Halloj!
Har en R1 00 som jag nyss bytte motor på då den gamla sprack i cylinderloppen.
Hade liknande problem med den förra motorn som med denna dock är det mycket värre på denna. Denna motorn ska ha gått 2800 mil den förra hade gått ca 5000.
Det som händer är att om jag ligger på halvgas runt 6-7 000 varv eller högre och växlar lite mellan motorbroms och gaspådrag så bluddrar hojjen till nån halvsekund för att sedan gå som vanligt. Med den nya motorn blev det värre och den gick igår hyffsat ojämt vid halvgas. Ett par ggr när jag kopplade och gasade bluddrar den till innan den går upp i varv också. Någon gång när jag kopplade dog motorn t.om. men gick igång direkt igen när jag släppte upp kopplingen.
Har bytt till en koppling jag köpte på ebay som jag inte är helt säker på att funkar exakt som originalet, kan det ha med det att göra? Funderade även på om jag inte fått till exupen tillräckligt bra så att avgasventilen är seg och stryper hojen?
Någon kompis föreslog att jag fått en vakumslang fel nånstans, vad skulle det kunna det vara tros?
När jag ger fullt gaspådrag drar hojjen som vanligt annars.
Gissningar på eventuella fel?
Tändstift?
Toppackning?
Exup?
Vakumslang?
Bränslesystem? Filter eller pump kass kanske?
Kopplingen?
Någon som har vatt me om något liknande eller har tips på hur jag kan utesluta fel?
Har en R1 00 som jag nyss bytte motor på då den gamla sprack i cylinderloppen.
Hade liknande problem med den förra motorn som med denna dock är det mycket värre på denna. Denna motorn ska ha gått 2800 mil den förra hade gått ca 5000.
Det som händer är att om jag ligger på halvgas runt 6-7 000 varv eller högre och växlar lite mellan motorbroms och gaspådrag så bluddrar hojjen till nån halvsekund för att sedan gå som vanligt. Med den nya motorn blev det värre och den gick igår hyffsat ojämt vid halvgas. Ett par ggr när jag kopplade och gasade bluddrar den till innan den går upp i varv också. Någon gång när jag kopplade dog motorn t.om. men gick igång direkt igen när jag släppte upp kopplingen.
Har bytt till en koppling jag köpte på ebay som jag inte är helt säker på att funkar exakt som originalet, kan det ha med det att göra? Funderade även på om jag inte fått till exupen tillräckligt bra så att avgasventilen är seg och stryper hojen?
Någon kompis föreslog att jag fått en vakumslang fel nånstans, vad skulle det kunna det vara tros?
När jag ger fullt gaspådrag drar hojjen som vanligt annars.
Gissningar på eventuella fel?
Tändstift?
Toppackning?
Exup?
Vakumslang?
Bränslesystem? Filter eller pump kass kanske?
Kopplingen?
Någon som har vatt me om något liknande eller har tips på hur jag kan utesluta fel?