Råna en bank.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hur övar snuten på olika situationer som bankrån, spåra folk, storma en hus osv? Undra om man kan anmäla sig som övningsmål? Skulle va rätt kul att testa å råna en bank :D:tungan

Onödigt... Polisen lämnar ju tillbaka pengarna till dem rika sen iallafall :(

Anmäla o anmäla,det e väll bra knata ner på ditt lokala bankkontor hojta "detta är ett våldsamt uttag!" och vänta på responsen från Kling o Klang?

Ett grannhus där jag växte upp löstes in av kommunen pga rasrisk ner i en ravin. Det använde polisen i nån månad för att träna anfall mot. Oftast satt nån simulant med gasmask i huset och sköt träplugg mot polisen som sköt tårgas och träplugg tillbaka, så smög dom runt lite innan dom stormade det. Som 12-årig kille tyckte jag det var grymt häftigt :D

Onödigt... Polisen lämnar ju tillbaka pengarna till dem rika sen iallafall :(
Får nog inte hålla i några riktiga pengar ens men de kvittar är ute efter adrenalinet och kunna ragga med "jag råna en bank förra veckan gullet, kan jag gömma mig hos dig"

Anmäla o anmäla,det e väll bra knata ner på ditt lokala bankkontor hojta "detta är ett våldsamt uttag!" och vänta på responsen från Kling o Klang?
:rofl tror att man bör meddela att det är en övning före och inte efter om man inte vill skaka galler.

Last edited:
Precis som Hostic säger så är det så polisen brukar öva...

Men att råna en bank bara för att träna lite låter i mina öron som en helt klockren ide.. Jag kan inte begripa att alla inte redan gör så.. :va
Sen är det ju bara åka och köpa ny för att se så att pengarna verkligen är äckta också!

Eller klassikern: Ortspoliserna lär sig medans! Första bankrånet år rena lekstugan, vid andra rånet skaffade polisen lite bättre rutiner och banken köpte mer larm/kameror som försvårade deta hela. Tredje rånet hade polisen faktiskt en misstänkt. Som dock släpptes. Fjärde rånet börjar både banken och polisen bli varma i kläderna. Sen går det en tid men vips så var det rån igen. Tyvärr är både bankpersonal och polisen nya i kläderna och rånarna kommer undan.

Som en fin liten cirkel :hihi

Får nog inte hålla i några riktiga pengar ens men de kvittar är ute efter adrenalinet och kunna ragga med "jag råna en bank förra veckan gullet, kan jag gömma mig hos dig"

:rofl tror att man bör meddela att det är en övning före och inte efter om man inte vill skaka galler.

ragga på en fjortis då eller? kan inte tänka mig att någon äldre tjej än 14 hade tyckte d va coolt. :rolleyes:

denna tråd e så löjlig. tror inte polisen använder civila vid sina övningar tyvärr.

ragga på en fjortis då eller? kan inte tänka mig att någon äldre tjej än 14 hade tyckte d va coolt. :rolleyes:

denna tråd e så löjlig. tror inte polisen använder civila vid sina övningar tyvärr.

Nee för Polisen har både Good and Bad guys :rolleyes:

Mä förlåt min kassa bakfylle humor då torrbollar :D

I så fall är du ett unikum. Har två f.d. vänner som är poliser, och de förtäljer ganska vida och breda historier om när och hur de fångar sina byten.

Men om du är en som ser igenom deras "raggrepliker" så höjer du dig ett snäpp över de andra. Åtminstone i mina ögon. :)

I så fall är du ett unikum. Har två f.d. vänner som är poliser, och de förtäljer ganska vida och breda historier om när och hur de fångar sina byten.

Men om du är en som ser igenom deras "raggrepliker" så höjer du dig ett snäpp över de andra. Åtminstone i mina ögon. :)

hahha jo men d e nog rätt stor skillnad på när en riktig polis berättar sina rövarhistorier och när det kommer någon "nobody" och säger att han varit statist i ett bankrån. :D

menar inte att ja blivit impad om en snut satt o skröt över sina eskapader, är bara löjligt. killar som bröstar sig och försöker impa med massa skitsnack går fetbort.

TS: mena inte att du är en "nobody" var inte riktat mot dig, mena rent generellt. :krama

Man kan ju inleda meningen med "Detta är en övning" sen dra i väg nåt i still med "detta är ett våldsamt uttag".

Då borde man ju gå fri? Eller?

hahha jo men d e nog rätt stor skillnad på när en riktig polis berättar sina rövarhistorier och när det kommer någon "nobody" och säger att han varit statist i ett bankrån. :D

menar inte att ja blivit impad om en snut satt o skröt över sina eskapader, är bara löjligt. killar som bröstar sig och försöker impa med massa skitsnack går fetbort.

TS: mena inte att du är en "nobody" var inte riktat mot dig, mena rent generellt. :krama
Lugnt, menade att säga det för att locka till skratt inte impa, brukar funka bättre att va rolig än dryg men hej vad vet jag.

Som färsk student är det en lysande ide att försöka sig på ett skarpt bankrån. Det blir liksom en winwin-situation.
Antingen lyckas man och slipper låna pengar från CSN och avslutar sina studier skuldfri. Eller så blir man tagen och får fri kost och logi några år så man kan studera och ta sin examen som en skuldfri man.

Kommer ihåg en händelse när jag var 6 år då farsan o jag blev vittne till va vi trodde var ett rån mot banken i Hjo. Farsan som jobbat som väktare tidigare ställde våran bil så det blockade "tjuvarnas" bil/flyktväg.
Det visade sig vara en övning (personalen ej medveten om men så kanske man inte får göra idag?)Bankchefen var så tacksam så han tackade farsan personligen med diverse presenter för insatsen o "hade det varit på riktigt så hade tjuvarna åkt fast"

Nu var det son sagt nga år sedan o idag vet i sjutton om man vågat göra samma sak.

Undra vad dagispersonalen tänkte när vi kom dit o jag berättade att vi hade stoppat ett rån mot banken :hihi

Only in Hjo

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...