Råd ebay

Kolla tullverket då de är olkia tull avgift på olika delar.
Sen kan du ha otur o få betala postensavgift för at dom fått öppna o paka om för o tulla..

Men vill doxk minas att det är 11,5% på fordonsdelar men är några år sen jag kollade o brydde mig
För man blir lurad oavset så bättre o inte vet hur mycke dom rövknullar en
Maffiastaten sverige...

Jag ringde o pratade med tullen angående tull och moms för några veckor sen. Fick till svar att kostar det under 1300 så var det fritt från alla avgifter. Sen om tullen är likt försäkringsbolagen och ger olika svar varje gång man ringer kan jag inte svara på.

Hur mycket är tullsatsen?
Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd.

Hur mycket är momsen?
Momsen är 25 % på alla varor utom för livsmedel som är 12 % och för exempelvis tidningar är den 6 %. Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är befriade från moms.

Ser ut som 6% tull + 25% moms. Suger att alla billiga Yoshi slipons finns i USA

Snor och bumpar tråden lite eftersom jag inte behöver göra en ny tråd, nu iaf..

Var inne och surfade på Ebay.de på skoj och hittade en pryl jag vill ha, registrerade mig på Ebay.se och loggade in på Ebay.de.
Något jag inte fattar är varför Chrome vägrar översätta Ebay.de men gör det på alla andra sidor, förutom Ebay, får fan tuppjuck på det, hur gör ni som annars köper på Ebay.de med översättningen osv?

Handlade själv nyligen på detta EBAY till hojen och har väl aldrig gjort en bättre och billigare affär jämfört med om jag skulle köpt samma vara över disk här hemma.Gick snabbt och lätt för egen del och den varan kom från Staterna. :crash

Var inne och surfade på Ebay.de på skoj och hittade en pryl jag vill ha, registrerade mig på Ebay.se och loggade in på Ebay.de.
Något jag inte fattar är varför Chrome vägrar översätta Ebay.de men gör det på alla andra sidor, förutom Ebay, får fan tuppjuck på det, hur gör ni som annars köper på Ebay.de med översättningen osv?

Använd google translate : http://translate.google.se/translat...l=sv&ie=UTF-8&eotf=1&u=www.ebay.de&authuser=0

skapa ett paypalkonto.... enklare än så blir det inte.. Om du inte vill ansluta ett betalkort till kontot så funkar det att överföra pengar till ditt paypalkonto genom ex internetbank.. Skulle aldrig betala med ex kort på ebay..

Jag hade ett paket beställt från USA som fastnade i tullen. Kom hem en avi att jag kunde lösa ut paketet på ett postutlämningsställe mot att jag betalade moms o tull. Det jag reagerade emot var att jag fick betala frakt ännu en gång eftersom tullen skickade paketet med postförskott. Postförskotts avgiften var dessutom i mitt fall på 50% av vad tull o moms var på. :huvet

Tull o moms var väl helt ok men dubbla fraktavgifter var väl att ta i. Numera beställs alla paket via ett ombud i staterna, och har aldrig behövt betala moms odyl sen dess

Last edited:
Jag hade ett paket beställt från USA som fastnade i tullen. Kom hem en avi att jag kunde lösa ut paketet på ett postutlämningsställe mot att jag betalade moms o tull. Det jag reagerade emot var att jag fick betala frakt ännu en gång eftersom tullen skickade paketet med postförskott. Postförskotts avgiften var dessutom i mitt fall på 50% av vad tull o moms var på. :huvet

Tull o moms var väl helt ok men dubbla fraktavgifter var väl att ta i. Numera beställs alla paket via ett ombud i staterna, och har aldrig behövt betala moms odyl sen dess

Det där är lite tråkigt. Vet inte hur man undviker det när man handlar med USA...

Ebay.co.uk är exakt samma varor som Ebay.de fast är på engelska.

Ebay.se har exakt samma varor som de två nämnda fast är på svenska.

Märk väl att om annonsen är skriven på ett språk så är det samma på alla sidor. Bara ebay´s egen text byter språk.

Jag brukar använda frengly.com men den har blivit sämre på sistonde. Duger dock att få en övergripande bild över vad annonstexten säger.

Eftersom tråden har legat i träda ett tag, får man väl smita in med en fråga?

Jag har köpt en grej som med frakt skulle kosta $194, alles gut. När jag fick avin idag hade det smugit sig på en "importavgift", vad är det? Om det är tull, moms eller nåt, så trodde jag bara det gällde varor dyrare än $200? Nån som vet?

Jag har köpt en grej som med frakt skulle kosta $194, alles gut. När jag fick avin idag hade det smugit sig på en "importavgift", vad är det? Om det är tull, moms eller nåt, så trodde jag bara det gällde varor dyrare än $200? Nån som vet?

Det är posten som tar betalt för att dom tullklarerat varorna åt dig. Gissar att du åkte på tull också.

Tror beloppet som gäller är 500 :- inkl frakt , på försändelser med högre värde tillkommer tull ( som är obefintlig ) + moms 25% .

Det optimala , som i mitt fall :) , är att ha ex en dotter boendes i USA om man ska köpa därifrån .
Då öppnas dessutom den enormt stora begagnatmarknaden där med privatpersoner som bara säljer inom landet .
Man kan då handla i sitt eget namn , betala med paypal , men med en amerikansk leveransadress registrerad på sig själv.

Last edited:
Det är posten som tar betalt för att dom tullklarerat varorna åt dig. Gissar att du åkte på tull också.
Hm, ja okej. Så att man kommer undan tull på varor under $200 har jag drömt, m.a.o.?
Tror beloppet som gäller är 500 :- inkl frakt , på försändelser med högre värde tillkommer tull ( som är obefintlig ) + moms 25% .

Det optimala , som i mitt fall :) , är att ha ex en dotter boendes i USA om man ska köpa därifrån .
Då öppnas dessutom den enormt stora begagnatmarknaden där med privatpersoner som bara säljer inom landet .
Man kan då handla i sitt eget namn , betala med paypal , men med en amerikansk leveransadress registrerad på sig själv.

Ah, det är varor under 500sek som är tullfria alltså.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...