R1 -01 vs R1 -02

alltså tror ni insprutning är bättre än fuggar på alla sätt eller? med sina satans buggar med på /av slag + en del annat på dom "första modellerna av r1" ,fördelen är du slipper bestyckning vid system byte samt slip on, är ju lite bökigarre att vestucka men inga problem för den kunniga,sedan att nyare r1 har en helt ok insprutning "vad jag vet"

Teo skrev:
...Hur många av de olika har du testat? Det är allmänt känt att 02-03 är lite slöare från fabrik. I första hand har de mycket mindre vrid...
Hur många jag testat är nog ganska ointressant i den här tråden då rumpdynamometerns felvisning brukar vara ganska stor.

Däremot har jag på tre säsonger med R1-03 hunnit med ca 40 bankörningar och en del landsvägskörning totalt 2 000mil. På den här tiden har jag aldrig blivit frånkörd på rå kraft av något annat än R1-04, K5, zx10, cbr-turbo och R1-turbo.

Så att kalla den slö är nog en sanning med viss tveksamhet.

Sniper skrev:
Har väldigt svårt att tro r198-01 skulle va snabbare o rappare än 04,or :va

Det är det väl ingen som sagt? :va Nä det är lite skillnad, 04 och framåt har rettan klart bättre sprut.

FZ1 skrev:
Hur många jag testat är nog ganska ointressant i den här tråden då rumpdynamometerns felvisning brukar vara ganska stor.

Däremot har jag på tre säsonger med R1-03 hunnit med ca 40 bankörningar och en del landsvägskörning totalt 2 000mil. På den här tiden har jag aldrig blivit frånkörd på rå kraft av något annat än R1-04, K5, zx10, cbr-turbo och R1-turbo.

Så att kalla den slö är nog en sanning med viss tveksamhet.

njae, men då har du jevvligt bra drag i din hoj och det är bara att gratta :tummenupp Min R101 hade Jag 4 bakhjulshästar mer än polarens GSXR1000 02 med motsvarande trimm, antimåndagsex eller vad man kan kalla det...

Jag skulle aldrig tro att yamaha hade gjort en sämre nyare model.Så att en 01 skulle vara bättre än 02 är omöjligt.Ny som påstår det har aldrig testat en 02-03 och är bara svartsjuka att den spöar den gammla r1:an på alla sätt och vis

Teo skrev:
...njae, men då har du jevvligt bra drag i din hoj och det är bara att gratta :tummenupp Min R101 hade Jag 4 bakhjulshästar mer än polarens GSXR1000 02 med motsvarande trimm, antimåndagsex eller vad man kan kalla det...
Jo då, jag var mer än nöjd med den. Även din verkar ha rätt bra flås! Och det här bekräftar väl att det ofta kan skilja mer mellan två identiska hojar än två andra av olika fabrikat.
Men även om min var byggd precis efter beskedet om löneförhöjning, vill jag likväl inte gå med på att 98-01 oftast går bättre än 02-03. Skulle nog påstå att de går väldigt lika, fast lite olika i karaktären.

lema skrev:
Jag skulle aldrig tro att yamaha hade gjort en sämre nyare model.Så att en 01 skulle vara bättre än 02 är omöjligt.Ny som påstår det har aldrig testat en 02-03 och är bara svartsjuka att den spöar den gammla r1:an på alla sätt och vis

Kliniskt resonemang... :va det handlar inte bara om hk.

FZ1 skrev:
Jo då, jag var mer än nöjd med den. Även din verkar ha rätt bra flås! Och det här bekräftar väl att det ofta kan skilja mer mellan två identiska hojar än två andra av olika fabrikat.
Men även om min var byggd precis efter beskedet om löneförhöjning, vill jag likväl inte gå med på att 98-01 oftast går bättre än 02-03. Skulle nog påstå att de går väldigt lika, fast lite olika i karaktären.

R1 02-03 satsade mer på att göra en mer lättkörd hoj i Blade/Gixxer anda och lyckades bra med det, sen att sprutet var lite i teststadiet när den kom är ju ganska förståerligt... 02-03 har längre sving och flackare gaffelvinkel.
Jag har ett brittiskt R1-test med flera hojar av varje 98-04 och i det framgår att 02-03 är klart snällare i motorn (från fabrik), den har lägre vrid men på pappret samma effekt.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...