rökare?

när började nu röka?

• Antal röstningar
    0
Zee skrev:
Är vi åtminstone överens om att rökarna ska betala för sig när det gäller sjukvård o allt som åker med rökningen?
Ja varför inte, men går inte sverige plus på rökarna? Har jag alltid hört för att de ofta dör snabbare. Kanske bara är en myt.

hållundan skrev:
Helvet. Där uppe allt så.
Om du vill hälsa på så är det bäst du kommer snart innan snön lagt sig för mycket, då du kommer ovanför skellefteå så ser du bara en stor glaciär, vi brukar gräva gångar men de är klara först efter nyår. Ta med pistol också, isbjörnarna är brunstiga så här års.

honkiie skrev:
Om du vill hälsa på så är det bäst du kommer snart innan snön lagt sig för mycket, då du kommer ovanför skellefteå så ser du bara en stor glaciär, vi brukar gräva gångar men de är klara först efter nyår. Ta med pistol också, isbjörnarna är brunstiga så här års.
Han hade rätt den där jävla Gilljo alltså. Snöbjörn, eller vaffan heter dom, Isbjörnarna är arga jävlar. Måste vara cigarettrökens fel.

Jag blandar förövrigt ofta ihop Älvsborg, Älvdalen och Älvsbyn, hur långt är det där imellan?

Markus skrev:
Tror det är väldigt individuellt faktiskt.
Tror jag också, jag tror du har haft det ovanligt lätt. Sen så är man väl som med alkohol ganska beroende resten av livet. En på jobbet berättade om då han började röka igen. Han satte sig i sin gamla pv som han fixat till. 20 år sen han rökte senast och då öppnade han hanskafacket och där låg ett 20 år gammalt ciggpack, utan att tänka eller blinka så tända han en och rökte upp den, smakade riktigt jävla illa med 20 år gamla cigg men innan den slocknat så var han framme vid kiosken och köpte en limpa.

hållundan skrev:
Jag blandar förövrigt ofta ihop Älvsborg, Älvdalen och Älvsbyn, hur långt är det där imellan?
Ingen aning, jag kan ingen svensk geografi förutom att jag tror jag vet vart skåne ligger för det är väl längst ner?

honkiie skrev:
Ingen aning, jag kan ingen svensk geografi förutom att jag tror jag vet vart skåne ligger för det är väl längst ner?

Nej, det ligger längst ut i söder! :mattias

Har aldrig rökt, men dock snusat i en 9 år ungepass. Kanske är lättare att sluta med snus än med röka. Nåväl, farsan sa att det handlade om karaktär om man kunde sluta eller inte... så man hade liksom inget val. Endera slutatde man eller inte. Klättrade på väggarna så kollegerna blev galen på en i en vecka ungefär. Efter det har det inte varit några problem. Har nu varit fri i ett år på dagen och har inget sug alls.

Som sagt, det handlar om karaktär.

btw, att använda nå nikotinplåster/tuggummi eller annat skrot är bara bortkastat och drar ut på pinan.

honkiie skrev:
Sen så anser jag att man har rätt att röka om man vill, om det stör någon så kan man ju se det som att det stör rökaren att inte få röka.

Jag tror du glömde denna: :tungan

Denna: :rolleyes:

Och denna: :gnissla

I den texten jag citerade.

Nitrogen skrev:
Jag har faktiskt tillräckligt med vett för att gå åt sidan om jag ska röka på offentliga platser, så jag är inte så värst orolig :)

Ah..Du som jag skäms lite för din rökning..MEN fortsätter pga att alla hackar så man får magsår :hihi

Det finns skillnad på rökare o rökare..
jag har barn..alltså röker jag inte inne..inte ens när det regnar.
Är jag ute frågar jag dom närvarande om det är okej att jag tar ett bloss.

Men nu förtiden är rökning inte Inne...det är väl ok..
Nu ska man ju ragga onenightstands över internet och ha oskyddad vild sex istället..(Antagande baserat på mindre syskon)
Och det är ju bättre för det skadar ju ingen annan än dom som utför det.

