Rättvisan skipad, Billisten får bära skulden

jag hann inte se motorcykeln, därför måste den ha kört för fort...
Undrar hur bilisten kunnat avgöra om hojen kom i för hög fart el inte..:confused:
Då han förmodligen inte tittade innan han svängde..
Skulle tro att han satt och tänkte på annat när han svängde..

Vem som får bära skulden vet man ju inte, bilisten är ju bara anklagad än så länge.
/J

med en skicklig advokat så kan bilisten komma undan likt förbannat ändå det gjorde O-J:näsblod

haha, läs också: 30-åring svårt skadad efter vansinnesfärd

Jo, jag läste båda och blev lite förvånad över hur det kan svänga. Visserligen står det i den första notisen att bilföraren kunde varit bländad av solen, men det framgick tydligt att det ansågs att Mc-föraren gjort mest fel.

Man blir bara så förbannad över allt hat mot just sporthojar... slutsatsen minuter efter olyckan var ju självklart att det var sporthojens fel vem annars!

Om inte annat kanske denna artikel kan få upp ögonen för vissa att det inte bara är vi som gör fel.

Om ni någonsin har vägarna förbi Borås, så förfan håll ett tredje öga öppet för de flesta här kan varken trafikregler eller köra bil :kulspruta

Jag blir bara förbannad på bilister och det ger mig dålig karma... Kan vi inte bara lägga ner sånna här trådar? Jag känner bara hat mot alla bilister annars:näsblod

Skönt att MCåkarn får lite upprättelse. Trist med polis och journalist som från start beslutat sig vems felet var.

Gissar att det är ett eller ett par vittnen som gjort att bilisten åtalas istället. Värre är väl att om de inte funnits hade säkerligen mcföraren blivit dömd för vårdslöshet i trafik.

Någon som vet hur det är med honom? Hoppas även den gravida kvinnan klarade sig bra :)

I princip ALLA sporthojar jag möter eller blir omkörd av eller ser en skymt av kör för fort.

Kan vi inte bara sluta förneka och skylla ifrån oss? Vi kör för fort och bär därmed alltid en liten del av skulden.

I princip ALLA sporthojar jag möter eller blir omkörd av eller ser en skymt av kör för fort.

inte jag :rodnar

...... Kanske någon gång då men inte över 299 för högre går inte mätaren :hojsmilie

Någon som vet hur det är med honom? Hoppas även den gravida kvinnan klarade sig bra :)

Han är på benen vad jag hört men sjukskriven, kvinnan och barnet skall ha klarat sig utan större skador!

Last edited:

Kan vi inte bara sluta förneka och skylla ifrån oss? Vi kör för fort och bär därmed alltid en liten del av skulden.

hos oss är det tvärtom, i princip alla sporthojjar man möter kör som kärringar. man blir ju förbannad, fina raka vägar och så ligger de med båda hjulen i backen :mad:

Jag håller inte med dig. Utanför Rosenhill är det många som håller fartgränserna... medan de slangar. :rolleyes:

Jag hatar att köra bil, hade inte haft Bkort om inte jag blivit tvingad av min då flickvän,(numera fru) att ta det. Kör i princip aldrig bil privat.

Men jag kör mycket i jobbet (tyvärr) och retar mig varje dag på minst 60% av alla bilister, då dom hetsar, tränger sig, kör fel, olovligt, oskattat, för fort, för långsamt, ryckigt, utan ljuse, sitter och läser, snackar i telefon. osv osv :huvet
Blir så förbannad att jag inte ... ja jag vet inte vad jag ska skriva.

"¤%&&/ bilister vakna för fan så händer det kanske lite mindre olyckor!:mad:

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...