Råd GSR 600...

Ottafjun

Låter mer än vad det går!
Gick med
8 Feb 2008
Hoj
GSF 1250A
Tjena... vill bara säga att jag e ny här o även med hojar i det stora hela! (så ha överseende, vet ej om ja skriver i rätt forum men det märker jag väl)

Nu har jag varit ägare till min första hoj i ett par dagar. då en GSR 600 -06

Jävligt nöjd me den, det lilla jag har kört! trodde inte den skulle gå så pass bra som den gör!

Nu tänkte jag vända mig till er om lite råd på vad man kan hitta på med den...
har några små ideér på vad som skulle kunna göras men e ändå lite osäker!?

tyvär så har jag inga bilder än men hoppas att det går bra utan... (den e helt ORG)

MVH Oskar
(Lärling)

GSR600 är en trevlig hoj.
Dock är den lite svårpimpad.
Jag menar det går inte att byta avgassystem på den. Eller jo, det går men det finns få snygga.
Byta framblinkers är bara glömma då dom är intergrerade.
Framlampan är snygg som den är.

En sak som man enkelt kan modda är att byta till en snygg undertray eller kapa bort delar av den befintliga.
Nya lite mindre speglar är väl kanske även välbehövligt.

Slängde ihop denna (innan jag såg fasters länk).

Hmm, men du...

...ta bort avgassystemet under sadeln och snygga till bakänden, sen kanske det skulle passa med typ Arrows dämpare som sitter på ER6n, eller bara ett konventionellt avgassystem.

Kanske :rolleyes:

Jag är officiellt kass på PS, men här kommer i alla fall en bild.

:tummenupp

Bifogat

• GSR600blue (kopia).jpg
    GSR600blue (kopia).jpg
    96.8 KB · Visningar: 404
GSR600 är en trevlig hoj.
Dock är den lite svårpimpad.
Jag menar det går inte att byta avgassystem på den. Eller jo, det går men det finns få snygga.
Byta framblinkers är bara glömma då dom är intergrerade.
Framlampan är snygg som den är.

En sak som man enkelt kan modda är att byta till en snygg undertray eller kapa bort delar av den befintliga.
Nya lite mindre speglar är väl kanske även välbehövligt.

Jag hade tänkt att byta knaset men det blir lite senare... jag hade däremot tänkt att byta undertray eller fixa lite själv nu snart, plus att byta bak blinkerserna...

Fan nu när jag tänker efter så delar du o jag på samma åsikter förutom en... o det är avgaset, jag har faktisst hittat något som jag tycker om men som sagt det blir lite senare!!!

Jag har kollat lite efter en fräsig undertray men jag ej hittat något eller ja jag (Hrm) vet kanske inte riktigt var jag ska leta...
Ni kanske kan hjälpa till?! :)

Kolla denna, här kanske det finns något du går igång på.

:tummenupp

Ja det blir nog fan till att trolla bort den där "bög läppen" som en sa till mig!!!

Stackare :pannkyss han har det inte lätt... haha

Frågan e bara hur?!
Efter som den e helt ny så e jag inte så sugen på att kapa o klada. hade varit gutt om man hade hittat något som man bara hade bytt ut!

Last edited:
Jag ska kapa lite älgläpp på min med snart. Det går att få till det riktigt bra. Sen finns det 2st skruvar där under som håller upp den stora läppen idag och de blir utomordentligt bra att skruva dit en mindre skylthållare.

Vad gäller att plocka bort orginalblåset så ok, det ser ganska bra ut från sidan. Men det ser för jävla tomt ut från andra vinklar. Man ser hela den fula värmeskyddsplåten och det ser riktigt rappligt ut. Såg en sådan bild förut.
Då ska man isf ha en ny snygg undertail som fyller ut lite. Men någon sådan har jag inte hittat än.

Men eftermarknadsblåsen ser ju inte så tokiga ut precis. Det finns en del ute nu.
Några som har till GSR är bl a:
¤ Arrow
¤ Devil
¤ Shark
¤ Leo Vince
¤ Laser Extreme
¤ Thunder competition
¤ Mivv
¤ Gianelli
¤ GPR
¤ Remus
¤ Yoshimura
¤ Carbon can co
¤ Bodis
¤ Ixil
¤ Bos

Har tyvärr ingen direktlänk, men det finns ju google och youtube ;)

Sök på youtube, finns en massa filmklipp på GSR med andra burkar på.

Här är ett par länkar till inpiration om du är bra på engelska och tyska:
http://www.suzuki-gsr.co.uk/
http://www.gsr-forum.de/forum/index.php

Last edited:
Fan där finns rätt mycket till dom små jävlarna! :)

Vet ni något som säjler Yoshimura blås?
Har inte lyckats att hitta någon ännu!

Sen har jag hitta en ny skylt hållare, men känns lite dumt att pröjsa 40 pund för en liten plåt bit!
Är juh inte så svårt att fixa till en egen...

Är det någon här som har lite erfarenhet av backspeglar som man montar i slutet av styret?
eller några andra snygga allternativ!?

MVH Oskar
(lärling)

Fan där finns rätt mycket till dom små jävlarna! :)

Vet ni något som säjler Yoshimura blås?
Har inte lyckats att hitta någon ännu!

Sen har jag hitta en ny skylt hållare, men känns lite dumt att pröjsa 40 pund för en liten plåt bit!
Är juh inte så svårt att fixa till en egen...

Är det någon här som har lite erfarenhet av backspeglar som man montar i slutet av styret?
eller några andra snygga allternativ!?

