Där har du en point. Det kräver massor med energi att tillverka en bil/mc så lik hur man gör verkar det som MP blir missnöjt.
Är det inte enklare att köra med vad man tycker, hålla tummarna att månen är full med den där heliumisotopen och tro att energifrågan löser sig?
Ja DET är ETT som är säkert...hur man ÄN gör kommer miljö-TOMTARNA klaga.
Jag har skrivit kilometervis med insändare till Enköpingsposten i Viking Motoparkärendet, men de silar så
gärna mygg (motorbanan) och sväljer kameler (E18, Flyget, fartygstrafiken, industrier (som deras kompisar har) osv osv) för motorsport, motorer och allt som har med något på hjul att göra ÄR

ett STORT rött skynke för MP.
De kommer alltid säga NEJ till allt som har med sådant att göra.
Se själva: ALLTID interpellationer mot infrastruktursatsningar, ALLTID stopp nej och hejda till motorbanor (trots att dessa står för max en PROMILLE av utsläppen i en kommun) ALLTID nej till allt ta mig f-n!
De är HELT orealistiska, och det är EGENTLIGEN djupt odemokratiskt att de alltid får sin röst hörd i form av något slags veto.
De ÄR

minoritet, men tro på f-n att de både KAN och vill stoppa allt som är bra för Sverige.
Enskärig plog bakom en oxe i ett väglöst land, DET är deras vision.
Deras hjärta är stort, men hjärnan... ja den verkar hänga på en tall i skogen.
Icke förty

håller jag med dem i stora drag, men som sagt inte så rabiat och inte utan att tänka.
Självfallet SKA alla minska sina utsläpp så mycket de kan, men inte till vilket pris som helst, och ffa får det inte kosta MER.
Miljöarbete får kosta säger tomtarna, och jodå, visst, men om en vara kostar mer i både energiåtgång och transporter mm totalt sett (fast den smutsar ner mindre just HÄR i Sverige) så är det ju Ebberöds bank.
Se på alkoholen i E85.
Görs i brasilien och totalekonomiskt är den ett fiasko. (För att inte tala om människorättsligt m.h.t arbetsförhållandena för sockerböndernas "slavar").
Men ändå: joooodå det är SÅ bra bla bla bla osv säger de förblindade politikerna som ju når SITT (lokala) utsläppsmål...
Gonatt.