R1 -04 är nu släppt!

mysigt åk..synd att man varken har körkort eller kunskap att framföra den
 
Nisse Järnet skrev:
FET!!!!
04sportHome_1.jpg

"It begins with a third-generation, 998cc, liquid-cooled, short-stroke, 20-valve, in-line four-cylinder engine designed to make 180 horsepower power at a stratospheric 12,500 rpm. The shorter cylinder head is re-angled farther forward to 40 degrees, far enough forward to allow the main frame spars to go over the engine instead of around it."

"Dry weight: 171kg"

http://www.yamaha-motor.com/products/unitinfo.asp?lid=2&lc=mcy&cid=5&mid=6

Satan i gatan va FEEET!!!!!!! :eek:

Hade aldrig gissat på nåt sånt! Är ju nåt i hästväg! Haha!!!
Trodde max det skulle bli 165 kusar.
Ja då vet man i alla fall vad man ska drömma om framöver då.

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow
 
Den varvar väl en hel del mer än nuvarande retta? 180 ponnys låter mycket, men även om det "bara" skulle vara 160-170hk så är det extremt. Jag tror det kommer bli en killer..
Undrar när teknikrunksfakta släpps från honda, men frågan är om inte nuvarande gixxer1000 blir frånåkt av de båda?
 
180hk känns lika troligt som 123 från R6 nu när R1 också kan bänka "med luft".

Men 165 från scratch och 15 till i luft låter väl troligt?
 
He he, Blir kul att försäkra..... :tummenupp

(Hej! jag skulle vilja försäkra min hoj det är bara 180hk på 170kg...)
 
man är ju skeptisk till effekten men om de kom över gixxer 1000 gränsen och gick bättre än den så vore det kul.

Inte för att jag kommer äga en sån här på många år:-)
 
Lätt att skriva fakta om en hoj innan den gått i bromsbänken,det är ju då alla riktiga fakta kommer fram i ljuset...

Ser fram emot en riktig test av denna Retta med papper svart på vitt vilka hästar den levererar.....

Ser ju jävligt fet ut hela hojen...
 
man börjar undra var gränsen går 1000cc och 180hk, snart är det väl 200 litershästar i värsta hojarna, det måste fasen finnas en gräns.
Kan de vässa 30hk på bara några år så måste de ju kunna ta ut ännu mer.
 
Silwer skrev:
är det bara jag som föredrar ljudämpare som vanligt och inte uppdragen under dynan?

Nej..

Men man vänjer sig nog...
Skulle vilja se en bild bakifrån med.
 
Last edited:
Har inte R6an 200 liter hästar? Nu när dom lägger effekten högre i registret är väl 180 kus inte helt knas? :p


Silwer skrev:
man börjar undra var gränsen går 1000cc och 180hk, snart är det väl 200 litershästar i värsta hojarna, det måste fasen finnas en gräns.
Kan de vässa 30hk på bara några år så måste de ju kunna ta ut ännu mer.
 
Tja... Var den inte jävligt modifierad mot tidigare?
R6an... tja.. har den inte 120 hk? på 600 cc?

120/6*10=200 ?

hehe.. matte är inte mitt språk.. Men tror för mej ha läst det också..

Sen ärliga o ärliga.. dom flesta siffror alla uppger är väl utgående axel eller på vevstake?


Silwer skrev:
käns ändå som om 30hk inte kommer för att man slänger på 1500 varv på toppen det är nåt mer isf?
Har R6 ärliga 200 literkusar alltså?
 
ok, men man ska visserligen tänka på att de här påstådda 180 hästarna väl är med luffarturbons effekt i mycket höga farter, så det är ju inet som om man får se dem i en bromsbänk.
Vet inte vad luffarturbo kan ge?
 
Undrar hur det låter på Kawasaki och Hondas marknadsavdelningar just nu: Jisses och vi som skall releasa vår nya fina hoj om en vecka och den har ju "bara" 165Hk...... :gråta Snyft

Harakiri
:död
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top