Rädda MotoGp-sändningarna på Eurosport! Skriv på listan.

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Var står det att de ska bryta sändningarna? Hittar inget varken på eurosport.com eller motogp.com? :va

Var står det att de ska bryta sändningarna? Hittar inget varken på eurosport.com eller motogp.com? :va

Edit:

Citerar Exup istället:

"Dorna vill tjäna mer pengar & väljer att sälja rättigheterna till olika länders TV-kanaler i stället för att endast ha ett avtal med eurosport.

Med tanke på Svensk televisions intresse för motorcykeltävling så kan vi glömma att få se annat än på sin höjd 5 nedklippta varv från Pro Superbike i förbifarten :mad "

Last edited:
Edit:

Citerar Exup istället:

"Dorna vill tjäna mer pengar & väljer att sälja rättigheterna till olika länders TV-kanaler i stället för att endast ha ett avtal med eurosport.

Med tanke på Svensk televisions intresse för motorcykeltävling så kan vi glömma att få se annat än på sin höjd 5 nedklippta varv från Pro Superbike i förbifarten :mad "

"Lita aldrig på ett SH-citat" - Gammalt Djungelordspråk ;)

Som sagt.. Då man från min tv-kanals leverantör valt bort Eurosport för att de var för dyra så applåderar jag bara beslutet. Tv4, Tv4 sport eller TV6 lär ju börja sända då de idag sänder ex. F1, DTCC, ETCC, F3000 m.fl

Som sagt.. Då man från min tv-kanals leverantör valt bort Eurosport för att de var för dyra så applåderar jag bara beslutet. Tv4, Tv4 sport eller TV6 lär ju börja sända då de idag sänder ex. F1, DTCC, ETCC, F3000 m.fl

Du kanske har rätt.
Hoppas det.
Men jag tror nog mer på olyckskorparna i denna fråga.
Tyvärr.
Motorsport är så oerhört nedprioriterat i svedala.
T.o.m 5-dagars O-Ringen får mer tid totalt trots att det bara är ETT evenemang.
Det är precis som fotbollshelvetet: Det börjar veckor innan, och det letas upp mormödrar, 5-åringar och obskyra föreningar från knäckebröhult! som alla intervjuvas om vad de tycker, och hur det ska gå.
Detta dravel ska man då stå ut med på prime time, och så avslutas sportspegeln med en mikro-notis om att "en svensk" lyckats i nåt race.

D.v.s en händelse som fått maximalt mediagenomslag i vilket annat land som helst. I synnerhet i länderna runt Medelhavet.
Där hyllas motorsportens utövare som de hjältar och idrottsmän de är.
Oavsett klass eller kubik. Alltså inte som här där endast största klassen får utrymme.

Du kanske har rätt.
Hoppas det.
Tyvärr.
Det är precis som fotbollshelvetet: Det börjar veckor innan, och det letas upp mormödrar, 5-åringar och obskyra föreningar från knäckebröhult! som alla intervjuvas om vad de tycker, och hur det ska gå.
Detta dravel ska man då stå ut med på prime time, och så avslutas sportspegeln med en mikro-notis om att "en svensk" lyckats i nåt race.

D.v.s en händelse som fått maximalt mediagenomslag i vilket annat land som helst. I synnerhet i länderna runt Medelhavet.
Oavsett klass eller kubik. Alltså inte som här där endast största klassen får utrymme.

Eurosport är väl fortfarande i särklass när det gäller motorsport och allra helst för oss som gillar roadracing.

Det har dock poppat upp andra motorsportsatsningar i andra kanaler. Låg sjuk i helgen och konstaterade att SVT kör RACE (inge mycke MC men ändå), WRC-sammandrag och Speedway GP. TV4 Sport körde rallycross-EM direkt från Norge + lite andra motorsportprogram, tror dom kör DTM också?.

Om det nu försvinner från Eurosport skulle det bästa vara att lobba mot någon av dessa kanaler att köpa in MotoGP. TV4 Sport skulle ju få en klar ökning av intresserade tittare i så fall.

Tyvärr är Viasat sport eller Canal + sport inga alternativ för det är verkligen kostapengarkanaler.

Du kanske har rätt.
Hoppas det.
Tyvärr.

stämmer nog som du skrev att motorsporten är lågprioriterad fick eurosport utbytt mot tv4 sport lagom till motogp-premiären i vår av kabelbolaget ,eftersom den var mer efterfrågad tyvärr för oss motorintresserade

Jag ser (nästan) aldrig på TV numera sedan Eurosport togs bort från utbudet i huset där jag bor. Jag har bredbandsbolaget för 265 Kr / månad, så känner jag för att se en film "hyr" jag från nätet och Moto GP ser jag numera via MotoGP.com för ~ 900 Kr / säsong. Då visar dom alla tidsträningar och kval plus att man kan se repris när man känner för det. Dessutom är komentatorerna riktigt bra och man får även en hel del bonusmaterial som intervjuer m.m... Rekomenderas!

:tummenupp

Edit: Självklart har man skrivit på!

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...