Rätt pris för en ZX9-R 01/02?

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Jag har lite lösa planer på att sälja min ninja då den mest står i garaget. Jag undrar då vad den kan vara värd. Den är värd det någon är beredd att betala för den och det kan skilja sig markant från ens egen uppfattning. :) Därför ställer jag nu frågan till er.

Uppgifter om hojen:
-------------------------------------------------------------------------
Uttagen 23/8 2002

Svensk- såld med en ägare (mig), ca 1400 mil (jag har inte kikat på ett tag), full service- bok, stora servicen + nya däck Metzeler Roadtec 2005-03-24. Däcken har gått max 150 mil efter det uppskattar jag. Den är välbehållen och ser nästan ny ut. Den har alltid stått i garage och ej heller ute i solen några längre stunder.

Fint skick, vettigt körd (ej wheelad, burnad eller bankörd). Liten skavank på vänster sidokåpa efter sammanstötning med kanin (syns ej ).

Ja, vad tror ni? :va

Bifogat

• hojen.jpg
    hojen.jpg
    82.9 KB · Visningar: 146
oj oj oj! annonser lägges in i annons avd :rolleyes:

EasyRider skrev:
:) en liten fråga i all enkelhet :) Vet du kanske var jag hittar dessa listpriser som någon sa fanns? MC- tidningar? MC- handlare? eller vad?

Bike tex har en listpristabell i varje nummer.

EasyRider skrev:
Jag har lite lösa planer på att sälja min ninja då den mest står i garaget. Jag undrar då vad den kan vara värd. Den är värd det någon är beredd att betala för den och det kan skilja sig markant från ens egen uppfattning. :) Därför ställer jag nu frågan till er.

Uppgifter om hojen:
Uttagen 23/8 2002

Svensk- såld med en ägare (mig), ca 1400 mil (jag har inte kikat på ett tag), full service- bok, stora servicen + nya däck Metzeler Roadtec 2005-03-24. Däcken har gått max 150 mil efter det uppskattar jag. Den är välbehållen och ser nästan ny ut. Den har alltid stått i garage och ej heller ute i solen några längre stunder.

Fint skick, vettigt körd (ej wheelad, burnad eller bankörd). Liten skavank på vänster sidokåpa efter sammanstötning med kanin (syns ej ).

Ja, vad tror ni? :va

jag köpte en i våras med miniblinkers och highpipe för 55.

EasyRider skrev:
:) en liten fråga i all enkelhet :) Vet du kanske var jag hittar dessa listpriser som någon sa fanns? MC- tidningar? MC- handlare? eller vad?

alla ovanstående..sen är ju blocket allsmätktigt tyvärr men där ser du oså riktpriser..

de komma alltid en sån här i veckan (skenannons :hihi )

En såpass välskött org hoj som du beskriver den borde landa på 55 å uppåt tror jag beroende lite på säsong el ej lycka till med försäljningen :)

Ett stort tack för hjälpen till er som givit vettiga svar. :tummenupp Nu vet jag ungefär vad som gäller. :) Jag skall köpa Bike också och titta på listpriset.

Sålde min i våras, samma årsmodell, jag var andra ägaren, slip-on och originaldämpare och den hade gått 1150 mil. Jag annonserade ut den för 60 000,- och fick 58 000,- då ingick nya däck i priset men stora servicen var inte gjord.

Ska du snabbt få den såld får du nog vara närmare 50 000,- än 60 000,-. Det är nog den brutala verkligheten. :(

Listan i Bike är bara en nyprislista. Beglistan finns bara med en gång om året.
Bra när folk vet vad de talar om eller hur!

Back