R1 -03 Dör vid slangning!

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Hojen bara tvärdör ibland vid bakhjulsåkning!

Vad kan va fel? Funderade lite på om det kunde va tippsensorn?!
Finns det någon här som stuntar med en R1-03? Någon som har råkat ut för samma problem?
Skrev en tråd härom veckan i teknik o mekforumet men fick väl inga riktigt bra svar med möjliga lösningar på problemet.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2268055#

ozto skrev:
2294330 Hojen bara tvärdör ibland vid bakhjulsåkning!

Vad kan va fel? Funderade lite på om det kunde va tippsensorn?!
Finns det någon här som stuntar med en R1-03? Någon som har råkat ut för samma problem?
Skrev en tråd härom veckan i teknik o mekforumet men fick väl inga riktigt bra svar med möjliga lösningar på problemet.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2268055#
borra hål i sensorn,fyll med silikon,fungerar på GSXR1000

Jag har ej de problemen på min. och sensorn borde väl vara samma....??? Din kan kanske ha blivit sleten.... Eller nått va vet jag... Får den soppa då??? borde den ju få då det är insprutning... Men jag va ute för att motor lampan tändes efter slangning kod 13... Ringde då till mascot och frågade va de va och det va trotteln som låst sig i högt läge... kan inte vara något sådant???

///Micke

Mr_Mike skrev:
2295023 Jag har ej de problemen på min. och sensorn borde väl vara samma....??? Din kan kanske ha blivit sleten.... Eller nått va vet jag... Får den soppa då??? borde den ju få då det är insprutning... Men jag va ute för att motor lampan tändes efter slangning kod 13... Ringde då till mascot och frågade va de va och det va trotteln som låst sig i högt läge... kan inte vara något sådant???

///Micke

nja den bara tvärdör ibland vid slangning... antingen om man är väldigt högt eller om det blir lite ryckigt typ... Startar inte igen förens man slagit av tändning och på igen..

Det händer dock långt ifrån varje gång... men man blir ju lite osäker, för det är inte kul o slå ner med full motorbroms i 100 på ettan.

Ska prova att undersöka den där tippsensorn lite närmare.. kanske går o lossa på den och hålla den i lite olika vinklar för att se hur känslig den är...

wippe skrev:
2300985 Vad är och gör en tippsensor?

Vet inte om de ser lika ut på alla hojar men jag såg en tippsensor plockas isär på en ZX-6R(R?) för nån vecka sen. Det är en liten vikt inuti som sitter på en axel och när hojen tippar till ett "onaturligt" fungerar den som en strömbrytare typ (vet inte om den slår på eller av dock). Hojen stannar kort sagt om du vurpar eller hjular i det här fallet.

Vikten påminde lite om ett sånt där hjul som gör att benen rör sig på en kinderägg-figur...

.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...