Röka i rabatten..

Det var ju ett program på SVT från England i vintras, och där hamnade alkohol och tobak som högre upp på listan över de 20 farligaste drogerna.

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink...true&sd=47225&from=siteSearch&pageArt527895=0

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink...true&sd=47225&from=siteSearch&pageArt527895=0

Men det programmet gick ju som sagt på SVT, och den blinda hönan kan inte hitta så många frön...
:rolleyes:

Å professorn som påstod det hette "David Nutt"

Ungefär 100 andra experter påstår något annat.

Alkohol, tobak, cannabis.. Jag förstår inte varför en av dom tre ska vara så jätteförbjuden.

du har rätt i att det är skumt att bara en är förbjuden, förbjud alla tre!

I Norrköping gjorde dom samma grejj för en 5 år sen.

Men där hade de vett att plantera i polisens rabatt iallafall :)

Sen när det gäller farlighet så är det ju lite svårt att mäta.

Socialstyrelsen tycker ju att 3 glas vin i veckan är livsfarligt (ökad risk för alkoholproblem (x2 givetvis eftersom 0 glas minskar den risken markant) )
Läste jag senast idag.

Det bör jämföras att supa skallen av sig en fredag mot att röka sig tokflum en fredag. Missbruk är skadligt ur bägge lägren.

Fast ioförsig så är det nog livsfarligt att dricka 0 glas i veckan, det tyder på att man är en nykter alkoholist eller pingstvän.

Saxat från en haschflummar sida..

Overgrow utförs av individer runt om i landet inom alla samhällsklasser. Alla som vill ha en allmän debatt om cannabis kan delta i operationen.

Det är inte enbart cannabisrökare som deltar i Overgrow - alla som vill ha ett bättre samhälle eller hjälpa sina medmänniskor kan delta! Man kan till och med vara för dagens nolltolerans men ändå vilja ha en ordentlig debatt om narkotikapolitiken och därför delta i Overgrow. Narkotikapolitik är inte en fråga om höger eller vänster utan om sunt förnuft.

JA jävlar :rofl

Jag är bara nyfiken på lite fakta om varför cannabis är så jättemycket farligare än alkohol och tobak. Jag bryr mig inte om alla "Cannabis är JeTeFaRlIgT fAkCtIsKt!!11". Berätta och visa fakta om varför och hur istället.

Att kokain och andra tunga droger också kommer från växtriket hör inte riktigt hit liksom. Det är ju betydligt mer rafinerade (stavning?) produkter. Sen sa jag inte att allt från växtriket är ofarligt.

Att hjärnan skulle förstöras så mycket mer av cannabis än av alkohol tror jag inte på. Sen ska man inte blanda ihop äpple och päron, eller hash och marijuana i detta fallet. Marijuana är som jag har förstått det betydligt mildare mot kroppen än hash.(?)

Jag tycker att om man ska få dricka sprit, röka och snusa så ska man få röka på. Så länge man inte kör bil eller går till jobbet påtänd eller på annat sätt utsätter andra för fara eller obehag.;D

Jag är bara nyfiken på lite fakta om varför cannabis är så jättemycket farligare än alkohol och tobak. Jag bryr mig inte om alla "Cannabis är JeTeFaRlIgT fAkCtIsKt!!11". Berätta och visa fakta om varför och hur istället.

Att kokain och andra tunga droger också kommer från växtriket hör inte riktigt hit liksom. Det är ju betydligt mer rafinerade (stavning?) produkter. Sen sa jag inte att allt från växtriket är ofarligt.

Att hjärnan skulle förstöras så mycket mer av cannabis än av alkohol tror jag inte på. Sen ska man inte blanda ihop äpple och päron, eller hash och marijuana i detta fallet. Marijuana är som jag har förstått det betydligt mildare mot kroppen än hash.(?)

Jag tycker att om man ska få dricka sprit, röka och snusa så ska man få röka på. Så länge man inte kör bil eller går till jobbet påtänd eller på annat sätt utsätter andra för fara eller obehag.;D

Hade det varit vanligt att röka cannabis de senaste hundra åren (I Sverige)
så hade det säkert varit legalt.

Jag vet inte om det vore bättre att röka cannabis än tobak eller dricka alkohol.

Hade det varit vanligt att röka cannabis de senaste hundra åren (I Sverige)
så hade det säkert varit legalt.

Jag vet inte om det vore bättre att röka cannabis än tobak eller dricka alkohol.

