Rörande reportage

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Hittar ingen tråd om det, och eftersom artikeln publicerades imorse antar jag att jag är först om det. Kanske inte särskilt MC-relaterat, men det handlar trots allt om en motorcyklistbroders önskan att dö, och då döden på något sätt alltid sitter på sporthojsåkarens bönpall tänkte jag att det kunde vara läsvärt. Första gången jag blev tårögd av ett tidningsreportage:

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14275496.asp

Ja, vad säger man?

Frisk själ fånge i en sjuk kropp där inget annat med självsynen kan ses som hedervärt finns - än att dö.

Fler är nog de som mitt i ett skratt-tjut bakom hjälmen har i ett galet skönt nerlägg känt framhjulet glida undan och en kaleidoskopliknande färd sedd genom visiret blivit den sista.

Vem dog lyckligast?
Vem levde lyckligast?

/H

riktigt bra skrivet, det var nästan jobbigt att läsa :(

men vad ska man säga, killen hade iaf i mina ögon rätt syn på livet. jag tror inte på ett liv efter döden, men i dennes fall så tror jag han har det bättre nu.

v.i.f.

fan va ledsam läsning.. bor ju i laholm men har inte hört något om denna kille finns en annan här som krockade när han var ung med hoj, hjärnskadad och handikappad han har fått mig till att alldrig köra utan skydd jallefall men ms är ju lite svårt att skydda sig mot

rip

"Nu kör jag rock‘n‘roll hela vägen till mållinjen, säger han."

Så jävla bra sagt. Dessa ord säger mig så jäkla mkt efter att ha läst texten.

Såg tidningen igår och blev tvungen att läsa om honom.
Gäller att uppskatta det man har medans man har det.

VIF.

Hemskt!
Jobbarpolaren kännde honom, satt o snackade om de på jobbet.
Man vet inte vad man ska säga....

Fan va starkt av honom o jobbigt för familjen.
Men det va nog det bästa...

V.I.F

:( Ibland behöver man läsa något sådant här för att inse hur bra man har det egentligen, inte för att han hade ett dåligt liv utan för att man känna lycka över att få vara frisk eller bara har någon att älska.

Hoppas han även nu får åka sina HD!

Nu måste jag gå och krama grabben.

Ha det bra alla!

Tråkigt att han fick MS

Bra skrivet

Verkar vara ett bra sätt att dö på om man vill.

Mycket fint skrivet..
Tårarna rullade ner för kinderna..
Har sett så många människor som lider av MS och andra svåra sjukdomar och jag har blandade känslor inför sådana här saker. Dock tycker jag att det är bra att möjligheten finns.
:angel VIF Mats

Helt klart läsvärt, starka personer som följde med honom in i det sista.

Det var vad Mats ville, och har full respekt för en broder som väljer att ta sitt öde i sina egna händer.

Pink Floyd - Fearless, från Meddle (1971) spelas i högtalarna, för Mats, tror han hade tyckt om det....

Vila i frid

Riktigt "läskig" läsning, vet inte om läskig är rätt ord.

men det var ju skönt för Mats att få ro.
Han verkade verkligen göra skäl för sitt smeknamn, såna gubbar behöver vi fler av!

jag hoppas innerligt att han fick komma till sin mc himmel!!!
vila i frid Mats "Rock ´n roll all hela vägen"

Beundrar den killens styrka ! Vet själv en kille som gick bort endast 32 år gammal , i ALS , en liknande sjukdom , där döden utan undantag slutar i kvävning då inte lungornas muskler orkar höja o sänka bröstet längre....

Mot slutet låg han som ett paket i sängen o fick slemsugas i munnen var 5:e minut för att inte sätta i halsen o riskera att kvävas... kunde inte meddela sig på annat sätt än att titta uppåt eller neråt , betydde "ja" och "nej".

Hans tilltro till underverk o läkarvetenskapen var enorm. Även om han innerst inne visste att det inte fanns ngn återvändo för honom , så svarade han "nej" flera ggr , då en av hans skötare , för övrigt en kompis till honom , frågade om han velat ta livet av sig om han kunnat... För övrigt en kille som hade humöret så på topp som det bara gick hela vägen fram till slutet.....

Verkar som ju hemskare sjukdomar , föder starkare människor. Skulle själv troligtvis aldrig ha modet att ta ett sånt beslut som att avsluta mtt liv i förtid.... o skulle inte heller klarat av att hålla humöret på en så hög nivå , när man vet vad som väntar inom kort....

All heder åt dessa personer o hoppas verkligen de kommer till sin himmel !!!

Någon kristen himmel har jag aldrig trott på... men det måste ju finnas en hojhimmel. En himmel där man får möta alla sina gamla hojar man haft genom åren och en än gång får köra knäskrap.

Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen