R1 -03, maxar bara 273 km/h...?

RJ skrev:
2211407 Prova att bara byta till originalruta först. R1:an jag hade (en -03.) gjorde 299 på mätaren men när jag senare fick på racekåpor & db-glas hade jag svårt att komma över 280.

Hade själv en R1 -98 och den toppade mer med ett bubbelglas än med original :va

slangarn skrev:
2212036 Hade själv en R1 -98 och den toppade mer med ett bubbelglas än med original :va
Tror inte att problemet hänger ihop med min vindtunnelutprovade kropp... :squid
Jag har fått för mig att det är nån j-a elstrypning nånstans, skulle liksom bara vilja ha det bekräftat om det har funnits sådana boxar...

Buspojke skrev:
2212056 Tror inte att problemet hänger ihop med min vindtunnelutprovade kropp... :squid
Jag har fått för mig att det är nån j-a elstrypning nånstans, skulle liksom bara vilja ha det bekräftat om det har funnits sådana boxar...

Hade själv en R1000 02a som var köpt via KGK Suzuki den var egentligen avsedd för Franska marknaden och därför strypt till ca 110hk.
På Suzuki klippte man bara en kabel till styrboxen sen hade man full effekt, vet däremot ej hur Yamahas strypning funkar.

slangarn skrev:
2212036 Hade själv en R1 -98 och den toppade mer med ett bubbelglas än med original :va
Näpp, min -99 tappade tre, fyra km/h med bubbelglas, hade iofs inte så stora problem att krypa in "under" originalkåpan :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg