Det gäller bara vid våldsbrottxXx40 skrev:O sen e det väl en till 500hyndrig till brottsoffernämnden ifall du förlorar, så var det för mig iaf, borde väl vara det samma vid trafikmål också...
Plus straffet då givetvis...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det gäller bara vid våldsbrottxXx40 skrev:O sen e det väl en till 500hyndrig till brottsoffernämnden ifall du förlorar, så var det för mig iaf, borde väl vara det samma vid trafikmål också...
Plus straffet då givetvis...
frankof skrev:Poengen är väl att göra "intäkterna"(böterna) för staten så dyra som möjligt?
Om det kostar 5-10k:- att fastställa böter på 2k:- för varje fortkörare kanske prio blir lite annorlunda i slutändan?
UrbanTiger skrev:Sen kommer poliskonstaplen dit i egen hög person alternativt så tas hans vittnesmål via telefon. Åklagarna burka fara på som fan och breda ut sina utlägg ganska rejält. Själv hinner du knapt säga flaska. Du får även en chans att ställa frågor till herrr konstapeln. Det bästa av allt är att du inte hörs under ed så du har rätt att ljuga om du vill/behöver![]()
Dom där framme verkar med som om dom sitter och kör sänka skepp via Blåtand på mobilerna![]()
zilver skrev:Det gäller bara vid våldsbrott
frankof skrev:Poengen är väl att göra "intäkterna"(böterna) för staten så dyra som möjligt?
Om det kostar 5-10k:- att fastställa böter på 2k:- för varje fortkörare kanske prio blir lite annorlunda i slutändan?
juha01 skrev:Enligt mig ett moppefuckouttalande. Gissa vem som får betala det betendet i slutändan... Hoppas att det var ironi i ditt inlägg.
Gixxer-Anders skrev:Tror knappast att det leder till någonting utom möjligtvis höjda bötesbelopp..
RED_LiME skrev:...fick 27 000 i böter för att han tankade/delade musik och filmer på DC++ ...

Markus skrev:Sannolikt inte, åklagaren bestämmer ju vad han/hon ska yrka på - har svårt att se att de kommer yrka på mer än ursprungsbeloppet som är fastställt redan.
RED_LiME skrev:och min kompis fick 27 000 i böter för att han tankade/delade musik och filmer på DC++
RED_LiME skrev:och min kompis fick 27 000 i böter för att han tankade/delade musik och filmer på DC++
Sä verst seriöst var det ju intejuha01 skrev:Enligt mig ett moppefuckouttalande. Gissa vem som får betala det betendet i slutändan... Hoppas att det var ironi i ditt inlägg.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |