Räddad av annan hojåkare

sant dar e alltid jakligt schysst.. mera sant people.. :tummenupp saft blanda hogt och stolt med fingret nare luktar BEJCON!! ja javlars fegisar och pottsorkar, star alltid i ett horn och gommer sig med sin fart grunka.. lejmerS! :6surkart :mad: ! snut menar, det e ingen hejd pa priset... det ar ju en smyg skatt.. scheriffen bankar bonder, uj uj :huvet

:krama mig sjalv.. fick huvudverk

Last edited:
Hur funkar det med samvetet om man varnat en rattonykter?

Men absolut, motorcyklister emellan så skall man varna, men jag varnar inte bilister, finns alldeles för många som kör onyktra och de vill jag gärna se i en kontroll.

Lastbilschaffisar har (eller hade?) varning i form av ett "V-tecken" med pekfingret och långfingret pekandes horisontellt åt vänster

V-tecknet gällde alltid för typ 20 år sedan, torde gälla idag med.

Kanonbra att man varnar varandra, men att kalla poliserna för grisar mm. mm. tycker jag bara tyder på en lägre intelligens för dom utför bara sitt jobb
ps. fy f*n va påhopp jag kommer att få nu, ska bli kul att följa denna debatt.

Jag håller med dig fullt ut, om nån kallar mig för gris så inte fan blir man snäll tillbaka.
Sätt böter på fula ord mot polisen, det skulle nog svida när man ska förklara varför man fick böter.

Last edited:
Ja, det är ju aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaldrig nån som kör hoj onykter! :rolleyes:

Intressant, hur är det med den saken? Någon som vet?

Det är ju lite Darwin award-varning att köra hoj onykter. Förekommer det verkligen lika frekvent som bland bilförare?

Det är ju lite Darwin award-varning att köra hoj onykter. Förekommer det verkligen lika frekvent som bland bilförare?

Polisen som stoppade mig (rutinkontroll, var varnad och körde lagligt så dom körde en flygande på mig istället) sa att dom plockat folk med både alkohol och "roligare" saker i blodet.

V-tecknet funkar väl alltid annars brukar man väl haja till om någon gör något ovanligt som kan uppfattas som en varning!

BTW att köra sporthoj onykter känns lite som att röka i ett ammunitionsförråd...

Känns som lika mycket Darwin award att göra det i en bil! Fråga Jörg Haider tex, eller nä, just ja, det går ju inte... :rolleyes:
Och ja, det är nog gott om alkisar som äger olika typer av hojar också. Eller alkisar som stjäl hojar, eller för all del vanligt folk som stjäl hojar med för den delen. Självklart ska man varna dom också! ;)

Vad hade alkoholiserade förare att göra med varningar till medtrafikanter. Pessimisthörna numero uno :arsele

Blir lite bajsnödig faktiskt!

Sen att man blir en bättre förare när man dragit ett par järn går faktiskt att likställa med att man blir mjukare i knäna vid skidåkning och således en bättre skidåkare :tummenupp

Känns som lika mycket Darwin award att göra det i en bil! Fråga Jörg Haider tex, eller nä, just ja, det går ju inte... :rolleyes:
Och ja, det är nog gott om alkisar som äger olika typer av hojar också. Eller alkisar som stjäl hojar, eller för all del vanligt folk som stjäl hojar med för den delen. Självklart ska man varna dom också! ;)

Precis. Vad är värst, att sitta med röd näsa på en 200 kilos hoy eller i en 1,9 tonsprjäs? Inget är ju bra men att känna större sympati för motosyklisten bara föratt är lite konstigt.

Det är därför jag inte vinkar som ett fån så fort jag ser en anna motosykel. jag vet ju inte vem den fan är Jag vinkar åt. Hustrumisshandlare, barnamördare, sosse eller vad som helst LiCksoM.

