Råd om SAAB 9-5 kombi -00

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Farsan är spekulant på en SAAB 9-5 Kombi årsmodell -00. Motorn är 2.3T.
Är det nån som kan ge lite råd och tips ang denna modell? Vill gärna veta vanliga fel/brister med den... Hittar inte så mycket på nätet och på zatzy.com är det lite moppefuckovarning nuförtiden. :3freak

Neb Jones skrev:
Är det nån som kan ge lite råd och tips ang denna modell? Vill gärna veta vanliga fel/brister med den... Hittar inte så mycket på nätet och på zatzy.com är det lite moppefuckovarning nuförtiden. :3freak
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=68669
Turbon verkar vara mest utsatt

Just 95 kombi är en riktigt bra bil, men ska du få riktigt bra svar så är det väl bäst att gå in på saab grabbarnas egna sida. Saab turbo club of sweden tror jag de heter. De har svar på allt och lite till.

sportarn skrev:
Just 95 kombi är en riktigt bra bil, men ska du få riktigt bra svar så är det väl bäst att gå in på saab grabbarnas egna sida. Saab turbo club of sweden tror jag de heter. De har svar på allt och lite till.

Kanon! ska kolla upp det!

hörde något på radion igår om att saab´s motorer gick sönder hela tiden.. kommer varken ihåg års eller bil modell... men det kan ju vara värt att kolla upp

stony skrev:
hörde något på radion igår om att saab´s motorer gick sönder hela tiden.. kommer varken ihåg års eller bil modell... men det kan ju vara värt att kolla upp

hehe, nädu det har du fått om bakfoten, visst går dom sönder om man pressar dom så kolvarna kikar ut genom blocket!!

Bara den här senaste nyheten om att SAAB skickat ut massor av felkonstruerade motorer räcker väl för att konstatera att man ska titta på en annan bil?!

SAAB är pinsamma. Ska man bygga tråkiga, praktiska bilar utan väghållning m.m
så måste man väl för f-n se till att dom har bra kvalitet iallafall?
Annars är det ju katastrof.

Neb Jones skrev:

Köp en Volvo V70/855 istället. Ett säkert kort. :tummenupp

Neb Jones skrev:
Jo, en nyare V70 var mitt förslag, för SAABen känns litegrann som ett osäkert kort.

Nej, tycker inte att saab känns som ett osäkert kort.

Dom sköna att åka i och håller inte sämre än andra. Det är jävligt bra drag i dom för att vara orginal, turbo:ona alltså.. Kännt problem är växellådorna men känner ingen som har haft problem och dom är väldigt lätt växlade.

Jag tycker du inte ska känna så utan köp den du vill ha istället.

DJM skrev:
Nej, tycker inte att saab känns som ett osäkert kort.

Dom sköna att åka i och håller inte sämre än andra. Det är jävligt bra drag i dom för att vara orginal, turbo:ona alltså.. Kännt problem är växellådorna men känner ingen som har haft problem och dom är väldigt lätt växlade.

Jag tycker du inte ska känna så utan köp den du vill ha istället.

Försök hitta en slitstarkare bil än volvon. Motorn håller i en evighet om man bara servar dem.

Hur är det med priser på reservdelar mellan Volvo och Saab?

Thundercat skrev:
Försök hitta en slitstarkare bil än volvon. Motorn håller i en evighet om man bara servar dem.

Hur är det med priser på reservdelar mellan Volvo och Saab?

Volvon är den mest slitstarka bilen som finns. Går inte att komma ifrån. MEN jag sa inget om det utan sa bara hur saab va inte mot nåt annat märke.

Volvo är det bästa valet hur man än gör. Så det är bara att välja.

Saab är väldigt dyra på reservdelar jag vet.

Ska man ha en slitstark volvo får man titta efter 740 eller 940 serien. De nya verkar inte vara märkbart bättre än andra märken (farsan har en).

Kiosken skrev:
Ska man ha en slitstark volvo får man titta efter 740 eller 940 serien. De nya verkar inte vara märkbart bättre än andra märken (farsan har en).

Hehe, farsan har en 740 som han har haft sen -91. Den har gått över 30.000 problemfria mil (förutom byte av bränslepumpen). :tummenupp

Kiosken skrev:

En gammal kollega till mig hade en man som körde taxi med en Volvo 855, den hade då rullat 85 000 mil och kördes fortfarande. Det är imponerande.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back