Råkade dra bort oljeslang från förgasaren.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag har en Yamaha TZR 125a, skulle kolla vad det satt för munstycke i. När jag vred på förgasaren hoppade den lilla slangen som kommer inifrån motorns högra kåpa, där oljepumpen sitter, så jag antar att oljan pumpas därifrån och in i förgasaren. Behöver jag vara orolig för att det kanske blev nån luftbubbla eller liknande så oljan inte kommer fram eller är det bara att tuta och köra?

Lossnade den från insuget alltså? Det är lugnt, du kan ju kolla att det kommer olja där lite snabbt. Håll för nippeln med fingret och gasa fullt på oljepumpen men låt motorn gå på tomgång, då borde det droppa lite då och då ur slangen.

Nej. Det är inte som på dtmopparna, då slangen går till insugsplattan. Den går in i förgasaren.

Det är ingen fara, när min RD 350 inte startade brukade jag dra bort oljeslangarna för att spruta in startgas i nipplarna dom satt på och det var aldrig några problem.

Härligt. Borde man inte ha en låsklämma över slangen/nippeln? Den där lilla hatteraljen kan ju hoppa dän när som helst.

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back