MVH Oskar
(lärling)

Vad gäller Yoshi så tror jag att de handahålls av Suzuki-återförsäljare och de är inte gratis precis. Har för mig att de ligger runt 9K.
Touringbutiken säljer Mivv för ca 7K och Leo Vince kostar något liknande med.
Leo går att köpa i Tyskland för ca 4K + frakt.
Dock finns det ingen som slår Yoshin i utseende vad gäller burkar till GSR:en.

Skylthållare gör man enkelt själv. Finns 2mm aluplåt på Clas Ohlson. Funkar kanon. Jag har pulat till 3st hållare med sådan plåt. Med bra resultat dessutom.
På GSR:en är det bara att kapa plasten under de där flikarna som sticker ut under ljuddämparna. Sedan finns det ju befintliga hål efter orginalhållaren att skruva fast den i.

Vad gäller backspeglar till styrändarna verkar det vara svårt att hitta några i Sverige. Jag har dock inte undersökt allt för noga. Men jag är ute efter ett par själv.

Skickar med en bild jag hittade som tydligt visar hur enkelt man kan rensa baken. Sen går det ju att få det snyggare ändå såklart.

Bifogat

• GSRkapad.jpg
    GSRkapad.jpg
    81.6 KB · Visningar: 263
Last edited:
Ja dom kostar nog en del?
Men som sagt det är nog värt det... har kollat lite på mivv också men det verkar som dom låter så in i helvete, det är kul ett tag men inte för länge!!!
Tycker nog att mivv ser minst lika bra ut som yoshi...

Jag har också kollat på den skyllt hållaren men jag hade tänkt mig att göra på ett annat sätt! tror att detta skall göras på torsdag i så fall kommer bilder upp när det e klart!

Bifogat

• 2865_IMG_PMZ.jpg
    2865_IMG_PMZ.jpg
    19.7 KB · Visningar: 132
Men som sagt det är nog värt det... har kollat lite på mivv också men det verkar som dom låter så in i helvete, det är kul ett tag men inte för länge!!!

Jag har också kollat på den skyllt hållaren men jag hade tänkt mig att göra på ett annat sätt! tror att detta skall göras på torsdag i så fall kommer bilder upp när det e klart!

Ja lägg upp lite bilder sen. Kul att se andras lösningar. Ska modda min lite någon gång när inte det förb huset/garagebygget tar för mkt tid.
Jag har också en del grejjer jag tänkt prova.

Få se hur det blir med slip-on. Det verkar som du säger med Mivv, att de låter mkt och med Db-killer låter de för lite. Leo verkar låta ganska dovt och inte allt för mkt.

Så... Nu har jag "gjort" en egen hållare till nummerskylten!
Kapade bara av plasten där jag ville o sedan använde jag grejjerna jag hade innan.
Plåtbiten som höl blinkersen innan har jag skruvat ditt skylt belysningen o skylten i... Så med andra ord kan man göra en egen utan att köpa något!

resultatet blev så här. Kanske inte det coolaste men det funkar!

Bifogat

• P1010170 nätet.JPG
    P1010170 nätet.JPG
    50.2 KB · Visningar: 318
  • P1010171 nätet.JPG
    P1010171 nätet.JPG
    57 KB · Visningar: 302
Så... Nu har jag "gjort" en egen hållare till nummerskylten!
Kapade bara av plasten där jag ville o sedan använde jag grejjerna jag hade innan.
Plåtbiten som höl blinkersen innan har jag skruvat ditt skylt belysningen o skylten i... Så med andra ord kan man göra en egen utan att köpa något!

resultatet blev så här. Kanske inte det coolaste men det funkar!

Det blev väl bra det där. Lite cleanare iaf.
Jag ska försöka få upp plåten och blinkersarna lite till tänkte jag och att de ligger i samma vinkel som fakeblåsen. Fast då måste man köpa en anna skyltbelysning. Så ditt bygge är klart innovativt.

Det blev väl bra det där. Lite cleanare iaf.
Jag ska försöka få upp plåten och blinkersarna lite till tänkte jag och att de ligger i samma vinkel som fakeblåsen. Fast då måste man köpa en anna skyltbelysning. Så ditt bygge är klart innovativt.

Tackar tackar.
det kändes lite tråkigt att sätta ditt skiten igen efter att man hade kapat plasten o sett hur det blev.
Såg så sjukt bra ut utan plåten o allt krims krams!
Trodde att jag tog en bild när allt var av men hade visst fel! :confused:

det med skyltbelysningen kan du juh lösa smidigt med några dioder?!
det jag gillar med denna lösningen är att jag inte behövde göra en egen plåt bit eller någon ting!

har precis köpt en gsr 600 är inte heller överdrivet sugen på att börja såga.. var har du hittat den kåpan och har du fler tips var man kan hitt färdiga kit

Vad gäller Yoshi så tror jag att de handahålls av Suzuki-återförsäljare och de är inte gratis precis. Har för mig att de ligger runt 9K.
Touringbutiken säljer Mivv för ca 7K och Leo Vince kostar något liknande med.
Leo går att köpa i Tyskland för ca 4K + frakt.
Dock finns det ingen som slår Yoshin i utseende vad gäller burkar till GSR:en.

Gammal tråd som gatan men lyfter lite.

Vart får man tag på leo för 4k? Eller andra system med hyfsade priser?
Jag har letat runt men går bet :(

Tack på förhand :D

Last edited:
Back