Precis det jag vill få fram. Det och att överheten ska skita i vad jag gör med mitt liv om det inte påverkar andra negativt. Och även om en sak är farlig betyder väl inte det att den automatiskt ska vara förbjuden av staten? Hemska tanke att folk tänker och fattar sina egna beslut! Att totalförbjuda precis allt vore ju det ultimata. Då kan inte dom dumma naiva drönarna skada sig.^^

Som dom sa i South park i avsnittet om tobaksindustrin:
"I like to have a cigarette every now and then. It makes me feel calmer when the day is at an end. And if it gives me cancer well really I dont care. Who the hell wants to be 90 anyway?"

Kanske lite utflummat inlägg. Höhö.. Men jag blir så innerligt trött på drevjakten på både cannabis och på alla som står upp och försvarar folks fria tanke och vilja.
Fight the power!

Du det behövs knappast.
Jag undrar också vad den vedertagna uppfattningen i frågan är. Vad tror du?
Seså, fram med fakta nu alkis.

Trodde faktiskt att du var rätt vettig med tanke på dina andra inlägg.

Tänk några varv till på detta. :tummenupp

Precis det jag vill få fram. Det och att överheten ska skita i vad jag gör med mitt liv om det inte påverkar andra negativt.

Dom hash/majja-rökare jag känner har påverkat hela sin omgivning negativt.

När man inte är intresserad av att jobba, utan bara av att sitta nere på stan och röka på så måste stålarna komma från något annat håll, oavsett om det är att sno pengar ur mammas handväska eller bilstereoapparater, cyklar eller motorcyklar så påverkar det omgivningen negativt.

Och nej, alla blir inte såna, men titta i Kristiania eller Amsterdams Coffe-shop kvarter, rätt många slutar så där.
Och nej, alkohol är inte ofarligt, rätt många går ner sig på det med, men just därför behöver vi inte legalisera fler sätt att slå sitt liv i spillror.

Vad skulle en leaglisering av ännu ett medel att fly verkligheten tjäna till?

Dom hash/majja-rökare jag känner har påverkat hela sin omgivning negativt.

När man inte är intresserad av att jobba, utan bara av att sitta nere på stan och röka på så måste stålarna komma från något annat håll, oavsett om det är att sno pengar ur mammas handväska eller bilstereoapparater, cyklar eller motorcyklar så påverkar det omgivningen negativt.

Och nej, alla blir inte såna, men titta i Kristiania eller Amsterdams Coffe-shop kvarter, rätt många slutar så där.
Och nej, alkohol är inte ofarligt, rätt många går ner sig på det med, men just därför behöver vi inte legalisera fler sätt att slå sitt liv i spillror.

Vad skulle en leaglisering av ännu ett medel att fly verkligheten tjäna till?

Bra input.

Ska jag vara ärlig så tror jag det där är en myt.

För o lägga mig i diskutionen kommer jag med följande :
dark messenger...dina ord är farligt uppvaktade av en herre som själv har befunnit sig i en värld som du inte har en aning om.(glömde namnet på killen men han som rökte för 15 år sen).
det är svårt att säga emot någon som har upplevt allt som han talar om.
Personligen tror jag att cannabis ÄR en lättare drog än alkohol, men är lättare att missbruka på samma gång. Vad det gäller fysiska bakslag efter alkohol/cannabis intag så leder alkoholen med hästlängder.
En annan orsak till förbjudet är att man inte kan läsa av ett rus på samma sätt som alkohol....dvs vid trafikkontroller...då Cannabis finns i omlopp i över 4 veckor..

För o lägga mig i diskutionen kommer jag med följande :
dark messenger...dina ord är farligt uppvaktade av en herre som själv har befunnit sig i en värld som du inte har en aning om.(glömde namnet på killen men han som rökte för 15 år sen).
det är svårt att säga emot någon som har upplevt allt som han talar om.
Personligen tror jag att cannabis ÄR en lättare drog än alkohol, men är lättare att missbruka på samma gång. Vad det gäller fysiska bakslag efter alkohol/cannabis intag så leder alkoholen med hästlängder.
En annan orsak till förbjudet är att man inte kan läsa av ett rus på samma sätt som alkohol....dvs vid trafikkontroller...då Cannabis finns i omlopp i över 4 veckor..

Mycket antaganden i ditt inlägg. Vilken värld jag kommer ifrån har du ingen jävla aning om. Jag kan upplysa dig om att jag har testat de flesta vanligt förekommande drogerna i min ungdom. Jag kan också upplysa dig om att jag umgåtts med mycket kriminella personer varav flertalet är döda idag, sitter på kåken eller tråkigt nog fastnat i drogvärlden. Samtliga började med cannabis kan jag säga.

Förutom att man blir dum i huvudet fungerar cannabis som en sk portaldrog, vet du inte vad jag menar med det så ska du nog inte diskutera detta ämne mer. Vill du mäta "kriminalitet" med mig gör vi detta via PM. I annat fall håll käften och sluta snacka en massa skit om saker du uppenbarligen inte har en jävla aning om.

Mvh

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...