Rätt åt USA?

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
På jakt!
Vi lägger ner det!

:tummenupp fuck it! kul att alla såg en mening i min text som alla oxå hakade upp sig på skit samma lägger den i ett annat forum :tummenupp
alla glad då?

Last edited:
Bjork skrev:
mvh en som är trött på amerikaner som tror dom vet och kan allt!

Och då menar du det politiska etablissemanget eller det amerikanska floket?

Om du menade det tidigare förstår jag dig...

Bjork skrev:
NU till poängen, orkanenerna som drabbat USA har de skapat själva.

:va
...Drick mer kaffe så håller du dig kanske vaken i skolan! HUr kritisk man än må vara mot USA:s miljöförstöring kan man inte annat än tycka att du är LÅNGT ute och cyklar... :kocko

Man måste vara bra dum om man tycker att det är rätt åt dem..

Jag tycker det hela är hemsk och tragiskt men samtidigt hoppas jag att det väcker miljödebatten till liv på allvar...

Bjork skrev:
I våras diskuterades USA`s delaktighet i miljö samarbetet i världen,där de sa att det är helt omöjligt att lägga så låga nivåer som europa har gjort på tex avgaser som förstör naturen och bidrar till växthuseffekten!
Om alla amerikaner byter sina trucks och suvar med V8 mot tex en volvo eller saab kombi skulle det vara en markant skillnad. NU till poängen, orkanenerna som drabbat USA har de skapat själva. NU tycker jag resten av världen ska luta sig bakåt och bara titta på när de nu ska klara det här.

Tur att du vet vad du pratar om. :3freak

Om orkanerna kan leda till ett större miljöpolitiskt ansvar från republikanskt håll i USA så är det en givetvis en positiv bieffekt. Att du dock får det till att de ensamma skulle vara skyldiga till de stormar som där nu råder...herrejösses va korkat. Och sen ska vi luta oss tillbaks och inte försöka hjälpa till....

Till och med Fidel Castro framstår ju som mer sympatiskt än dig.

/Olzki

korvgubbe skrev:
:va
...Drick mer kaffe så håller du dig kanske vaken i skolan! HUr kritisk man än må vara mot USA:s miljöförstöring kan man inte annat än tycka att du är LÅNGT ute och cyklar... :kocko

Man måste vara bra dum om man tycker att det är rätt åt dem..

Jag tycker det hela är hemsk och tragiskt men samtidigt hoppas jag att det väcker miljödebatten till liv på allvar...

var i texten har jag skrivit att det är rätt åt dom??? finns en frågeställning i som lyder Rätt åt USA? det är inget som betyder att jag konstaterar att det är så! var uppmärksamm på frågetecknet som sitter på plats! skulle ja använt ett utrrops tecken så kan ja förstå din reaktion!

Bjork skrev:
var i texten har jag skrivit att det är rätt åt dom???

Finns de som lätt skulle kunna tolka följande som just det:
Bjork skrev:
NU tycker jag resten av världen ska luta sig bakåt och bara titta på när de nu ska klara det här.

...och i och med detta så verkar du inte bara tycka att det är rätt åt dem utan att du dessutom är glad åt det som händer:
Bjork skrev:

Man kan helt klart se det som poetisk rättvisa eller bara som en gigantisk väckarklocka för nationen USA. Det är dock tråkigt att det, som vanligt, bara drabbar vanliga civila medborgare.

Det enda som är synd är att orkanerna inte kunde slå till mot vita huset precis där Bush är. Bara plocka med sig honom och skicka honom all helvetes väg bort från presidentposten.

Tur säger jag att han inte får sitta mer nu! Bara amerikanerna inte är så jävla ofantligt korkade att dom väljer en president med samma budskap som Bush.

Det sjuka tycker jag är att sverige bistått med monteringsklara hus och pengar o.s.v. TILL ETT AV VÄRLDENS RIKASTE LÄNDER!!
Vill dom lägga alla sina pengar på krig så får dom väl för fan skylla sig själv.

sEiKo skrev:
Det sjuka tycker jag är att sverige bistått med monteringsklara hus och pengar o.s.v. TILL ETT AV VÄRLDENS RIKASTE LÄNDER!!
Vill dom lägga alla sina pengar på krig så får dom väl för fan skylla sig själv.

Ja så klart, det är ju skitdumt att hjälpa människor i nöd, fy på oss!

sEiKo skrev:

Nej.. Sverige har bidragit med monteringsklara hus till folk som blivit hemlösa p.g.a. en orkan. Uppenbarligen hade inte "världens rikaste land" tillräckligt med monteringsklara hus på lager och då är det väl skitsamma hur rika de är... Vi ska hjälpa folk i nöd.... Inte lämna vissa vind för våg bara för att de bor i USA...

