Rätt att utnyttja sina vänner?

Tycker du det är rätt att tjäna pengar på sina polare?

• Antal röstningar
    0
I gymnasiet löst det sig med att man betalade lite soppapengar/betalade parkering alt. bjöd på något om man var iväg och handla käk/godis. Var sällan sträckor längre än nån km.

De som förstår vad det kostar brukar oftast betala.
T.ex. använder vi en kompis Van rätt ofta när man ska iväg och festa, då den lassar bra med folk :fyllisar :banana Dock blir det en hel del soppa som går åt, och div. annat slitage.
Brukar enklast lösas genom att man åker förbi macken så får de som åker med tanka i så det räcker OCH blir över.

Blev rätt ofta att man själv blev fyllechaffis under sommaren som var (jobbade skumma tider hela sommaren). Var aldrig så att jag krävde betalt av någon, men det var alltid så att de som inte räknas som närmaste kompiskretsen betalade. Med de närmaste brukar det som sagt jämna ut sig över tiden. (Eller det kanske bara är jag som umgås med folk som har sunt förnuft?)
Så fungerar det i mina kompiskretsar med, bland mina barndomsvänner är tilliten rätt stor, kan 3 av doms kontokoder och dom kan min:hihi

Och som sjp säger så kräver jag sällan soppa pengar, antingen frågar den/dom man skjutasar innan eller så är det nån man vet att man kan be om samma tjänst.

Sen händer det att jag går minus på att skjutsa nån för att min högerfot är tung, men det är mitt vcal så det ska jag betala om jag tycker det är värt det (och det är det, om bilen drar 0.9 i 100 och 1.5 i 200 så har jag helre roligare och kommer hem tidigare än sparar 50 spänn)

Oftast brukar det ju vara så ja.

Men när jag inte ens kunde få skjuts själv (utan att betala) efter att jag skjutsat varenda jävel till alla möjliga och omöjliga platser vid udda tidpunkter utan att kräva en spänn blev jag förbannat lack.
Känner jag igen.. Häfta INTE fast lokala taxi firmans visitkort i personens pizza... Det känns som en smart ide men det är det inte :hihi

Last edited:
Min ena svåger är ett rövhål.
När jag gjorde lumpen lånade han min vältrimmade och snygga CB900F.
Han hade körkort men ingen hoj.
Använde den hela veckorna.
Efter värnplikten hjälpte jag honom att skaffa fram en hoj (GSX750) i bra skick till ett bra pris.
Efter något år bytte han den mot en GSX1100R.
Jag ville provköra.
Dessvärre var han tvungen att ha hojjen just då.
I flera år.
det enda som kördes med den hojjen var, av mig, påtvingade rundor.

Samma sak med bilar.
I flera år lånade han bil av mig så fort en släpkärra eller hästtransport skulle flyttas.
utan att fylla på "onödig" bensin.
Under tiden bytte han bil flera gånger - utan att skaffa dragkrok.
Inte ens när Ford erbjöd olika paket vid nyköp.
Han valde bort familjepaketet (bestående av dragkrok, vinterdäck på fälg och något mer) och tog i stället sportpaketet.
Taklucka och lättmettalfälgar...

Under tiden gick vår Subaru sönder och vi behövde en bil.
Efter tjat fick vi låna hans jobbskutt - en Lancia 600 - en dag.
jag tycker genuint illa om honom.

Efter värnplikten hjälpte jag honom att skaffa fram en hoj (GSX750) i bra skick till ett bra pris.
Jag ville provköra.
I flera år.

Samma sak med bilar.
I flera år lånade han bil av mig så fort en släpkärra eller hästtransport skulle flyttas.
Han valde bort familjepaketet (bestående av dragkrok, vinterdäck på fälg och något mer) och tog i stället sportpaketet.

Det e ännu värre när asen e släkt med en. Då "måste" man ju träffa dom vid div. högtider.

Jag ville provköra.
I flera år.

Samma sak med bilar.

Usch! :tummenner

Eftersom det inte är jag som startat tråden anser inte jag att det är upp till mig att avgöra om det ska visas vad det gäller eller ej. Men om du läser inläggen från t.ex. aidem och Minitoker så förstår du kanske att de också förstår vad det gäller. Det gäller helt enkelt ett specifikt evenemang, som är arrangerat av en specifik person. Och det är denna personen hela tråden gäller.... Och det tycker iaf jag är precis samma sak som könsdiskrimineringstråden, där TS försöker sätta dit Pink Ladies.

Både detta och den tråden är fruktansvärt löjligt, det handlar bara om pasjkastning. Det finns tom en egen tråd för pajkastning de sinsemellan i vårt forum redan, så de kan ju hålla sig där egentligen.

Denna tråd riktar sig inte mot något specifikt arrangemang över huvudtaget. Sen vem som känner sig träffad skiter jag fullständigt i, dom som känner sig träffade förtjänar det förmodligen. :tummenupp

Sen vad Rebex försöker åstadkomma med sin tråd vet jag inte riktigt då hon bara skämmer ut sig själv och "folket" hon pratar åt/för. ;)
Hon påstår att hon är med i en KLUBB, har för mig att RadicalRiders inte är någon klubb??

TPL ÄR en klubb utan något intresse i att tjäna på våra medlemmar, därav att vi inte har någon medlemsavgift. Finns lixom ingen nytta med det, inte ens om vi skapar en hemsida. :tummenupp Vi vill ses som en seriös klubb, därför vi inte blandar oss i någon pajkastningstråd, ÄVEN om den är "på skoj!".

Har man fixat klubbtröjor med logga, pratat med tryckeri, fixat lite billigare pris på tröjorna osv o sen tar ut en tia mer per tröja, fine.
Har man ringt till en bowlinghall o bokat en bana o fixat en deltagarlista på SH så är man ett svin om man tar ut mer pengar.

Håller med till 100% men nu är det ju inte så.

Men ett anonymt papper på tangentbordet på arbetsplatsen som visade att någon ogillade fördelningen mellen genrer som köpts in.

:rofl :rofl
Plis feel free att skriva om det där i "Only in Sweden"-tråden i riktiga OT, inte det här fjoll-OT.

Har du sagt det till honom eller din syrra eller brorsa eller vem som nu har rövhålet till partner? Eller om han är din frus bror eller vad fan en svåger ens är för något.

Last edited:
Om det är till någon tröst; har själv gått på den tabben. Duktigt lurad kände jag mig faktiskt

Vilka människor det finns, ibland blir man mörkrädd. Och en släkting dessutom!
Det är väl det som är grejen, när man själv råkar ut för bondfångare så blir man arg/ledsen och besviken på det mänskliga släktet.

Bondfångare är i regel samvetslösa och bryr sig därför inte om sådana småsaker, dom lallar glatt vidare till nästa offer.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!