flugan
Vem vet
Sett att en del rezjers kör med tandskydd. Gör du det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tokmaa skrev:2208169Varför har man tandskydd?
![]()
Jag har inte sett någon annan än Rossi köra med något som liknar en tandskena.flugan skrev:2208164Sett att en del rezjers kör med tandskydd. Gör du det?
Lindström kör med detNyteknik skrev:2208250Jag har inte sett någon annan än Rossi köra med något som liknar en tandskena.
Sydde de inte ihop käken på Lindström i Veidec för ett par år sedan, vet dock inte om den skadan kom från nån vurpa med mc:nBoris JR skrev:2208264Har testat tandskydd då jag använt det i andra sporter jag utövat men har aldrig tyckt om det under hjälmen.
Sen kan man också undra hur vanligt det är med skador i munnen orsakade av krascher, jag har aldrig lyckats bita mig i tungan eller slå ut några tänder och känner heller ingen som gjort det då de åkt i intergalhjälm. En del av hjälmens uppgift är ju att skydda just ansiktet och har man en korrekt spänd hjälm av rätt storlek så skall ansiktet vara skyddat tillräckligt.
samuel w skrev:2208266Lindström kör med det
Sydde de inte ihop käken på Lindström i Veidec för ett par år sedan, vet dock inte om den skadan kom från nån vurpa med mc:n
. Någon som vet vad som orsakade alla ansiktskadorna?Precis. För om man klotar hårt på bana så skyddar ju lite plast på tanken din läppBriljanto skrev:2208173Kanske för att man inte vill bita av sig läpp, tunga mm vid en eventuell hårdklotning
Boris JR skrev:2208288Jo jag kom på att han demolerade ansiktet rätt illa på knutstorp
. Någon som vet vad som orsakade alla ansiktskadorna?
Jag läste med, "Tankskydd"yonsson skrev:2208291Precis. För om man klotar hårt på bana så skyddar ju lite plast på tanken din läpp
Edit: Jaha tandskydd.![]()
Hehehe. sorry.
PMR skrev:2208396Är det inte en bettskena som Rossi har? Många gnisslar tänder och biter så tuggmusklerna domnar när de koncentrerar sig och/eller tar i för allt vad de förmår. Jag är själv en sådan person. Skenan hjälper, vissa, mot att spänna sig och det sparar tänderna.
läste "rejsar du med tanKskydd"PMR skrev:2208396Är det inte en bettskena som Rossi har? Många gnisslar tänder och biter så tuggmusklerna domnar när de koncentrerar sig och/eller tar i för allt vad de förmår. Jag är själv en sådan person. Skenan hjälper, vissa, mot att spänna sig och det sparar tänderna.
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife