wonderwizard
Tjuvjägare
Sniper skrev:Har väldigt svårt att tro r198-01 skulle va snabbare o rappare än 04,or![]()
fear me

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sniper skrev:Har väldigt svårt att tro r198-01 skulle va snabbare o rappare än 04,or![]()

Hur många jag testat är nog ganska ointressant i den här tråden då rumpdynamometerns felvisning brukar vara ganska stor.Teo skrev:...Hur många av de olika har du testat? Det är allmänt känt att 02-03 är lite slöare från fabrik. I första hand har de mycket mindre vrid...
Nä det är lite skillnad, 04 och framåt har rettan klart bättre sprut.FZ1 skrev:Hur många jag testat är nog ganska ointressant i den här tråden då rumpdynamometerns felvisning brukar vara ganska stor.
Däremot har jag på tre säsonger med R1-03 hunnit med ca 40 bankörningar och en del landsvägskörning totalt 2 000mil. På den här tiden har jag aldrig blivit frånkörd på rå kraft av något annat än R1-04, K5, zx10, cbr-turbo och R1-turbo.
Så att kalla den slö är nog en sanning med viss tveksamhet.
wonderwizard skrev:fear me![]()
kurre3 skrev:Är det markant skillnad från 03 till 04 och 05?
Finns NI som föredrar 03 framför 04?

Jo då, jag var mer än nöjd med den. Även din verkar ha rätt bra flås! Och det här bekräftar väl att det ofta kan skilja mer mellan två identiska hojar än två andra av olika fabrikat.Teo skrev:...njae, men då har du jevvligt bra drag i din hoj och det är bara att grattaMin R101 hade Jag 4 bakhjulshästar mer än polarens GSXR1000 02 med motsvarande trimm, antimåndagsex eller vad man kan kalla det...
lema skrev:Jag skulle aldrig tro att yamaha hade gjort en sämre nyare model.Så att en 01 skulle vara bättre än 02 är omöjligt.Ny som påstår det har aldrig testat en 02-03 och är bara svartsjuka att den spöar den gammla r1:an på alla sätt och vis
det handlar inte bara om hk.FZ1 skrev:Jo då, jag var mer än nöjd med den. Även din verkar ha rätt bra flås! Och det här bekräftar väl att det ofta kan skilja mer mellan två identiska hojar än två andra av olika fabrikat.
Men även om min var byggd precis efter beskedet om löneförhöjning, vill jag likväl inte gå med på att 98-01 oftast går bättre än 02-03. Skulle nog påstå att de går väldigt lika, fast lite olika i karaktären.
|
|
Pressmeddelande 2026-08-05F... |
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|