Rådjur vs hoj

Killen med pilen var den första som såg klippet..tror jag..kanske han efter honom förresten..
 

Bifogat

  • evol.jpg
    evol.jpg
    27.1 KB · Visningar: 302
Chronic skrev:
Killen med pilen var den första som såg klippet..tror jag..kanske han efter honom förresten..
Ja du har rätt! Såg den filmen innan jag blev av med oskulden :rolleyes:
 
Pah, störtlöjligt. Slog han sig ens medvetslös?
 
löjligt att vurpa pga det där, den där var ju inte större än en katt, själv har man ju lite skills så man hade dragit en wheelie i samma ögonblick som man såg rådjuret för att använda den som en hoppramp,vilka loosers till förare det finns :va
 
Det är inte ett rådjur som blir påkört. En hjort av något slag (påminner om dovhjort, men det kan vara någon lokal "släkting") och de brukar vara lite tyngre i kroppen än rådjur.
 
R-1000 skrev:
löjligt att vurpa pga det där, den där var ju inte större än en katt, själv har man ju lite skills så man hade dragit en wheelie i samma ögonblick som man såg rådjuret för att använda den som en hoppramp,vilka loosers till förare det finns :va

Ironi va eller e du dum på riktigt .

Färskt i minnet en vårdag 2005 killen tar ut sin R6 identisk situation.
Idag har killen en rullstol :död

Otroligt illustrativ film som visar hur jefla lätt det är att drabbas.
 
TomK skrev:
Det är inte ett rådjur som blir påkört. En hjort av något slag (påminner om dovhjort, men det kan vara någon lokal "släkting") och de brukar vara lite tyngre i kroppen än rådjur.

Instämmer! :nicka Ser ut som en hind dock. Fördelen med rådjur är ju att man tar dom i kåpan på hojen, lite högre djur får man ju rakt sig. Klipper man rakt in i en älg så torde ju kroppen stanna i älgen, och hojen fortsätter under :gnissla
 
Webspy skrev:
http://www.break.com/index/deervsmoto5.html

sökte lite.... hittade andra - men inte denna....

inte kul alls!

//Anders


Edit: jajajaja.... förlåt då era maddafakka´s


vet hur det känns! har varit med om det för ett par år sedan på en gsx 750f -02.
mitt i natten när jag kom fån tyskland och skulle passera småland så hoppade det upp en stor hjort? och jag hann bara tänka (nu smäller det!).
jag hade tur att jag åkte i ca 130km/tim och lyckades klyva djuret precis mitt itu.
gaffeln blev rejält krökt och kåporna från lyset och nedanför försvann, men jag och tjejen bakom överlevde
med blotta förskräckelsen och helt nersölade skinnställ!
dessa "häftiga! bikers som tror att dom skulle ha passerat detta med ett flin och utan att bli förskräckta, önskar jag verkligen att de fick uppleva detta själva( även om det låter hemskt!) så kanske dom inte var så kaxiga mer...

:mad:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top