Lou siffer
officiellt lammkött
Varför är rökning tillåtet ens?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varför är rökning tillåtet ens?
Ja men rökning ger inget för den som inte är insyltad i det, varför inte göra det recept belagt så dom puckon som röker får fortsätta men inga ny dras in i det.3010251för att det blev accepterat innan man insåg farorna med det, precis som alkohol (fast alkohol är förstås ännu hårdare rotat)
Ja men rökning ger inget för den som inte är insyltad i det, varför inte göra det recept belagt så dom puckon som röker får fortsätta men inga ny dras in i det.
föresten bara jag som trode det va att röka barn typ som abborre tråden handla om först?
plus att alla politiker röker.. nej de e ju "lite" pengar3010270det handlar trotsallt om en hel del pengar, vågar inte gissa på hur många som lobbar åt tobaksbolagen![]()
![]()
Bara i Sverige blir folk upprörda över att någon röka i närheten av sitt spädbarn.
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1036
http://www.fhi.se/templates/Page____360.aspx
Nu kan vi utan en doktorshatt/rock läsa på.
Luftkvaliten i städer var mycket sämre
Det finns värre saker än att misshandla någon, betyder det att
man inte kan diskutera det heller??!
Om jag kör hoj utan skyddskläder och hjälm trots att jag vet bättre, då får jag faktiskt skylla mig själv om jag blir totalförlamad/dör vid en olycka..3010181Du är ju helt dum i huvudet. Med ditt resonemang får de som omkommer i motorcykelolyckor skylla sig själva också.![]()
![]()
Om du nu tvunget skall länka till vetenskapliga sidor så välj dem med omsorg istället för de 2 första svaren på google....
Exponeras man för 20 cigg om dagen är det rätt självklart att man utvecklar luftvägssymptom (precis som artikeln skriver) då denna dos motsvarar vad en rätt erfaren rökare vant sig vid och inte vad det stackars barnets luftvägar är vana vid. Luftvägarna reagerar men det är inget allergisvar vilket man också skriver, när sen idioten på den pseudovetenskapliga svenska intresseorganisationen översätter artikeln blir det helt plötsligt "rökning orsakar allergi" något som inte skrevs i ursprungsartikeln.
RÖKNING ÄR INTE EN VANLIG ORSAK TILL ALLERGI dock till en massa andra luftvägsproblem och 100 andra hemskheter.
Om jag kör hoj utan skyddskläder och hjälm trots att jag vet bättre, då får jag faktiskt skylla mig själv om jag blir totalförlamad/dör vid en olycka..
Folk får röka, supa och vräka i sig mat bäst fan de vill, men räkna inte med sympatier när det "skiter sig"!
(undantaget utvecklingsländer där tobaksbolagen utnyttjar okunskap)
Ptjaa, innebär det:
1. Att vi i Sverige inser att det inte är hälsosamt att blåsa ut tjära och andra mysiga gifter 1dm från sitt spädbarn?
2. Att vi överragerar, jag menar, det kan ju inte spela nån roll att röka varje dag, flera gånger om dagen med sitt barn närvarande?
Nope. Det innebär;
3. Vi svenskar kan bli upprörda över att det röks i närheten av en unge men när folk dör över hela världen skiter vi i vilket. Hur mycket tror du vi hade brytt oss om Tsunamikatastrofen om vi inte haft svenskar där? Varför Vi fokuserar ibland på skitsaker istället för att ägna vår upprördhet till de viktiga sakerna.
Sen blir man lite förundrad över hur min föräldrargenration överlevde och inte dog som flugor:
De exponerades för DDT/PCB + en massa andra miljögifter
Föräldrarna rökte
De tuggade på barnleksaker av cancerogen plast
Lekte på dagis med mögel och undermålig ventilation
Barnkläder behandlade med flammskyddsmedel (cancerframkallande)
mm.mm
[/SIZE]
Jag tycker förvisso det är dumt att röka överhuvudtaget... inte smart att röka vid barn heller, det bör undvikas... MEN...
http://www.bokus.com/b/9789151847429.html
(Tror det var Bettskena som uppmärksammade denna länk först, men den är rätt användbar)![]()
Sen blir man lite förundrad över hur min föräldrargenration överlevde och inte dog som flugor:
De exponerades för DDT/PCB + en massa andra miljögifter
Föräldrarna rökte
De tuggade på barnleksaker av cancerogen plast
Lekte på dagis med mögel och undermålig ventilation
Barnkläder behandlade med flammskyddsmedel (cancerframkallande)
mm.mm
[/SIZE]
Det är en j_vla skillnad på medvetet risktagande och ren dumhet!3010459Nä. Med ditt resonemang får du skylla dej själv trots skyddsutrustning. Du har själv försatt dej i en risksituation och då är det rätt åt dej när du ligger där utan att kunna kontrollera dina tarmfunktioner.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |