Rätt snabb Ford GT tar världsrekord

missade dom inte målet lite? eller är denna "serieproducerat" också?
(syftar på kommentaren om veyron i början)
 
Tanken som jag förstår det (står i infon till klippet på Youtube) var att köra den snabbaste "Standing-mile" (flygande-mile) som någonsin körts med en gatbil.

Tror inte den spelar under samma regler som Bugattin som dom snackar om i kommentarerna.
 
Last edited:
Så här går det när reklamfilmsproffs får göra och klippa motorreportage. 5-minuter utan att jag fick höra motorljudet en enda gång, dvs 5 minuter total waste för mig. Känns extra trist eftersom Ford GT40 är en klassiker och min favorit i superbilssegmentet.
 
Last edited:
Nä, det var inte så mc-relaterat, men riktigt ball bil.
 
Så här går det när reklamfilmsproffs får göra och klippa motorreportage. 5-minuter utan att jag fick höra motorljudet en enda gång, dvs 5 minuter total waste för mig. Känns extra trist eftersom Ford GT40 är en klassiker och min favorit i superbilssegmentet.

Nä sicken smörja, vem fan vare som fakking gjorde videon? vem vare? va?.

456kmh är ju dock inte att förakta.
 
Ja, vem VARE SOM KLIPPTE? Vilken MAKALÖST meningslös video om något så hårigt.

Man blir förbannad.
 
Gnällspikar.

Jag ska ha en Ford GT (eller en GTX1) någon gång. Habegär!
 
Last edited:
Det var väl supersport record edition som gjorde det, inte deras "vanliga" supersport...
Dessutom efter att de lagt 10 år på att lyckas få ut 1000 hästar och skapat ett W96-block med 300 kylare medan jänkarna som enligt Zatzyligan inte kan plocka ut effekt ur sina maskiner bara gav den standardpickisveåttan, hämtad ut F150 lite mer soppa och luft så var saken biff.

GT´n är den enda superbil jag skulle kunna tänka mig att äga just pga den enkla motorn.
 
Så här går det när reklamfilmsproffs får göra och klippa motorreportage. 5-minuter utan att jag fick höra motorljudet en enda gång, dvs 5 minuter total waste för mig. Känns extra trist eftersom Ford GT40 är en klassiker och min favorit i superbilssegmentet.

Jo, tyckte också det var synd. Tvångsmatad V8 låter rätt häftigt.
 
Jag tänkte också skriva "vilken skitfilm" "Synd på en så underbar bil" och "detta är inte mc relaterat"
men nu ville jag inte gnälla för att alla skulle hoppa på mig så jag lät bli. Men nu har alla andra skrivit det jag tänkte och då blir man ju lite ledsen att man inte var först! :gråta
 
Jag skulle kunna offra mina liktornar för en GT eller allra helst en GTX1 även om den är lite för låg för att se perfekt ut. Den har 750 friska ardennerhästar ur originalpuffran.
 
Dessutom efter att de lagt 10 år på att lyckas få ut 1000 hästar och skapat ett W96-block med 300 kylare medan jänkarna som enligt Zatzyligan inte kan plocka ut effekt ur sina maskiner bara gav den standardpickisveåttan, hämtad ut F150 lite mer soppa och luft så var saken biff.

GT´n är den enda superbil jag skulle kunna tänka mig att äga just pga den enkla motorn.

Haha va? :D

Känner lite ironi men om du tror att det är så enkelt så har du fel :lol Men jag vet givetvis att du har mer kunskap än vad det markerade yttrandet visar.

Jänkarna brukar få lägga ner väldigt mycket tid på sina "gatbilar", för att få ut rekord effekter.

Vilket i grund och botten handlar om deras tillgångar på bränsle. Svårt att hitta sås med oktantal över 95 i vanliga pumpar. Dom får åka safe helt enkelt, sen är dom jävligt negativt inställda till etanol. Dom verkar hellre vilja åka med extrasprut som trycker metanol.

Sen att dom gråter blod när det kostar 3,15$ per gallon gör inte saken bättre.

Något som är roligt är att när det sätts svenska strippenrekord så hävdar dom små aporna att det görs på banor med lutning :rofl
 
Haha va? :D

Känner lite ironi men om du tror att det är så enkelt så har du fel :lol Men jag vet givetvis att du har mer kunskap än vad det markerade yttrandet visar.

Givetvis är det mer bakom den här bilen än så men motorn i GT/GTX1 kommer i princip rakt ut F150 lightning och levererar 750 kusar i GTX1:an utan större modifiering.

1000 hästar till och det är antagligen inte jättemycket av originaldelarna kvar förutom blocket men lik förbaskat så är det en förhållandevis enkel konstruktion och det jag skrev var mer en känga åt folkvagn som hade såna sjuka problem att nå den effekten med sina småvolymsblock att resultatet blev något som skulle kunnat ha skapats i sammanhang med apolloprojektet.

Det jag i övrigt menar är att jag aldrig skulle kunna cruisa runt i Europa med min Ferrari och känna mig lugn utan hela tiden lyssna efter missljud. En GT däremot skulle jag gladligen köra långt i.
 
Haha va? :D

Känner lite ironi men om du tror att det är så enkelt så har du fel :lol Men jag vet givetvis att du har mer kunskap än vad det markerade yttrandet visar.

Jänkarna brukar få lägga ner väldigt mycket tid på sina "gatbilar", för att få ut rekord effekter.

Vilket i grund och botten handlar om deras tillgångar på bränsle. Svårt att hitta sås med oktantal över 95 i vanliga pumpar. Dom får åka safe helt enkelt, sen är dom jävligt negativt inställda till etanol. Dom verkar hellre vilja åka med extrasprut som trycker metanol.

Sen att dom gråter blod när det kostar 3,15$ per gallon gör inte saken bättre.

Något som är roligt är att när det sätts svenska strippenrekord så hävdar dom små aporna att det görs på banor med lutning :rofl

I USA används MON (Motor Octane Number) I Sverige RON (Research Octane Number) viss skillnad. Svensk flygbensin mäts dock i MON.
Handelsbensinen är mao inte så dålig i USA som många svenskar tror.

Dessutom får man nog säga att jänkarna kör väldigt fort på strippen, de har ju lokala dragstrippar i varje småsamhälle med självaktning, ofta race varje söndag. Dvs jag tycker att de oftare än svenskar kan konsten att få även motorsvaga ekipage att gå bra tider. Många amerikaner har helt enkelt sån jäkla rutin på strippen. Många amerikanska dragracegubbar har ofta kört söndagsrace på lokalstrippar sedan de var tonåringar.
 
Last edited:
I USA används MON (Motor Octane Number) I Sverige RON (Research Octane Number) viss skillnad.
Soppan är inte så dålig i USA som många svenskar tror.
Dessutom får man nog säga att jänkarna kör väldigt fort på strippen, de har ju lokala dragstrippar i varje småsamhälle med självaktning, ofta race varje söndag. Dvs jag tycker att de oftare än svenskar kan konsten att få även motorsvaga ekipage att gå bra tider. Många amerikaner har sån jäkla rutin på strippen.

Klart soppan inte är skit! Det säger jag absolut inte.

Ja köra kan dom, dom flesta åtminstone. Men dom har väldigt dålig inställning till folk som slår deras rekord på olika sätt och vis.

Nog OT, bilen är fet och jag vill ha en.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top