Röran har tänkt till

Jo, man får ju inte begära för mycket så att det blir jobbIt.

Det var inte min poäng, det var bara en fråga om du funderat på vad de skulle kunna göra. Någon idé kommer du säkert på om du funderar. :)
De kanske kan jobba i ditt företag förresten, vem vill inte ha tretti slöa somalier och fjorton alkisar på kontoret?

Det var inte min poäng, det var bara en fråga om du funderat på vad de skulle kunna göra. Någon idé kommer du säkert på om du funderar. :)
De kanske kan jobba i ditt företag förresten, vem vill inte ha tretti slöa somalier och fjorton alkisar på kontoret?

DHL eller Schenker.

DHL eller Schenker.

Varför skulle de inte vilja ha det :va Det är ju bättre än de jävla jönsarna på DHL just nu åtminstone, har de gjort rätt någon gång i historien? Jag misstänker att 14 slöa somalier är bättre än hela DHL's personalstyrka :glömdet

DHL eller Schenker.

Eller Tele2.

Markus: Vad var din poäng då?
Man skulle tex kunna TVINGA folk att göra sig mer attraktiva på arbetsmarknaden. Genom att lära sig språket tex, eller tvinga folk att klippa sig och plocka ur alla piercingar?

Varför skulle de inte vilja ha det :va Det är ju bättre än de jävla jönsarna på DHL just nu åtminstone, har de gjort rätt någon gång i historien? Jag misstänker att 14 slöa somalier är bättre än hela DHL's personalstyrka :glömdet

Ja, jag har fel.
Blir nog fan ett litet uppsving med den nyrekryterade styrkan.:tummenupp

Eller Tele2.

Man skulle tex kunna TVINGA folk att göra sig mer attraktiva på arbetsmarknaden. Genom att lära sig språket tex, eller tvinga folk att klippa sig och plocka ur alla piercingar?

Nej det kan du ändå inte mena.
Då kommer ju folk bli som folk och inte individualister.

Last edited:

Min poäng var främst att undersöka om du tänkt igenom din idé, du har inte övertygat mig om att så är fallet. ;)

Om du hade övertygat mig hade jag kanske lagt till att jag tycker socialbidrag skall man ha om man inte kan arbeta, så som systemet är utformat idag. (I den bästa av världar tog man bort all onödig terminologi och kallade alla bidrag för "bidrag" dock).

Om man inte kan arbeta, hypotetiskt sett, så skall man inte tvingas att arbeta. Dessutom råkar jag tycka särdeles dåligt om socialdemokrati och det var just det du beskrev, att istället för att ge folk socialbidrag så ger man dem ett onödigt jobb (antagligen i offentlig sektor). Det gagnar den som tror att den fått en viktig uppgift och socialdemokraterna och deras tillhörande klubbar, men knappast vare sig tillväxt eller skattebetalare. Din idé är i princip identisk med Ohlys och bara det får mig att höja på ögonbrynen, det vill säga att arbetslöshet bekämpas bäst genom jobb i offentlig sektor.

Skönt att se Röran komma med ytterligare dumheter som retar väljarkåren. Extra kul detalj är att miljöpartiets språkrör Peter Eriksson åker Cheva Suburban. Maria Wetterstrand åker bil också, för att det är smidigt när man har barn, no shit?! Bil ska man ha, men inga vägar, det kanske är vägarna som är miljöfarliga?

Varför ska vi som bor i Stockholm ha sämre infrastruktur övriga landet? Förbifart katrineholm, förbifart umeå mfl miljardprojekt är redan igång.

OT:
Socialdemokratiska Arbetarpartiet behöver ett namnbyte. Jag föreslår "Bidragspartiet" kort och gott. Ändra stadgarna så att målet är noll arbetslöshet genom förtidspension. Sen kan alla leva gott på bidrag som man bara höjer och höjer varje år och ingen behöver arbeta.

Tips på ny valslogan för vänsterpartiet: Allt ditt är mitt, men allt mitt är tamejfaan inte ditt!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park