Råd tips ang att må dåligt psykiskt!

Nursey skrev:
2620293 Hur mår du idag?:pannkyss

Låg vaken hela natten och filosoferade, precis som Andreas nämde.

Både arg på mig själv att ja inte kan släppa de så samtidigt försöker ja hitta massa fel och anledningar, saker man kunde ha gjort annorlunda osv..

Försöker röra på mig, är ute flera tim per dag och visst de är skönt men blir lite tjatigt efter ett tag. Vill åka hoj istället! Jävla vinter:mad:

Sitter i precis samma sits, japp jag är yngling men mår fan lika illa som en veteran...

igår t.ex. var jag tvungen att skippa skolan för jag vaknar upp ur en dröm när jag är med flickvännen, när jag vaknar ligger jag och gråter, är helt kallsvettig och måste gå och spy.

jag har samma form av panikattacker som du förklarar, kan knappt äta nått heller, sömnen är riktigt risig...

har hållt på så här i en månad, tror inte det finns någon smärta som överstiger det här, skulle nog kunna få en riktig tortyr och ändå känna att det här är det värsta...

finns det inte någon medicin som råder bot på skiten?!

Fuzzman skrev:
2624033 Sitter i precis samma sits, japp jag är yngling men mår fan lika illa som en veteran...

igår t.ex. var jag tvungen att skippa skolan för jag vaknar upp ur en dröm när jag är med flickvännen, när jag vaknar ligger jag och gråter, är helt kallsvettig och måste gå och spy.

jag har samma form av panikattacker som du förklarar, kan knappt äta nått heller, sömnen är riktigt risig...

har hållt på så här i en månad, tror inte det finns någon smärta som överstiger det här, skulle nog kunna få en riktig tortyr och ändå känna att det här är det värsta...

finns det inte någon medicin som råder bot på skiten?!

Mjae, finns ju lite piller, men personligen har jag komme fram till att det är bättre att hela tiden aktivera sig med annat än att knapra. Skaffa piller, fick lägga ut 3-400 på piller o 3-400 på doktorn :gnissla för de men tog inte ens 10 piller innan ja insåg att ja likagärna kunde sitta uppe o kolla på TV o gå ut o gå osv osv... tog iof MC-kort me för o ha nå annat att tänka på.. hittade helt enkelt på massa saker att gö.. :D..

AndreasNo skrev:
2624041 Mjae, finns ju lite piller, men personligen har jag komme fram till att det är bättre att hela tiden aktivera sig med annat än att knapra. Skaffa piller, fick lägga ut 3-400 på piller o 3-400 på doktorn :gnissla för de men tog inte ens 10 piller innan ja insåg att ja likagärna kunde sitta uppe o kolla på TV o gå ut o gå osv osv... tog iof MC-kort me för o ha nå annat att tänka på.. hittade helt enkelt på massa saker att gö.. :D..

Men det känns ju verkligen inte som att man vill gå vidare, jag vill ju ha henne och ingen annan...hatar detta, förstår faktist folk som tar livet av sig för det man lever när man mår så här är fan inget liv :gråta :(

Fuzzman skrev:
2625692 Men det känns ju verkligen inte som att man vill gå vidare, jag vill ju ha henne och ingen annan...hatar detta, förstår faktist folk som tar livet av sig för det man lever när man mår så här är fan inget liv :gråta :(

Vänta bara tills du blir lite äldre o har flyttat ihop me bruden o de verkligen är nåt som du tror kommer vara livet ut...sen tar de slut...:näsblod

Själv slutade jag med allt trams som att sätta på mig bilbälte o såntdär.. allt för att öka chanserna ifall olyckan skulle va framme :D.. har 5 mil te jobbet som ja pendlar så chanserna va ju rätt goda.. men icke.. :/ ..

Grym tacksam för att min psykolog tog sig tid och avbokade ett viktigt möte för min skull idag.

Tack Eva för att du fick mig att inse att ja inte tappat förståndet!

Trist att se att så många går och mår dåligt...

Visst ett uppbrott är ju alltid svårt. Men hur illa det än känns så går livet ändå vidare.

är det dags att ta till med proffshjälp när man märker att man får panikattacker och det känns som att tak och väggar ska slutas runt om dig så du måste springa ut ur rummet/huset du är i och börja storgråta...?

Fuzzman skrev:
2627680 är det dags att ta till med proffshjälp när man märker att man får panikattacker och det känns som att tak och väggar ska slutas runt om dig så du måste springa ut ur rummet/huset du är i och börja storgråta...?

Jaaa, då behöver du terapi....

Fuzzman skrev:
2627717 Ska jag börja prata med kurratorn på skolan kanske, så kanske han kan säga mer på rak arm om jag ska gå till någon psykolog?

Kan ju vara en bra början...
Annars finns det väl både kuratorer, psykologer och olika hjälplinjer man kan ringa till och rådfråga....

Seriöst alltså, går ni och lipar ner er för en brud i åratal? Det finns ju hur mycket villiga brudar som helst :) Bara ut och jaga nytt kött:tummenupp
Lite för mycket självömkan i denna tråd.

In one single moment your whole life can turn 'round
I stand there for a minute starin' straight into the ground
Lookin' to the left slightly, then lookin' back down
World feels like it's caved in - proper sorry frown
Please let me show you where we could only just be, for us
I can change and I can grow or we could adjust
The wicked thing about us is we always have trust
We can even have an open relationship, if you must
I look at her she stares almost straight back at me
But her eyes glaze over like she's lookin' straight through me
Then her eyes must have closed for what seems an eternity
When they open up she's lookin' down at her feet

Dry your eyes mate
I know it's hard to take but her mind has been made up
There's plenty more fish in the sea
Dry your eyes mate
I know you want to make her see how much this pain hurts
But you've got to walk away now
It's over

Dry your eyes med The streets, jag tycker att det är en väldigt bra låt att lyssna på när man mår som vissa här gör..

Resten av texten hittar ni här http://www.lyricstop.com/d/dryyoureyes-thestreets.html

Last edited:
Fick jobb idag iaf! Känns otroligt skönt!

Ska ut imorrn med me lite hojfolk och ta ett par kalla, känns gött de med och få lite annat och tänka på!

PS: Till dig som har skrivit i min tråd, att gå till en psykolog är otroligt bra och ger mer än att bara snacka med vem som. Jag hade ju tur som hade en "sen tidigare" erfarenheter!

Good luck!

KGK skrev:
2628013 Kanon, bra att ha nya saker att se fram emot.:tummenupp

Att tänka på om inte annat, svåraste nu tycker ja är att sova om kvällarna. Sovit 7 tim sammanlagt dom 3 senaste dygnen. Som AndreasNO sa man ligger och funderar på exet vare sig man vill sova eller inte!

Kan ju hoppas att man är så trött efter jobbet att man kan sova ändå!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien