Rörliga farthinder

Efter de första stämningarna gällande förstörda lågprofilfälgar/däck så brukar dylika saker försvinna.
Fast då har ju Uppsala redan spenderat någon miljon på makapären.

7vwwxWl.jpg

Last edited:
De där falluckorna igen?
De är ju ingen direkt fin idé med tanke på halkigheten vid väta, men med MC kan man ju iaf köra vid sidan om dem.

Inte särskilt orolig.
Inte direkt så de kommer installeras på Nynäsvägen där man prövar om varvstoppet fungerar på 6:an utan snarare i 30-50 områden där man ändå bör ta det lugnt:tummenupp:)

(Stackars Saltis-pappan med sin Cayenne GTS, han får använda njurbälte):D

De där falluckorna igen?
De är ju ingen direkt fin idé med tanke på halkigheten vid väta, men med MC kan man ju iaf köra vid sidan om dem.

Läste det precis på tillverkarens hemsida, vilket iofs är bra

Hur hanterar systemet tvåhjuliga fordon?

Oavsett fordonstyp så passerar man Actibump opåverkat när man håller tillåten hastighet. Det finns även, på var sida av vägmodulen, ett område brett nog för passage med tvåhjuliga fordon.

http://www.edeva.se/index.php/actibump/fragorsvar/

Sedan är väl tanken att farthindren ska finnas i tätbebyggt område. Men jag vet att jag läst nånstans att tillverkaren inte ser några konstigheter med att placera dem på 70+ väg också

Med tvåhjuliga fordon åsyftar företaget trampcyklar enligt sina reklambilder.....just saying...

Tyckte iofs att det såg ut att finnas plats för en MC med, om det inte är något rejäl kryssare. Goldwing och sånt, men det går nog med dem också.

Kommer bli intressant att se vad som händer när snön kommer :) Brukar det sandas/saltas i Uppsala på vintern?

Dom verkar bara funka ibland. Men den gången de fungerade så dunkade det till så jag trodde hela framvagnen skulle lossna

Jag ser stor potential för practical jokes. Om de inför sånt här i Karlstad skall jag se till att cykla i för hög fart mot radarn så Actibumpen sänks ner precis när bilar skall passera, även om de håller rätt fart. :hihi

Tyckte iofs att det såg ut att finnas plats för en MC med, om det inte är något rejäl kryssare. Goldwing och sånt, men det går nog med dem också.

Det är väl inga problem. Om du visualiserar lite koner runt Actibumpen så har du en perfekt matchning mot den första väjningen på högfartsbanan. Klockrent! :tummenupp

Jag ser stor potential för practical jokes. Om de inför sånt här i Karlstad skall jag se till att cykla i för hög fart mot radarn så Actibumpen sänks ner precis när bilar skall passera, även om de håller rätt fart. :hihi

hahaha klockrent :D

Hmm, vore det inte roligare att höja upp plattan om du kör för fort? Tror att fler skulle reagera på ett plötsligt hopp än en liten duns :crash :gnissla

Sitter precis efter betalstationen på Öresundsbron. Har inte testat funktionen än...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti