Röran har tänkt till

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ur DN:

Ingen Förbifart – då blir det dyrt

Kraftigt höjd trängselskatt, avstängda körfält på Essingeleden, höjd bensinskatt – och en kommunal avgift på privata parkeringar. Om motorvägen Förbifarten inte byggs måste det bli både dyrare och svårare för privatbilister att köra i Stockholm.

Forts: http://www.dn.se/sthlm/ingen-forbifart-da-blir-det-dyrt-1.1111334

Hur tänker dom? Ska de vinna valet på det där har de tänkt sig?

De rödgröna vill ha trängselskatt på Essingeleden redan i slutet av nästa år. Carin Jämtin och Miljöpartiets talesperson i trafikfrågor Karin Svensson Smith talar också om att tidvis stänga av körfält på Essingeleden.

– Det gjordes i Köpenhamn redan i mitten av 1990-talet. Då lärde sig folk att ”här ska man inte köra”, säger Karin Svensson Smith.

Stänga av ett körfält på Essingeleden lär göra underverk för köbildningen och som vi alla vet så släpper köande bilar inte ut några avgaser.... :rolleyes:

Ju mer jag läser av det "rödgröna" hopkokets idéer desto säkrare blir jag på att Toblerone Sahlin aldrig kommer bli stadsminister.

Det spelar ingen roll hur mycket dumheter de än spyr ur sig, det är många bidragstagare som knyter händerna i byxfickorna i det här landet. Vänstern har sedan länge sett till att skapa sig en beroende väljarkrets.

Man är sig själv närmast, tror ni glesbygdssverige bryr sig om det är kork på essingeleden? Nä, då prioriterar man sjukförsäkringar och höjd a-kassa.

Bittert men sant, det kommer bli rödgrönt, med allt jävla tok som följer med, och vi som jobbar kommer få betala surt, igen. :gnissla

Det spelar ingen roll hur mycket dumheter de än spyr ur sig, det är många bidragstagare som knyter händerna i byxfickorna i det här landet. Vänstern har sedan länge sett till att skapa sig en beroende väljarkrets.

Man är sig själv närmast, tror ni glesbygdssverige bryr sig om det är kork på essingeleden? Nä, då prioriterar man sjukförsäkringar och höjd a-kassa.

Bittert men sant, det kommer bli rödgrönt, med allt jävla tok som följer med, och vi som jobbar kommer få betala surt, igen. :gnissla

Tyvärr tror jag du har rätt. Så var den här dan förstörd..:huvet

Man får hoppas på att de lyckas balansera det med utlovade bensinprishöjningar som inte brukar gå så väl hem i samma kretsar.

Ytterligare en anledning till att INTE vara miljövänlig, folk kan ju tro att man en av de där förbannade jävla äckeltomtarna :mad:
Nej, nu hoppas jag att någon gör slag i saken och börjar ta i med hårdhandskarna och ser till att såna här människor håller sig så långt bort från politiken som möjligt, de ska inte ens få komma in i riksdagshuset på en öppen visning för allmänheten :machinegu

Ytterligare en anledning till att INTE vara miljövänlig, folk kan ju tro att man en av de där förbannade jävla äckeltomtarna :mad:
Nej, nu hoppas jag att någon gör slag i saken och börjar ta i med hårdhandskarna och ser till att såna här människor håller sig så långt bort från politiken som möjligt, de ska inte ens få komma in i riksdagshuset på en öppen visning för allmänheten :machinegu

Ja, det är typ halva svenska folket som borde hålla sig borta.
Jag vill helst inte ha dom nära mig.

Man är sig själv närmast, tror ni glesbygdssverige bryr sig om det är kork på essingeleden?

Precis. Hatar den jävla stan och alla förbannade bilar. För att inte tala om alla yra fotgängare som går som dom äger stan.
Dom få gånger jag blir tvungen att åka stockholm en snabbis, så brukar jag vara förbannad resten av dan. Fattar helt enkel inte hur ni som bor där står ut med röran.
Som sagt, jag skiter fullständigt i om det är tvärstopp i hela stan och dubbförbud överallt och inga parkeringar, det är ert problem, själv undviker jag eländet allt jag kan och är glad att jag inte är tvungen att bo där.

Precis. Hatar den jävla stan och alla förbannade bilar. För att inte tala om alla yra fotgängare som går som dom äger stan.
Dom få gånger jag blir tvungen att åka stockholm en snabbis, så brukar jag vara förbannad resten av dan. Fattar helt enkel inte hur ni som bor där står ut med röran.
Som sagt, jag skiter fullständigt i om det är tvärstopp i hela stan och dubbförbud överallt och inga parkeringar, det är ert problem, själv undviker jag eländet allt jag kan och är glad att jag inte är tvungen att bo där.

Se då till att det blir en kringled så du slipper åka igenom skiten. Det borde ligga i allas intresse.

Är du röd-grön också?

Trafik-käbblet om Stockholm är kanske det mest överdrivna gnäll jag hört, snacka om dagens i-landsproblem.

Det finns problem, ja. Är de hanterbara, ja.
Är det några större problem om man ändå har ett jobb att sköta mellan 07-19, nej.

Problemet, som man tyvärr måste erkänna, är att hur stora vägar vi än bygger så är de igenkorkade. Det är alldeles uppenbart eftersom det redan idag finns alternativ till att sitta i kö, ändå väljer folk det (eftersom det inte är så farligt). Bygger vi fler vägar kommer ännu fler tycka det är okej att sitta i kö. Stänger vi ett körfält så minskar antalet bilar eftersom x% inte kommer tycka de förvärrade köerna är värda att sitta i och öppnar vi ett körfält till kommer ytterligare x% köra bil eftersom köläget tillfälligt förbättras.

Kolla LA, 8-filigt och ändå står det still. Tror någon man löser det med 9-filigt? Kö är schysst, man kan lyssna på radio och fundera över sin egen förträfflighet. :)

Sedan att vi skall fortsätta hata Röd-gröna, det är ju bara självklart. :yoparty

...och hur gör du när du skall ta dig söder om Sthlm med bil? Teleporterar dig förbi Essingeleden?

Jag gillar i och för sig att sola mig i Hufvudstadens glans men det finns faktiskt massor med sätt att ta sig förbi Stockholm, men inte genom Stockholm.

Sedan är det väldigt få timmar om dygnet det är ett problem att ta sig förbi Essingeleden under 70km/h, fyra kanske?

Last edited:
Ett alternativ borde vara att stänga av alla på/avfarter in till 08land? :va

:)

Vad driver egentligen dessa människor? Ibland kan man misstänka att deras egentliga motiv, omedvetet kanske, är att bestämma hur människor ska leva sina liv, i stort och smått. Obehagligt.

Ett alternativ borde vara att stänga av alla på/avfarter in till 08land? :va

:)

Det skulle vara rätt skönt att slippa bönderna! :glömdet

Vad driver egentligen dessa människor? Ibland kan man misstänka att deras egentliga motiv, omedvetet kanske, är att bestämma hur människor ska leva sina liv, i stort och smått. Obehagligt.

Ser du till oppositionens taktik så är det att förgöra känslan av att man kan själv, du skall försörjas av staten och staten skall tala om för dig hur, var och när du skall transportera dig... fick de verkligen bestämma helt så skulle det förmodligen bara finnas en affärskedja också, i stil med den vi köper alkohol ifrån.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...