Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
oscar skrev:Var kan man handla billiga alubitar/stycken i Malmötrakten? Hade tänkt lära mig fräsen som står hos päronen... Vad brukar sånt kosta?
oscar skrev:Var kan man handla billiga alubitar/stycken i Malmötrakten? Hade tänkt lära mig fräsen som står hos päronen... Vad brukar sånt kosta?
benfre skrev:Sök på gulasidorna, där hittade jag en leverantör i Gbg iaf. Vad ska du fräsa ?
mvh Fredrik
oscar skrev:Hade tänkt försöka mig på justerbara fotpinnar!![]()
bebbe skrev:Låter lite komplicerat, men ändå värt ett försök!! Har en gammal räv här på jobbet som får göra sådana saker till mig, han har jobbat med svarven i 27år![]()
Lycka till![]()
oscar skrev:Om jag inte skäms för mycket över resultatet så lägger jag upp bilder! =)
oscar skrev:Hade tänkt försöka mig på justerbara fotpinnar!![]()
Limstift skrev:Det skulle jag nog inte rekommendera att försöka sig på första gången, men va fan testa så lär du dig väl nån gång![]()
oscar skrev:Nu jäklar blev jag motiverad! Jag ska allt visa dig!!!![]()
oscar skrev:Om jag inte skäms för mycket över resultatet så lägger jag upp bilder! =)

Ett proffs hade nog använt ett delningsbord, men i sann fulmecksanda satte jag arbetsstycket på en rörstump fastdragen i skruvstycket och vred runt för hand.oscar skrev:Nu är alu inhandlat från Metallvaruhuset för 62,50kr/kg så nu fattas bara lite info om varvtalen till fräsen samt en lämplig ritning och tålamod!!![]()
Hur gjorde du Ugluk för att få runda fina kanter utvändigt!?![]()
Ugluk skrev:Ett proffs hade nog använt ett delningsbord, men i sann fulmecksanda satte jag arbetsstycket på en rörstump fastdragen i skruvstycket och vred runt för hand.![]()
oscar skrev:Nu är alu inhandlat från Metallvaruhuset för 62,50kr/kg så nu fattas bara lite info om varvtalen till fräsen samt en lämplig ritning och tålamod!!![]()
toxicated skrev:Varvtal beror på diametern på fräsen, ju mindre fräs ju högre varv. man räknar fram ett varvtal...................
..........lycka till hoppas det blir bra............
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |