Råd om IF avställningsförsäkring

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag trodde jag skulle kunna kolla det på Trygg Hansas "Mina sidor" men det gick inte. De senaste 2 åren har jag valt att behålla vagnskadan över vintern då jag bygger nytt hus och har flyttat runt hojarna mellan ett par olika garage där jag har känt att det var tryggare att behålla vagnskadan då andra personer vistas där. Men vet att jag tycker det var klart värt att ta bort vagnskadan innan. Några hundralappar i månaden på RSV4:an var det (Den är ju inte jättebillig). Så ring och kolla, det kan nog vara mer än du tror.
Ok, intressant att det blev så mycket.
Men för min del så betalar jag ju bara ca 24kr/månad nu, så det får vara.
Men skulle det vara mer så kan man kolla upp det, helt klart.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hur bra funkar det att ställa av/på ofta via app?
Kan man göra det samma dag som man ska åka eller någon dag innan?
Hur funkar betalning om jag ställer på några dagar och sedan av, får jag först en faktura för hel månad och sedan pengar tillbaka på dagar den var avställd?

Tänkte jag skulle testa detta för att se om det blir billigare på min ZX6R.
Betalar idag 7500kr/år helförsäkring.
Ja, det fungerar jättebra, och fungerar omedelbart.
Jag ställde på på fredag kväll, för att slippa tjorva på morgonen (skulle köra lördag och söndag).
Ställde sedan av på söndag kväll.
Dom två dagarna kom på nästa månads autogiro, så istället för 54kr/mån som jag normalt betalar (avställd), betalade jag 138kr den månaden (ca 1200kr/mån påställd).
Så fungerar det i alla fall hos Folksam, så kom gärna med input om det finns andra erfarenheter.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Ok, intressant att det blev så mycket.
Men för min del så betalar jag ju bara ca 24kr/månad nu, så det får vara.
Men skulle det vara mer så kan man kolla upp det, helt klart.
:) Missade att du skrev /år! Trodde det var/månad. 24 kr känns ju helt rimligt!
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Vad är det för fel på Försäkringsbranschen?
Ställde fråga till IF vad garageförsäkring kostar för min ZX6R som jag nu har hel och årsförsäkrad hos dom, svaret jag fick är följande.

"Eftersom motorcykeln är försäkrad hos oss kan jag inte räkna på vad garage försäkringen kostar, men det är betydligt lägre då man tar bort trafikförsäkringen i den."

:va
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Vad är det för fel på Försäkringsbranschen?
Ställde fråga till IF vad garageförsäkring kostar för min ZX6R som jag nu har hel och årsförsäkrad hos dom, svaret jag fick är följande.

"Eftersom motorcykeln är försäkrad hos oss kan jag inte räkna på vad garage försäkringen kostar, men det är betydligt lägre då man tar bort trafikförsäkringen i den."

:va
Tydligen så finns det någon algoritm som triggas när kunden ( jag ) hör av sig och är allmänt en grining gubbe. Ca. 33kr / mån för garageförsäkring. Fantastiskt att deras system känner av kundens sura ph-värde. :arsele
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Tydligen så finns det någon algoritm som triggas när kunden ( jag ) hör av sig och är allmänt en grining gubbe. Ca. 33kr / mån för garageförsäkring. Fantastiskt att deras system känner av kundens sura ph-värde. :arsele
Nu har jag ändrat till avställningsbar försäkring och hos IF fungerar det som så att ställer man av så har man sedan överblivna pengar kvar tillgodo som används när man ställer på nästa gång. Man kan också få tillbaka pengarna men då ska man ringa. Ska bli intressant under sommaren och se hur på/av funkar. Bör ( hoppas jag ) bli billigare i alla fall för denna hoj.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top