På 60-talet var det inne att röka hasch och bli hög...det dog ut..
på 80-90 talet var det inne att röka cigg...DET HÅLLER PÅ ATT DÖ UT NU!!

När mina barn är gamla kommer min rökning vara ngt jag skäms för.."sånt gjorde vi när vi var unga"

Tycker det är en fin diskution detta...
Och jag är inte Egotrippad elr Obildad :kocko ....bara rökare :4skrika

/öh...10 spänn nu va :va :hihi

Easy_Mike skrev:
Ah..Du som jag skäms lite för din rökning..MEN fortsätter pga att alla hackar så man får magsår :hihi

Det finns skillnad på rökare o rökare..
jag har barn..alltså röker jag inte inne..inte ens när det regnar.
Är jag ute frågar jag dom närvarande om det är okej att jag tar ett bloss.

Men nu förtiden är rökning inte Inne...det är väl ok..
Nu ska man ju ragga onenightstands över internet och ha oskyddad vild sex istället..(Antagande baserat på mindre syskon)
Och det är ju bättre för det skadar ju ingen annan än dom som utför det.

På 60-talet var det inne att röka hasch och bli hög...det dog ut..
på 80-90 talet var det inne att röka cigg...DET HÅLLER PÅ ATT DÖ UT NU!!

När mina barn är gamla kommer min rökning vara ngt jag skäms för.."sånt gjorde vi när vi var unga"

Tycker det är en fin diskution detta...
Och jag är inte Egotrippad elr Obildad :kocko ....bara rökare :4skrika

/öh...10 spänn nu va :va :hihi

Tricket är att våga vara ute tills man blir inne igen. Varför går folk annars omkring i skinn västar, t.ex?

Zee skrev:
Tricket är att våga vara ute tills man blir inne igen. Varför går folk annars omkring i skinn västar, t.ex?

Stämmer nog fan... :rofl

Helt plötsligt var det ju inne med manchester byxor igen :kocko

DET har jag fortfarande inte fattat :hihi

Jag har ett bra exempel på nutida mobbning..

på min arbetsplats tex..så ska dom PÅ ALLVAR korta arbetstiden för ickerökare

alltså ...röker du inte så går du hem kl 13.00 på fredagen istället för 16.15..

det betyder att min arbetsinsats undertiden som mina medarbetare sitter på skithuset/snackar dynga bakom ett hörn/Snackar mobil med flickvän...etc
Visst jag anpassar mig...

FRÅGA: tänker jag sluta röka pga denna regel??

NEJ jag kommer istället förespråka Accords arbete då min rökning inte spelar så stor roll för företaget utan min arbetsinsats därimellan. :tummenupp
Kommer alla ickerökare hata mig? JAPP :tummenupp ..

ELR..jag byter jobb istället.
Inga jävla storebrorsfasoner här inte.. :4skrika

Easy_Mike skrev:
Stämmer nog fan... :rofl

Helt plötsligt var det ju inne med manchester byxor igen :kocko

DET har jag fortfarande inte fattat :hihi

Jag har ett bra exempel på nutida mobbning..

på min arbetsplats tex..så ska dom PÅ ALLVAR korta arbetstiden för ickerökare

alltså ...röker du inte så går du hem kl 13.00 på fredagen istället för 16.15..

det betyder att min arbetsinsats undertiden som mina medarbetare sitter på skithuset/snackar dynga bakom ett hörn/Snackar mobil med flickvän...etc
Visst jag anpassar mig...

FRÅGA: tänker jag sluta röka pga denna regel??

NEJ jag kommer istället förespråka Accords arbete då min rökning inte spelar så stor roll för företaget utan min arbetsinsats därimellan. :tummenupp
Kommer alla ickerökare hata mig? JAPP :tummenupp ..

ELR..jag byter jobb istället.
Inga jävla storebrorsfasoner här inte.. :4skrika

Vad sägert facket, a.k.a. The Fuck™ om detta egentligen?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg