Räta ut böjt styre?

Byt rubbet.....peace of mind.

Kan röret vara koniskt in i den gjutna klumpen? Klumpen har en konisk form och skruven är bara belt n braces??

Mitt råd överst gäller oavsett, byt så sover du bättre och har ett styre att greppa när du behöver det...😉

//
- Jag vet fan inte hur styret ser ut i den änden, och det vet ingen annan i hela universum heller tydligen, eftersom man byter hela "enheten". Går alltså inte enbart byta själva styrpinnen.
 
O hur f*n ska man tolka den här bilden:
1724936516074.png

..när jag fått beskedet från specifika 700 CL-X-forum att man inte kan byta enbart styrhandtaget, utan måste byta hela "kitet" från gaffelinfästningen??

(jag har redan provat att skruva loss den där skruven i toppen o försökt lirka o banka ut det där röret utan att det kunnat rubbas)
 
O hur f*n ska man tolka den här bilden:
View attachment 503033

..när jag fått beskedet från specifika 700 CL-X-forum att man inte kan byta enbart styrhandtaget, utan måste byta hela "kitet" från gaffelinfästningen??

(jag har redan provat att skruva loss den där skruven i toppen o försökt lirka o banka ut det där röret utan att det kunnat rubbas)
KawaStyre.png

Ser ut som nån låsning i hylsan, borra bort ev sprint.
Sen så kan det ju vara "limmat" i hylsan också, in i ugnen på typ 80 grader i en halvtimma.
 
- Är det verkligen meningen att amatörköparen ska behöva borra eller ugnsbaka produkten för att kunna byta styrstång?
Jag tror inte att kineserna tänkt sig att du ska laga saker. Det är nog stora enheter via Temu eller Wish som gäller om något går sönder.
 
Ja fast den här reservdelsbilden kommer från Northern Performance, som bl.a. säljer just reservdelar till CF Moto´s modeller.
Skulle de visa en detaljbild med styrpinnen avmonterad om man ändå måste köpa hela rasket från styrände till gaffelbensfäste?
 
Ja fast den här reservdelsbilden kommer från Northern Performance, som bl.a. säljer just reservdelar till CF Moto´s modeller.
Skulle de visa en detaljbild med styrpinnen avmonterad om man ändå måste köpa hela rasket från styrände till gaffelbensfäste?
Man vill ju inte ha röret glidande i hylsan, försämrar gashandtagets förmåga. Det är förmodligen en liten rörnit som spärr, kolla om du ser nåt på din styrhalva. Bör vara "synligt" på undersidan.
Lim/loctite av något slag är väldigt lämpligt på det där förbandet, grejerna ska ju sitta ihop och du slipper svetsa ihop olika material. Se det som en trippelsäkring mot styrfel.
(sen om det är limmat vete fn, men jag skulle ha gjort det iallafall)
 
O hur f*n ska man tolka den här bilden:
View attachment 503033

..när jag fått beskedet från specifika 700 CL-X-forum att man inte kan byta enbart styrhandtaget, utan måste byta hela "kitet" från gaffelinfästningen??

(jag har redan provat att skruva loss den där skruven i toppen o försökt lirka o banka ut det där röret utan att det kunnat rubbas)
Jag skulle vilja påstå att då det ser ut sådär på sprängskissen går det inte att köpa röret löst. Utan det är hela nummer 7 man byter.
 
- Beställer nog ett nytt. Om inte annat för att det ser mer estetiskt ut med symmetri i COCKpitt.
Det där med trivsel i cockpit är viktigt.

Jag hade en laddtrycksmätare som matchade förjävligt fint med vit mätartavla till Busans old school instrumentering. (Vita customtavlor med pilgrimsfalklogga) Tyvärr var den inte vätskefylld och fladdrade bara så nu kör man med klassisk industriell tryckmätare sedan några år och det har sin charm det också, men den andra såg mera "OEM" ut.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top