Lou siffer
officiellt lammkött
Så fungerar det i mina kompiskretsar med, bland mina barndomsvänner är tilliten rätt stor, kan 3 av doms kontokoder och dom kan minI gymnasiet löst det sig med att man betalade lite soppapengar/betalade parkering alt. bjöd på något om man var iväg och handla käk/godis. Var sällan sträckor längre än nån km.
De som förstår vad det kostar brukar oftast betala.
T.ex. använder vi en kompis Van rätt ofta när man ska iväg och festa, då den lassar bra med folk![]()
Dock blir det en hel del soppa som går åt, och div. annat slitage.
Brukar enklast lösas genom att man åker förbi macken så får de som åker med tanka i så det räcker OCH blir över.
Blev rätt ofta att man själv blev fyllechaffis under sommaren som var (jobbade skumma tider hela sommaren). Var aldrig så att jag krävde betalt av någon, men det var alltid så att de som inte räknas som närmaste kompiskretsen betalade. Med de närmaste brukar det som sagt jämna ut sig över tiden. (Eller det kanske bara är jag som umgås med folk som har sunt förnuft?)

Och som sjp säger så kräver jag sällan soppa pengar, antingen frågar den/dom man skjutasar innan eller så är det nån man vet att man kan be om samma tjänst.
Sen händer det att jag går minus på att skjutsa nån för att min högerfot är tung, men det är mitt vcal så det ska jag betala om jag tycker det är värt det (och det är det, om bilen drar 0.9 i 100 och 1.5 i 200 så har jag helre roligare och kommer hem tidigare än sparar 50 spänn)
Känner jag igen.. Häfta INTE fast lokala taxi firmans visitkort i personens pizza... Det känns som en smart ide men det är det inteOftast brukar det ju vara så ja.
Men när jag inte ens kunde få skjuts själv (utan att betala) efter att jag skjutsat varenda jävel till alla möjliga och omöjliga platser vid udda tidpunkter utan att kräva en spänn blev jag förbannat lack.

Last edited: