R-1

Spedy65

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2013
Hoj
Fazer 600 bla
Hej jo jag fundelerar lite på delar osv å kom å tänka på min R-1. -99 hur mycket delar passar från andra R-1 or. Är det fram till -03? Fälgar kan man ta -07 fälgar eller måste man byta sving med mera för att de ska passa till min R-1 -99 ? Vore tacksam för seriösa svar Med vänlig hälsning, Fisheye 1%.

Här finns de olika modellserierna:http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YZF-R1
Mycket är ju samma eller liknande mellan åårsmodellerna men ibland är de någon liten skitgrej som gör att saker inte passar. Som regel kan du räkna med att delar från en 2007:a inte passar på en 98:a, men förmodligen på en 2006:a och 2009:a.
Angående fälgarna så passar inte framfälgen så bra då man ändrat mycket, men du kan ta gaffelkrona, gaffel, hjul och bromsar och skruva dit. Bak så går det att få dit fälgen men du måste modda. Även om du vill ha dit svingen får du ändra lite då de gjorde om dom en del när de fick förstärkningen på undersidan istället. Stötdämparlänkage och liknande är olika.
Det mesta går ju givetvis att få dit men man kan få bygga om en del.

Sen ska man definitivt inte räkna med att grejer från en 07 passar på 09 eller 06....
Så har ser det ut: 98-99. 00-01. 02-03. 04-06. 07-08.09-osäker men tror de är lika tills idag?13.

Åkej det var ett lysande svar tack så hemskt mycket Med vänlig hälsning, Anders fisheye1%

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden