Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
berggren_martin skrev:Hmm.. sida 5 alltså? Där står "utgående värde per 2003-12-31". Vad betyder det? Hur kan det kopplas till vilken pensionsprognos man har?

Det här är bara ytterligare en sak de gör för att förvirra situationen totalt. De skriver att det är ett orangefärgat kuvert, men sen dimper det ner ett knallrött i brevlådan.Foggy skrev:Mitt kuvert var orange![]()
berggren_martin skrev:Kom att tänkta på en till sak: Är det egentligen så särskilt stor del av pensionen som man kan påverka själv genom fondplacering eller är detta mest ett trick för att få oss engagerade i ekonomiutvecklingen?
Coola Ola skrev:Värt att notera är ju att de fonder som förvaltas av AP-fonderna (dvs de som hade hade hand om pensionen helt o hållet tidigare och som man har om man inte valt aktivt) är bland de som gått bäst. Själv förstår jag inte syftet med reformen då man som p.grip säger har väldigt lite kontroll över pengarna själv ändå.
Markus skrev:Hänger det ihop med det röda kuvertet? F-n man borde avskaffa pensionen från och med nu så kan lla göra vad de vill med pengarna istället. Som tur är så är expertisen överens om att man inte ska engagera sig för mycket innan man fyllt 30...![]()
p.grip skrev:Nja, är snarare rekomenderat att sätta undan en par hundringar redan från 20:års åldern då tio års småsparande ger en ganska stor påse extra pengar i slutändan, även om räntan inte blir den bästa.
Jo, mycketRymding skrev:Ett brev som man måste göra reklam på tv för att få folk att läsa. Är inte det lite konstigt?![]()
Markus skrev:Hänger det ihop med det röda kuvertet? F-n man borde avskaffa pensionen från och med nu så kan lla göra vad de vill med pengarna istället. Som tur är så är expertisen överens om att man inte ska engagera sig för mycket innan man fyllt 30...![]()

ChaosX skrev:Jag tror inte man får pengarna iaf... DOm hinner försvinna innan man blir pensionär... Staten och alla dess myglare suger....!!!
jag slänger brevet oöppnat i pappersåtervinningen.Madhonda skrev:Precis....för tänk på alla chefer som måste få sina miljarder i pension... det lär inte bli mycket över.

Bingo skrev:Hmmm... Det står "Vi har reserverat en plats på fattighuset för er räkning" på sid 5 i mitt besked. Det låter illavarslande![]()

|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller