Råd och tips-körskola, hoj och övningskörning!

Kawwa er6??
Hittade en annons. Känns som det bara är att åka och köpa!? Svart var den också!:rock
http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_ER6_N_ABS_52113743.htm?ca=11&w=3
"Billig försäkring, ca 5000/år i Stockholm"- Kan detta verkligen stämma?
Är er6an så billig generellt?

ER6 är snorbillig att försäkra, särskilt via Svedeas kawa-försäkring
Det är dock en rätt tråkig hoj, man saknar det där brutala draget 100-200 som är gött när man ska köra om folk eller bara bomba helvet :crash
Perfekt nybörjarhoj förvisso! :)
 
Er 6:an är billig som fan, jämfört med sportisar i alla fall. Hojarnas svar på golf gti typ. Riktigt bra hoj för övningskörning. Priset ligger rätt. Tror de kostar runt 70 k nya.
 
Ofta den rörliga kostnaden som blir den dyra i denna värld. Men jämför med 997 så är de billigt! :rolleyes:

Mest troligt kommer hojen också användas på bana? Något som du bör ha i åtanke är kanske höjden, så du når ner (om kort). Men en kawa Z750 är min spontana tanke. (En svart)

Och du.. Hoj: BMW S100RR? 1000:tummenupp

Lycka till!
 
Ofta den rörliga kostnaden som blir den dyra i denna värld. Men jämför med 997 så är de billigt! :rolleyes:

Mest troligt kommer hojen också användas på bana? Något som du bör ha i åtanke är kanske höjden, så du når ner (om kort). Men en kawa Z750 är min spontana tanke. (En svart)

Och du.. Hoj: BMW S100RR? 1000:tummenupp

Lycka till!

Här är faktiskt inte det blonda håret som är boven utan en missad nolla. :hihi
Chefens hoj. Jäääävligt nice men denna måste man nog ha hår på bröstet för att äga och köra.:Bugar
 
Sjukt jä*la svårt detta då jag faktiskt är helt grön inom hoj...men om man säger såhär...
Mina bilar-
Jag är van att köra en 1000hk Supra på både gata och strippen och en 650hk Porsche 997 Turbo RS som jag kör bana med och använder för dagligt bruk på sommaren...jag vill ha något som låter WROM!:hej

Lycka till! Det är galet gul att köra hoj!
Det ska bli väldigt kul när du märker hur långsamma de där bilarna är jämfört med en riktig hoj...
:tummenupp
 
Ducati funkar för alla...
 
Köp inte en hoj som du tror att du ska leva med resten av dit liv. När kortet är i hand kommer du underfund med vad det är du vill ha, samt att du har helt andra möjligheter att prova dig runt.
Lättkörda övningskörningshojar är lättsålda!

Välj gärna en lika dan hoj som finns på körskolan, det kommer garanterat att minska antalet lektioner. Körskolor har oftast väldigt lättkörda hojar som passar alla. Det ligger i deras intresse att eleverna klarar sitt kort, utan att förlora sitt ryckte.
 
Bara en tanke:

Många ger tips om sportisar på 600 cc och uppåt. Jag hade snarare satsat på en mindre hoj med lägre effekt som första hoj och kört den några månader. För när du sen byter till en nyare hoj med betydligt högre effekt och bättre chassie är det nästan en religös upplevelse:banana. Köper du en vass hoj direkt så finns det liksom inte så mycket att byta upp sig till (det finns undantag, jag vet).

När det gäller din längd och vikt så tror jag iofs att en VFR400 som jag har skulle passa perfekt när det kommer till hanterbarhet och körglädje. Men dom är lite knepiga att få tag på och jag tror inte att den möter dina krav på utseende;)

Tills sist vill jag påpeka att det viktigaste är att du köper den hoj du gillar och vill ha, inte den som andra säger att du ska köpa.:)
 
Såg helt ok ut men TUNG som f*n. Man kanske lurar sig på det yttre skalet. Men en Ducati? Är det en bra nybörjarhoj?

Helt ok?? Varldens snyggaste hoj ju ;)

Ja den ar tung, 195kg tror jag. Har mindre betydelse dock. ER-6 det snackas mycket om vager 20kg mindre och det har inte sa mycket betydelse.

Vill du verkligen ha en latt hoj sa vete fan. Om du nu mot formodan skulle ga och valta sa lyfter du val knappast en er-6a heller.

Och vill du verkligen ha en hoj som ar latt att kora sa ar det inte en sporthoj du skall ha. Inte for att jag tror det har nagon betydelse, du kommer lara dig ungefar lika fort i vilket fall som helst.
 
Jag hade köpt en SV650 istället om du spekulrerar på ER6. Finns i N-modell som är nakenhoj och S-modell med halvkåpa och clip-on-styre. Är precis som ER6 billig att försäkra, lättmanövrerad, bra nybörjarhoj. Behåll den ett år och ta lappen, sedan byta hoj utan att ha tappat så mycket i värde.

Något åt det här hållet kanske?
Med halvkåpa:
http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_SV_650S_51012929.htm?ca=23&w=3
Nakenvariant:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Suzuki_SV_650_N_51530621.htm?ca=23&w=3
Några få nyare S-modeller finns med ABS (men dyrare):
http://www.blocket.se/alvsborg/Suzuki_SV_650_S__ABS_45317164.htm?ca=23&w=3
 
Grabbar ser ni inte att hon är upptagen redan?... Ni behöver inte ge mer råd nu, för det blir inget :ligga :4skrika:4skrika

Köp en Panigale och sätt den på Wet Mode, så har du en lättkörd hoj ;)

ducati-1199-panigale-s-2014-01.jpg
 
Jag hade köpt en SV650 istället om du spekulrerar på ER6. Finns i N-modell som är nakenhoj och S-modell med halvkåpa och clip-on-styre. Är precis som ER6 billig att försäkra, lättmanövrerad, bra nybörjarhoj. Behåll den ett år och ta lappen, sedan byta hoj utan att ha tappat så mycket i värde.

Något åt det här hållet kanske?
Med halvkåpa:
http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_SV_650S_51012929.htm?ca=23&w=3
Nakenvariant:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Suzuki_SV_650_N_51530621.htm?ca=23&w=3
Några få nyare S-modeller finns med ABS (men dyrare):
http://www.blocket.se/alvsborg/Suzuki_SV_650_S__ABS_45317164.htm?ca=23&w=3

Nu blir det svårt här att bestämma sig. Får åka runt i helgen och provsitta lite.
SV650 med halvkåpa såg väldigt bra ut och även priset.
 
Nu till frågan...vilket försäkringsbolag är bäst på mc?
Den frågan är omöjlig att svara på.

Gör så, ring till alla. Be om pris för dig samt vilka krav de ställer på dig. Ex, förvaring, utrustning, lås. Kolla även vilka vilkor och självrsiker som gäller.

Notera ner detta för respektive bolag samt priset.

När jag tittade på försäkring så kunde priserna skilja sig orimligt mycket, samt vilkoren var helt olika.

Först när du vet detta kan du avgöra vilket som passar bäst för dig. Detta är extremt beroende både av hoj och vem du är, samt vart du bor. Så bara för att ett försäkrings bolag är billgast med en hoj behöver de inte vara det för en annan!
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top