Råd ebay

jag fick just hem ett paket från USA och jag klarade tullen denna gång =)
för min del så fastnar de i tullen ca 60%

Jag har beställt just Givi E36 väskor via ebay från en tysk säljare om jag inte minns fel? Eller om det var från Nederländerna? Var hur som helst inga problem. Det blir inte någon mer kostnad än just pris + frakt. Ingen tullavgift om du köper från annat EU-land.

Har bara positiva erfarenheter från ebay. Undantaget är Kinesiska säljare där kvalitén ibland sviker något eller de har skickat fel produkt. Men då har det varit väldigt billigt till att börja med. Oftast är det små elektronikprylar eller dyl jag beställt då. Inte motorcykeldelar. Men kineserna är alltid väldigt många om bra feedback, så har det blivit fel så ta kontakt med dem och gå på hårt. Du får alltid tillbaks pengar eller att de skickar ny produkt. Har aldrig någonsinn blivit ett fall där de inte mött mig med en lösning eller kompensation. Beställde senast ett tiotal olika delar från olika kinesiska säljare för ett FPV-kit till min DJI Phantom. Har heller aldrig åkt på tullavgift med produkter från Kina/Hong Kong.

jag fick just hem ett paket från USA och jag klarade tullen denna gång =)
för min del så fastnar de i tullen ca 60%

Beställer man från USA går det via Arlanda och de gångerna har jag alltid fått betala tullningsavgift & moms. Nåt jag inte förstår däremot är VAD de har för grund till beloppet man får betala i avgifter. Beställde en gopro med lcd skärm för ett par år sedan. Fick betala närmare nästan 1500kr, och jag vill minnas att det är 25% av värdet på varan....? Känns ju inte direkt som tullverket går in på prisjakt och kollar billigast i Sverige :rolleyes:
Så länge du har 40/60 via USA ska du va nöjd :) :tummenupp
Värre för en annan :glömdet

Fick igår för första gången ett brev att min försändelse fastnat i tullen.

"Vi saknar Faktura/orderbekräftelse med varubeskrivning och varuvärde inkl frakt"

Jag har mejlat in uppgifterna till dem, får se hur dyrt det blir. Inget speciellt dyrt som tur var (22 US dollars), men kanske blir dubbla avgifter på frakt med - Ja vi får se

Fick igår för första gången ett brev att min försändelse fastnat i tullen.

"Vi saknar Faktura/orderbekräftelse med varubeskrivning och varuvärde inkl frakt"

Jag har mejlat in uppgifterna till dem, får se hur dyrt det blir. Inget speciellt dyrt som tur var (22 US dollars), men kanske blir dubbla avgifter på frakt med - Ja vi får se

åkte på samma skit, beställde broms och kopplingsgrepp..
De kostade 350:- inkl frakt, men eftersom tnt skulle ha 450:- spänn i tullavgift och moms blev de svindyra..

nääääee mitt paket med yoshidämpare har varit och snurrat i Malmö onödigt länge enligt postens paketsök. Aja, får se vad kostnaden blir när paketet dyker upp...

De kostade 350:- inkl frakt, men eftersom tnt skulle ha 450:- spänn i tullavgift och moms blev de svindyra..

Paketet kom idag - Var bara att hämta ut det, inga extra avgifter eller något annat var pålagt. Hade väntat mig att få momsa 22 dollar + kanske nåt mer - Men nej, inte en spänn fick jag betala.

Konstigt........ men bara att tacka och buga

TNT är vidriga vad gäller import, tänker aldrig mer frakta via dem efter att jag köpt, precis som du, broms och kopplingsgrepp och slutsiffran hamnade på över 200% av originalbeloppet, plus att jag fick deklarera själv, vilket jag inte förstår hur de kan ta betalt för tullavgift och sen kräva att jag deklarerar? :dummer :va
Aja, beställer så pass ofta att man får acceptera några screwups ibland.

TNT är vidriga vad gäller import, tänker aldrig mer frakta via dem efter att jag köpt, precis som du, broms och kopplingsgrepp och slutsiffran hamnade på över 200% av originalbeloppet, plus att jag fick deklarera själv, vilket jag inte förstår hur de kan ta betalt för tullavgift och sen kräva att jag deklarerar? :dummer :va
Aja, beställer så pass ofta att man får acceptera några screwups ibland.

jag skrev ett par arga mail till dem och förklarade att de var idioter, fick inget svar :(

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...