- Äh, de får svälta å frysa ihjäl. De är ju Amerikaner och USA är ju rika?! :3freak

Hade du otur när du tänkte?

korvgubbe skrev:
Nej.. Sverige har bidragit med monteringsklara hus till folk som blivit hemlösa p.g.a. en orkan. Uppenbarligen hade inte "världens rikaste land" tillräckligt med monteringsklara hus på lager och då är det väl skitsamma hur rika de är... Vi ska hjälpa folk i nöd.... Inte lämna vissa vind för våg bara för att de bor i USA...

- Äh, de får svälta å frysa ihjäl. De är ju Amerikaner och USA är ju rika?! :3freak

Hade du otur när du tänkte?
Du verkar ha en himla otur himla ofta när du tänker med tanke på ditt resonemang i flertalet frågor som varit upp här...

Tror du på fullaste allvar att brist på färdiga hus eller ens enkla baracker var ett problem?
Usa har väl fullt upp med att försvara sina ekonomiska intressen i Irak.

Chris Ash skrev:
USA är inte det enda landet vi har hjälpt/hjälper.
Men väl ett av dom vi kunnat hoppa över.
För dom var ju så himla hjälpsamma när halva södra sverige var utan el...
Märk även att Usa är det snålaste landet i världen med att ge bistånd med sina 0,1% av bnp.

sEiKo skrev:
Du verkar ha en himla otur himla ofta när du tänker med tanke på ditt resonemang i flertalet frågor som varit upp här...
Du är välkommen att delta i alla diskussioner som förekommer här. Är det något särskillt du syftar på eller ville du bara spy lite galla sådär rent generellt?

sEiKo skrev:
Tror du på fullaste allvar att brist på färdiga hus eller ens enkla baracker var ett problem?
Ja, folk blev hemlösa, det är ett problem, vi ar resurser att hjälpa till och då tycker jag det är rätt att göra det...

sEiKo skrev:
Jag ser en viss skillnad i omfattning mellan miljoner på flykt från sina hem och när ett par tusen hushåll blir utan el ett par veckor. Säkerligen jäkligt jobbigt för de drabbade men det var inte så folk riskerade att svälta ihjäl direkt...

sEiKo skrev:
Men väl ett av dom vi kunnat hoppa över.
Märk även att Usa är det snålaste landet i världen med att ge bistånd med sina 0,1% av bnp.
:fakta

Det roliga är att sådant här händer hela tiden i länder som inte klassas som I-land. Då ser man en liten notis i aftonbladet eller en snabb bild på tv. men nu när det helt plötsligt är USA och med förhållandevis små förluster, då blåses det upp som det värsta som har hänt världen någonsin.

Jag kan helt ärligt säga att jag inte bryr mig. Visst synd, men i detta fallet så får dom skylla sig själva. Bush har återigen visat sin inkompitens som landsfader. Dammarna i New Orleans var i behov av förstärkning och reparering för flera år sedan, men regeringen lyssnade inte på dom.

Ingen kan rå över naturen, men USA själva hade kunnat minska förlusterna om dom inte hade varit upptagna med att spendera miljader dollars på krig här och där.

Så som sagt va, dom kan bara ha det. Det är bra att det händer saker där borta oxå så att dom får upp ögonen och fattar att dom är en del av världen. Sedan så är det komiskt att se "världens bästa nation" stå handfallna över lite oväder. Och dessutom så håller det nere överbefolkningen oxå.

Mvh från en som inte brydde sig om 9/11 heller.

KalleNorton skrev:

En av huvudtankarna bakom hjälpinsatser och bistånd är väl dessutom att hjälpa civilbefolkning i länder där de egna resurserna inte räcker oavsett om det är "snålhet" eller "fattigdom" som ligger bakom....!?

korvgubbe skrev:
Du är välkommen att delta i alla diskussioner som förekommer här. Är det något särskillt du syftar på eller ville du bara spy lite galla sådär rent generellt?
Men snälla lilla du....
Du tycker på fullt allvar att du har rätt att kasta skit på andra med kommentarer som "otur när du tänker" men ingen annan har rätt att försvara sig.
Förlåt för att jag hade en åsikt, det var fel att utrycka mig olikt dig.
Jag är nog korkad :rolleyes:
Tål du inte att bli emotsagd har du inget här att göra.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg