Råkade dra bort oljeslang från förgasaren.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag har en Yamaha TZR 125a, skulle kolla vad det satt för munstycke i. När jag vred på förgasaren hoppade den lilla slangen som kommer inifrån motorns högra kåpa, där oljepumpen sitter, så jag antar att oljan pumpas därifrån och in i förgasaren. Behöver jag vara orolig för att det kanske blev nån luftbubbla eller liknande så oljan inte kommer fram eller är det bara att tuta och köra?

Lossnade den från insuget alltså? Det är lugnt, du kan ju kolla att det kommer olja där lite snabbt. Håll för nippeln med fingret och gasa fullt på oljepumpen men låt motorn gå på tomgång, då borde det droppa lite då och då ur slangen.

Nej. Det är inte som på dtmopparna, då slangen går till insugsplattan. Den går in i förgasaren.

Det är ingen fara, när min RD 350 inte startade brukade jag dra bort oljeslangarna för att spruta in startgas i nipplarna dom satt på och det var aldrig några problem.

Härligt. Borde man inte ha en låsklämma över slangen/nippeln? Den där lilla hatteraljen kan ju hoppa dän när som helst.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back