Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det var ju ett program på SVT från England i vintras, och där hamnade alkohol och tobak som högre upp på listan över de 20 farligaste drogerna.
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink...true&sd=47225&from=siteSearch&pageArt527895=0
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink...true&sd=47225&from=siteSearch&pageArt527895=0
Men det programmet gick ju som sagt på SVT, och den blinda hönan kan inte hitta så många frön...
![]()
Alkohol, tobak, cannabis.. Jag förstår inte varför en av dom tre ska vara så jätteförbjuden.
Jodå.Knappast. Lägg fram belägg för det.
Jodå.
Lägg fram belägg för motsatsen.
Man gräver ner en folköl så blire en starköl!![]()
Du det behövs knappast.Du det behövs knappast. Jag undrar vad den vedertagna uppfattningen i frågan är. Vad tror du?
Seså, fram med fakta nu hippie.
Man gräver ner en folköl så blire en starköl!![]()
Jag är bara nyfiken på lite fakta om varför cannabis är så jättemycket farligare än alkohol och tobak. Jag bryr mig inte om alla "Cannabis är JeTeFaRlIgT fAkCtIsKt!!11". Berätta och visa fakta om varför och hur istället.
Att kokain och andra tunga droger också kommer från växtriket hör inte riktigt hit liksom. Det är ju betydligt mer rafinerade (stavning?) produkter. Sen sa jag inte att allt från växtriket är ofarligt.
Att hjärnan skulle förstöras så mycket mer av cannabis än av alkohol tror jag inte på. Sen ska man inte blanda ihop äpple och päron, eller hash och marijuana i detta fallet. Marijuana är som jag har förstått det betydligt mildare mot kroppen än hash.(?)
Jag tycker att om man ska få dricka sprit, röka och snusa så ska man få röka på. Så länge man inte kör bil eller går till jobbet påtänd eller på annat sätt utsätter andra för fara eller obehag.;D
Hade det varit vanligt att röka cannabis de senaste hundra åren (I Sverige)
så hade det säkert varit legalt.
Jag vet inte om det vore bättre att röka cannabis än tobak eller dricka alkohol.
Du det behövs knappast.
Jag undrar också vad den vedertagna uppfattningen i frågan är. Vad tror du?
Seså, fram med fakta nu alkis.
Precis det jag vill få fram. Det och att överheten ska skita i vad jag gör med mitt liv om det inte påverkar andra negativt.
Dom hash/majja-rökare jag känner har påverkat hela sin omgivning negativt.
När man inte är intresserad av att jobba, utan bara av att sitta nere på stan och röka på så måste stålarna komma från något annat håll, oavsett om det är att sno pengar ur mammas handväska eller bilstereoapparater, cyklar eller motorcyklar så påverkar det omgivningen negativt.
Och nej, alla blir inte såna, men titta i Kristiania eller Amsterdams Coffe-shop kvarter, rätt många slutar så där.
Och nej, alkohol är inte ofarligt, rätt många går ner sig på det med, men just därför behöver vi inte legalisera fler sätt att slå sitt liv i spillror.
Vad skulle en leaglisering av ännu ett medel att fly verkligheten tjäna till?
Att hjärnan skulle förstöras så mycket mer av cannabis än av alkohol tror jag inte på. Sen ska man inte blanda ihop äpple och päron, eller hash och marijuana i detta fallet. Marijuana är som jag har förstått det betydligt mildare mot kroppen än hash.(?)
För o lägga mig i diskutionen kommer jag med följande :
dark messenger...dina ord är farligt uppvaktade av en herre som själv har befunnit sig i en värld som du inte har en aning om.(glömde namnet på killen men han som rökte för 15 år sen).
det är svårt att säga emot någon som har upplevt allt som han talar om.
Personligen tror jag att cannabis ÄR en lättare drog än alkohol, men är lättare att missbruka på samma gång. Vad det gäller fysiska bakslag efter alkohol/cannabis intag så leder alkoholen med hästlängder.
En annan orsak till förbjudet är att man inte kan läsa av ett rus på samma sätt som alkohol....dvs vid trafikkontroller...då Cannabis finns i omlopp i över 4 veckor..
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |