R1 -01 krafs!!!

danneinthehouse

Bawv jyyyyr headzz!
Gick med
20 Jan 2004
Ort
Örebro
Hoj
R1-01/YZ250-00
Beställde tailcleaner från s-racing, kapade orginalet bakom batt-holken, tycker underkåpan sitter sladdrig som en ball-fraggel! :arsele nån som fått grym passform? :Bugar

// Danne
 
Samma här, dock insåg jag vid inpassningen att man lätt kunde ha kvar orginalplasten fram till bakramens förstärkning/skjutsadel fäste. Så jag har kvar mer orginal plast än de föreslår. Elektroniken sitter klart mer skyddad !!!

Jag fick dock kapa längs med ytterkanterna på undersidan.

Problemet är att tailguardens skärning inte stämmer så bra med kåpan, det bli ett par mm glapp på ett par ställen.Däremot sket jag i plastskruvarna som följde med och använder wellnut´s och eloxerade aluskruv istället.
 
danneinthehouse skrev:
Beställde tailcleaner från s-racing, kapade orginalet bakom batt-holken, tycker underkåpan sitter sladdrig som en ball-fraggel! :arsele nån som fått grym passform? :Bugar

// Danne

Hörrö din pajjas... :banana
Passformen på hojjen kan inte bli bättre än ditt arsle i ett brevinkast de glipar alltid :arsele :
 
Just därför handlar jag inte av s-racing :mad: .
Däremot köpte polaren ett par fotpinnar (sats) dom var helt ok med bra finish och passform. till gixxer 1000 :tummenupp
 
jag fick oxo kass passform på min, ska försöka få sakerna att sitta lite bättre när det blir lite varmare i mitt garage...


danneinthehouse skrev:
Beställde tailcleaner från s-racing, kapade orginalet bakom batt-holken, tycker underkåpan sitter sladdrig som en ball-fraggel! :arsele nån som fått grym passform? :Bugar

// Danne
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top