Påkörd på mc, av suv. Får skulden.

Försäkringsbolag har ju även lyckats undgå sina åtaganden när de hävdat att bilen inte går att stjäla då nyckeln är kodad. ..

Hade jag, om jag nu varit försäkringsutredare på ett försäkringsbolag så hade jag direkt förstått att en mc med vilje inte tvärnitar framför en bil med flit, tänker man så, då är man på riktigt jävla dum i huvudet.

Bromsar man för ett hinder, så är det ALLTID bakomvarandes skyldighet att ha så pass stort avstånd att denne kan bromsa för framförliggande fordon.

Sen kan jag inte förstå att man skulle bli sur över att någon gestikulerar från en bil man kör om, jag tänker alltid bara, "skyll dig själv som kör bil och är flaskhalsen i trafiken".

Nu till den största frågan: varför körde du inte om traktorn oxå direkt efter bilen??
Så många frågor men denna kan jag svara på direkt innan det blir massa spekulationer,
helt enkelt för att bilen gick ut till höger, vilket jag tolkade som att han släppte förbi mig.
Väldigt konstigt med tanke på hans egna uttalande om att han blev arg för att jag körde om honom.

Gissar att en bild på hojen efter olyckan är intressant,
det ser kanske inte så farligt ut men enligt verkstan var det reparationskostnader på minst 80 tusen,
pga. bland annat förstörd sving m.m.

(Det är lite skrapmärken på höger sida, där den la sig)

IMG_1517.jpg

Ja, har han ett vittne som styrker hans version smäller hans version högre.
Så skaffar du fram ett vittne som sett olyckan som styrker din version så står du genast på fast mark igen.

...Fast frugan är ju jävig som fan! Klart hon styrker hans version, det berör ju båda två.

Tur att jag inte har råkat ut för nått sånt här än, jag hade slagit ut tänderna på fanskapet... :fatta!:huvet

Gissar att en bild på hojen efter olyckan är intressant,
det ser kanske inte så farligt ut men enligt verkstan var det reparationskostnader på minst 80 tusen,
pga. bland annat förstörd sving m.m.

(Det är lite skrapmärken på höger sida, där den la sig)

View attachment 391784

Och så hoppas man ju naturligtvis att inte ankstjärten pekade rakt upp i himlen på det viset innan olyckan. :3freak

Lite komiskt, dom flesta här blir också 50-60åriga gubbar i bil!:D

Och så hoppas man ju naturligtvis att inte ankstjärten pekade rakt upp i himlen på det viset innan olyckan. :3freak

Krävs ganska mycket för att gå upp på bakhjulet och trycka ihop bakramen på det viset.
Något jag tydligen ska ha åstadkommit genom att tvärnita från 1-2 meter framför bilen i låg hastighet.

Är styrvinkeln sådär brant original? Det kanske den är på en Monster..

Väldigt konstigt med tanke på hans egna uttalande om att han blev arg för att jag körde om honom.

Jag brukar inte bli arg när någon kör om mig vanligtvis. Konstig reaktion. Gubbe i SUV bör bli omkörd ganska ofta tycker man.....

Så många frågor men denna kan jag svara på direkt innan det blir massa spekulationer,
helt enkelt för att bilen gick ut till höger, vilket jag tolkade som att han släppte förbi mig.

Roadrage? ett tydligt tecken på att denne inte överhuvudtaget borde få ha licens att framföra ett fordon.

Det där är ifrån Ryssland.. Behöver jag säga mer? ;)
Jag menade självklart i Sverige :tungan

Jóhnny Balle:
Ok, men ändå. Känns som att du borde dra vidare det hela högre upp, samt gå ut i media om vad som hänt, det brukar sätta lite fart på dem..

Köp en Gopro oxå, eller liknande, så att du har allt på film om det skulle hända igen.

Bara att kämpa på. Efter tre överklagningar, en advokat och 14 månaders tid, så fick jag äntligen rätt och pengar för min bil. Jag tvistade mot OTrygg Hansa. If var på min "sida", typ. Jävla svin.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti