Rätt pris för en ZX9-R 01/02?

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Jag har lite lösa planer på att sälja min ninja då den mest står i garaget. Jag undrar då vad den kan vara värd. Den är värd det någon är beredd att betala för den och det kan skilja sig markant från ens egen uppfattning. :) Därför ställer jag nu frågan till er.

Uppgifter om hojen:
-------------------------------------------------------------------------
Uttagen 23/8 2002

Svensk- såld med en ägare (mig), ca 1400 mil (jag har inte kikat på ett tag), full service- bok, stora servicen + nya däck Metzeler Roadtec 2005-03-24. Däcken har gått max 150 mil efter det uppskattar jag. Den är välbehållen och ser nästan ny ut. Den har alltid stått i garage och ej heller ute i solen några längre stunder.

Fint skick, vettigt körd (ej wheelad, burnad eller bankörd). Liten skavank på vänster sidokåpa efter sammanstötning med kanin (syns ej ).

Ja, vad tror ni? :va

Bifogat

• hojen.jpg
    hojen.jpg
    82.9 KB · Visningar: 146
oj oj oj! annonser lägges in i annons avd :rolleyes:

EasyRider skrev:
:) en liten fråga i all enkelhet :) Vet du kanske var jag hittar dessa listpriser som någon sa fanns? MC- tidningar? MC- handlare? eller vad?

Bike tex har en listpristabell i varje nummer.

EasyRider skrev:
Jag har lite lösa planer på att sälja min ninja då den mest står i garaget. Jag undrar då vad den kan vara värd. Den är värd det någon är beredd att betala för den och det kan skilja sig markant från ens egen uppfattning. :) Därför ställer jag nu frågan till er.

Uppgifter om hojen:
Uttagen 23/8 2002

Svensk- såld med en ägare (mig), ca 1400 mil (jag har inte kikat på ett tag), full service- bok, stora servicen + nya däck Metzeler Roadtec 2005-03-24. Däcken har gått max 150 mil efter det uppskattar jag. Den är välbehållen och ser nästan ny ut. Den har alltid stått i garage och ej heller ute i solen några längre stunder.

Fint skick, vettigt körd (ej wheelad, burnad eller bankörd). Liten skavank på vänster sidokåpa efter sammanstötning med kanin (syns ej ).

Ja, vad tror ni? :va

jag köpte en i våras med miniblinkers och highpipe för 55.

EasyRider skrev:
:) en liten fråga i all enkelhet :) Vet du kanske var jag hittar dessa listpriser som någon sa fanns? MC- tidningar? MC- handlare? eller vad?

alla ovanstående..sen är ju blocket allsmätktigt tyvärr men där ser du oså riktpriser..

de komma alltid en sån här i veckan (skenannons :hihi )

En såpass välskött org hoj som du beskriver den borde landa på 55 å uppåt tror jag beroende lite på säsong el ej lycka till med försäljningen :)

Ett stort tack för hjälpen till er som givit vettiga svar. :tummenupp Nu vet jag ungefär vad som gäller. :) Jag skall köpa Bike också och titta på listpriset.

Sålde min i våras, samma årsmodell, jag var andra ägaren, slip-on och originaldämpare och den hade gått 1150 mil. Jag annonserade ut den för 60 000,- och fick 58 000,- då ingick nya däck i priset men stora servicen var inte gjord.

Ska du snabbt få den såld får du nog vara närmare 50 000,- än 60 000,-. Det är nog den brutala verkligheten. :(

Listan i Bike är bara en nyprislista. Beglistan finns bara med en gång om året.
Bra när folk vet vad de talar om eller hur!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman