Råd om SAAB 9-5 kombi -00

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
Farsan är spekulant på en SAAB 9-5 Kombi årsmodell -00. Motorn är 2.3T.
Är det nån som kan ge lite råd och tips ang denna modell? Vill gärna veta vanliga fel/brister med den... Hittar inte så mycket på nätet och på zatzy.com är det lite moppefuckovarning nuförtiden. :3freak
 
Neb Jones skrev:
Farsan är spekulant på en SAAB 9-5 Kombi årsmodell -00. Motorn är 2.3T.
Är det nån som kan ge lite råd och tips ang denna modell? Vill gärna veta vanliga fel/brister med den... Hittar inte så mycket på nätet och på zatzy.com är det lite moppefuckovarning nuförtiden. :3freak
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=68669
Turbon verkar vara mest utsatt
 
Just 95 kombi är en riktigt bra bil, men ska du få riktigt bra svar så är det väl bäst att gå in på saab grabbarnas egna sida. Saab turbo club of sweden tror jag de heter. De har svar på allt och lite till.
 
sportarn skrev:
Just 95 kombi är en riktigt bra bil, men ska du få riktigt bra svar så är det väl bäst att gå in på saab grabbarnas egna sida. Saab turbo club of sweden tror jag de heter. De har svar på allt och lite till.

Kanon! ska kolla upp det!
 
hörde något på radion igår om att saab´s motorer gick sönder hela tiden.. kommer varken ihåg års eller bil modell... men det kan ju vara värt att kolla upp
 
stony skrev:
hörde något på radion igår om att saab´s motorer gick sönder hela tiden.. kommer varken ihåg års eller bil modell... men det kan ju vara värt att kolla upp

hehe, nädu det har du fått om bakfoten, visst går dom sönder om man pressar dom så kolvarna kikar ut genom blocket!!
 
Bara den här senaste nyheten om att SAAB skickat ut massor av felkonstruerade motorer räcker väl för att konstatera att man ska titta på en annan bil?!

SAAB är pinsamma. Ska man bygga tråkiga, praktiska bilar utan väghållning m.m
så måste man väl för f-n se till att dom har bra kvalitet iallafall?
Annars är det ju katastrof.
 
Neb Jones skrev:
Farsan är spekulant på en SAAB 9-5 Kombi årsmodell -00. Motorn är 2.3T.
Är det nån som kan ge lite råd och tips ang denna modell? Vill gärna veta vanliga fel/brister med den... Hittar inte så mycket på nätet och på zatzy.com är det lite moppefuckovarning nuförtiden. :3freak

Köp en Volvo V70/855 istället. Ett säkert kort. :tummenupp
 
Neb Jones skrev:
Jo, en nyare V70 var mitt förslag, för SAABen känns litegrann som ett osäkert kort.


Nej, tycker inte att saab känns som ett osäkert kort.

Dom sköna att åka i och håller inte sämre än andra. Det är jävligt bra drag i dom för att vara orginal, turbo:ona alltså.. Kännt problem är växellådorna men känner ingen som har haft problem och dom är väldigt lätt växlade.

Jag tycker du inte ska känna så utan köp den du vill ha istället.
 
DJM skrev:
Nej, tycker inte att saab känns som ett osäkert kort.

Dom sköna att åka i och håller inte sämre än andra. Det är jävligt bra drag i dom för att vara orginal, turbo:ona alltså.. Kännt problem är växellådorna men känner ingen som har haft problem och dom är väldigt lätt växlade.

Jag tycker du inte ska känna så utan köp den du vill ha istället.

Försök hitta en slitstarkare bil än volvon. Motorn håller i en evighet om man bara servar dem.

Hur är det med priser på reservdelar mellan Volvo och Saab?
 
Thundercat skrev:
Försök hitta en slitstarkare bil än volvon. Motorn håller i en evighet om man bara servar dem.

Hur är det med priser på reservdelar mellan Volvo och Saab?


Volvon är den mest slitstarka bilen som finns. Går inte att komma ifrån. MEN jag sa inget om det utan sa bara hur saab va inte mot nåt annat märke.

Volvo är det bästa valet hur man än gör. Så det är bara att välja.

Saab är väldigt dyra på reservdelar jag vet.
 
Ska man ha en slitstark volvo får man titta efter 740 eller 940 serien. De nya verkar inte vara märkbart bättre än andra märken (farsan har en).
 
Kiosken skrev:
Ska man ha en slitstark volvo får man titta efter 740 eller 940 serien. De nya verkar inte vara märkbart bättre än andra märken (farsan har en).

Hehe, farsan har en 740 som han har haft sen -91. Den har gått över 30.000 problemfria mil (förutom byte av bränslepumpen). :tummenupp
 
Kiosken skrev:
Ska man ha en slitstark volvo får man titta efter 740 eller 940 serien. De nya verkar inte vara märkbart bättre än andra märken (farsan har en).

En gammal kollega till mig hade en man som körde taxi med en Volvo 855, den hade då rullat 85 000 mil och kördes fortfarande. Det är imponerande.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top