Nyss var jag ute och testade 125:an och till min stora förvåning så hade gnisslet försvunnit helt.
Jag fattar liksom ingenting nu, ena dagen gnisslar det som om 30 gafflar gnids mot en tallrik och när den fått stått 2 dagar så slutar gnisslet av sig själv.
Jag börjar förstå varför rykterna säger att Yamaha DT och Honda CRM är dom slittåligaste 125

rna på marknaden.
Nu funkar allting prima jag testade köra och inte ett enda gnissel.
Nån som har någon teori om vad som har hänt ?
2-takts olja i växellådan > gnissel på alla växlar, till och med när man har i friläget > gnisslet försvinner när man trycker in kopplingen > jag ställer 125:an i garaget
och fyller på växellådsolja låter den stå 2 dager och vipps så fungerar den som ny.
Edit. Tipsa era barn att köpa Yamaha DT 125cc, dom lagar sig själva.

:Transformers
Tack för hjälpen jag fick, jag återkommer om det blir något ytterligare problem!