Bomber var ett trevligt projekt som tyvärr inte höll hela vägen ut ekonomiskt.
Bomber gav de etablerade tidningarna en känga samt försökte få upp intresset för andra saker än fabricerade acc/effekt siffror och varvtidsonani.
Samt jag tror inte det gjordes en enda artikel om Nurburgring och hotell i dess omgivning
Exakt varför det inte höll vet jag inte då jag aldrig hade hand om siffrorna. Men antalet prenumeranter torde väl ha med det att göra. Det är prenumeranterna en tidning tjänar pengar på. Lösnummer går väl i princip bara plus minus noll.
Visst var tidningen amatörmässigt i början. Ingen av de som var med hade gjort något liknande innan. Material var svårt att få tag i och mycket översattes från finska tidningen.
Det finska materialet innehöll ganska många *uurhhmmm* mindre snygga exemplar av det kvinnliga könet.
De sista exemplaren blev det dock mer svenskt material.
På tal om översatt material, hur mycket sådant tror ni det finns bland alla andra tidningar ?
Nästan 40-50 % är inköpt material som översatts.
Ta vilken tidning som hellst och kolla vilka som skrivit artiklarna (Roland Brown är inte svensk

)
Sen tycker jag också att alla som prenumererade borde få någonting som kompensation, men det ligger hos bolaget Bomber AB att göra något åt.
Ni borde åtminstånde ha fått en Bomber kalender samt Bomber Weekend DVD:n.