Sen att man blir en bättre förare när man dragit ett par järn går faktiskt att likställa med att man blir mjukare i knäna vid skidåkning och således en bättre skidåkare :tummenupp

Haha du glömde en :duckar

Last edited:

Jovisst! Löst folk, knarkare, tjuvar, alkisar osv finns det gott om... Och det är väl givetvis illa att köra bil på fyllan också.

Men vad jag var ute efter är om det är LIKA vanligt bland hojägare att framföra sitt fordon på fyllan som det verkar vara hos bilägare? Av någon outgrundlig anledning så vill jag tro att det är färre, men det kanske är rent önsketänkande.

Står polisen inom 50-område så kan det ofta vara fråga om kk och nykterhetskontroll, då är jag inte så benängen att varna. På landsvägen är det väl oftast fråga om fartkontroll och då varnar jag givetvis, i synnerhet hojåkare!

Vad hade alkoholiserade förare att göra med varningar till medtrafikanter. Pessimisthörna numero uno :arsele

Aha han den där Byggmark hade dragit ett par järn, o skulle vingla in i depån.

- men knäna va mjiiiuuuuka

:yoparty :yoparty

Ja det var faktiskt svin ute även i Roslagen.
Såg ett jävla äckligt snutt-svin i Brottby.
Sedan körde jag om en brud i en SAAB, då kändes det bra igen.
Harcore!!!!1111 :yoparty

Ps, hur vet man att en böter kommer kosta 8000? :va
Dagsböter, var går gränsen för det och vad hur räknas det ut? Inte på bruttolön väl? :gnissla

Ps2. Batik med kat. :rofl

Yeeeaaaa, gangster....mupp!!!

Mmm, eller ironisk. Inte lätt att veta alla gånger:såjaponken

....Tävlingsskyttar och simhoppare är andra som drar nytta av några bira innan avstamp. Väl dokumenterat:)

Står polisen inom 50-område så kan det ofta vara fråga om kk och nykterhetskontroll, då är jag inte så benängen att varna. !

Tur att jag mötte någon som inte väger sina varningar i silverskål då..

Måste vara jobbigt att avgöra från fall till fall..

Last edited:
Lastbilschaffisar har (eller hade?) varning i form av ett "V-tecken" med pekfingret och långfingret pekandes horisontellt åt vänster

vatos.jpg

:gråta

Last edited:
Tur att jag mötte någon som inte väger sina varningar i silverskål då..

Måste vara jobbigt att avgöra från fall till fall..

Jo, visst är det jobbigt. Men numera har jag en bärbar dator med mig, och där har jag gjort ett excelark med riskbedömningar. Jag kryssar i exempelvis bebyggelsens täthet, asfaltens beskaffenhet, gällande fartbegränsning och så mycket som 36 ytterligare faktorer. Ut kommer ett procentuellt värde, och så länge det värdet ligger under 49% så brukar jag varna.

Chronic;3862394) skrev:
....Tävlingsskyttar och simhoppare är andra som drar nytta av några bira innan avstamp. Väl dokumenterat:)

.

hmm då jag själv skjuter o inte skulle känna mig bättre av slöare koordination o svårigheter att fokusera så tycker jag naturen kan få sålla ut dom miffon som kör hoj på fyllan.
blir irriterad när jag blivit stoppad (utan att få böter) och dom inte tar alkotest, det känns för mig viktigare än om nån kör 100 på 90 väg.

Jag varnar om inte körningen är helt åt helvete.. och oftast inte bilar.

v-tecken,,, känns svårt o bökigt och särskilt med vissa handskar, hade aldrig hört talas om det innan så såg jag någon göra det till mig skulle jag nog uppfatta det som en skum flirt.

saftblandaren tycker jag funkar bra.

sakta ner tecknet kan lika göra uppfatas som att mötande tyckar man kör för fort.

enklaste hade varit om alla haft en blå lysdiod dom kunde blinka med när smurfpatrullen är ute.
Har fått två botar än så länge men med bil, är bara bita i kudden o tänka lyckliga tankar.:arsele

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti