Rörande reportage

VIF

Men är det ingen här som såg den där "dokumentären" om killen som ägde en resturang i centrala sthlm, och en dag från jobbet drog rätt in i ett träd med sin bil.
Blev Förlamad från nacke och neråt.
hans fru drog och allt, den varså grymt sorlig precis som denna fast man fick se alltsom hände från några veckor efter krocken tills han åkte utomlans och tog sitt liv på en klinik.
/mvh Jonas

Ja ord finns inte som täcker vad man känner inombords.

VIF

En otroligt stark personlighet...
Att leva som han gjorde, fatta det beslutet och verkligen veta från start att detta var hans beslut, hans och ingen annans. Nu talar man om en individ som verkligen har funderat, fattat vad det innebär och så vidare. Min fulla och totala respekt.

Nu sitter man här i soffan och har ätit gott, lekt med barnen och haft trevligt besök. Som det sig bör dagen innan julafton.
Fan, man hajjar inte hur fragilt och kort våran tid är här på denna bollen.

Man får utan tvekan en annan syn på vad livet har att erbjuda, det är trots allt bara till låns.

Än en gång VIF och rocka på till mållinjen.

rock n roll to the grave..... rip hojbroder ....och hoppas du ser ner och ler och att det stod en fet hd åt dig och väntande....och grymt bra skrivet den som inte blev berörd läs den igen....

V.i.f

..Mycket starkt, både av honom själv och av nära & kära. Jag är övertygad om att han har det bättre nu. En dag kommer var och en av oss att göra varandra sällskap i världens bästa hojhimmel. Carpe Diem!

Ett mycket bra repotage och väldigt rörande.

Mats har det bättre nu i alla fall..

Jag säger då det... Jag är fullkomligt tagen. Jag läste i Aftonbladet för ett tag sen om den där kliniken, jag antar att det var samma artikel som Mats läste. Då, som nu, rullade tårarna nerför min kind. Att ha en sådan tåga och jävlar anamma inför Döden är enligt mig bland det starkaste en människa kan göra. Spelar Nothing Else Matters till Mats ära. Vila i frid.

GsxrAbuser skrev:
2669891 VIF

Men är det ingen här som såg den där "dokumentären" om killen som ägde en resturang i centrala sthlm, och en dag från jobbet drog rätt in i ett träd med sin bil.
Blev Förlamad från nacke och neråt.
hans fru drog och allt, den varså grymt sorlig precis som denna fast man fick se alltsom hände från några veckor efter krocken tills han åkte utomlans och tog sitt liv på en klinik.
/mvh Jonas

Det var denna man jag läste om i aftonbladet tror jag... Hette han inte Jocke eller nåt?

Last edited:
V.I.F
:gråta

Hoppas verkligen på en hojhimmel jag också, där man inte bara får köra dom hojar man har haft utan dom man alltid har velat ha också!

Känner extra starkt för att en nära vän till mig också har ms, en av dom snällaste människor jag träffat.

Metaladdict skrev:
2689364 Jag säger då det... Jag är fullkomligt tagen. Jag läste i Aftonbladet för ett tag sen om den där kliniken, jag antar att det var samma artikel som Mats läste. Då, som nu, rullade tårarna nerför min kind. Att ha en sådan tåga och jävlar anamma inför Döden är enligt mig bland det starkaste en människa kan göra. Spelar Nothing Else Matters till Mats ära. Vila i frid.

Det var denna man jag läste om i aftonbladet tror jag... Hette han inte Jocke eller nåt?

jepp jocke hette han.

Verkligen en rörande text.

Man förundras över livet och hur otorligt skört det är. Vi vet absolut ingenting om i morgon, därför är det så jävla viktigt att leva just idag och att hela tiden vara medveten om vem man är och vad man vill. Jag tänker över det varje dag, hur jag ska kunna skapa mig det bästa livet möjligt. Texter som denna gör det ännu mer tydligt hur viktigt det är. Alla är värda att leva ett lyckligt liv. Alla ha ett ansvar för sitt eget liv ovh att göra det bästa utav det. Att inte slösa bort på oväsentligheter, bitterhet, hat och liknande. Jag tycker Mats var oerhört stark. Han gjorde verklighet av det han drömt om den sista tiden. Även om det var ngt som vi andra uppfattar som hemskt och tragiskt och inte kan föreställa oss hur man kan vilja, så var det ändå hans önskan. Och då tycker jag det är starkt att våga göra det man drömmer om. Precis som i övriga livet, det är starkt att hela tiden följa sin drömmar och det önskar jag att alla gjorde.

R.I.P :angel /SheDevil

Shit alltså! Man blir som tagen på sängen när man läser detta!
Jag har pratat med polers om att man ska fånga dagen!
Skjut inget framåt utan gör det nu. Älska dagen, du vet ej om nästa
är din sista osv : (

Dags att gå och kramas nu. Sorglig och tankeväckande läsning om dödshjälp.

Läste texten nu. Väldigt fin text som väcker många känslor. Personligen har jag en kristen tro och känner mig väldigt lugn i det som händer. Om det finns en hojhimmel eller kristen himmel eller något liknande kan väl ingen svara, då vore det ju ingen tro, eller snarare ett hopp, utan en vetskap. Nä, nu snackar vi tro och hopp, och hoppet är väl det sista som överger oss. Min bästa kompis dog när jag gick i ettan på gymnasiet och då som nu när jag läser denna artikel får man en annorlunda syn på människans värde och känslor. Det får en att tänka til vad man gör i livet och hur man behandlar andra människor.

Håller med rubriken.. Det var ett rörande reportage.

Inte för att jag har någon egen erfarenhet, men att ha hjärnan i toppskick men en kropp som ger upp måste vara hemskt..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT