Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Var står det att de ska bryta sändningarna? Hittar inget varken på eurosport.com eller motogp.com?![]()
Edit:
Citerar Exup istället:
"Dorna vill tjäna mer pengar & väljer att sälja rättigheterna till olika länders TV-kanaler i stället för att endast ha ett avtal med eurosport.
Med tanke på Svensk televisions intresse för motorcykeltävling så kan vi glömma att få se annat än på sin höjd 5 nedklippta varv från Pro Superbike i förbifarten :mad "
Som sagt.. Då man från min tv-kanals leverantör valt bort Eurosport för att de var för dyra så applåderar jag bara beslutet. Tv4, Tv4 sport eller TV6 lär ju börja sända då de idag sänder ex. F1, DTCC, ETCC, F3000 m.fl
"Lita aldrig på ett SH-citat" - Gammalt Djungelordspråk![]()
Du kanske har rätt.
Hoppas det.
Men jag tror nog mer på olyckskorparna i denna fråga.
Tyvärr.
Motorsport är så oerhört nedprioriterat i svedala.
T.o.m 5-dagars O-Ringen får mer tid totalt trots att det bara är ETT evenemang.
Det är precis som fotbollshelvetet: Det börjar veckor innan, och det letas upp mormödrar, 5-åringar och obskyra föreningar från knäckebröhult! som alla intervjuvas om vad de tycker, och hur det ska gå.
Detta dravel ska man då stå ut med på prime time, och så avslutas sportspegeln med en mikro-notis om att "en svensk" lyckats i nåt race.
D.v.s en händelse som fått maximalt mediagenomslag i vilket annat land som helst. I synnerhet i länderna runt Medelhavet.
Där hyllas motorsportens utövare som de hjältar och idrottsmän de är.
Oavsett klass eller kubik. Alltså inte som här där endast största klassen får utrymme.
Var står det att de ska bryta sändningarna? Hittar inget varken på eurosport.com eller motogp.com?![]()
Du kanske har rätt.
Hoppas det.
Men jag tror nog mer på olyckskorparna i denna fråga.
Tyvärr.
Motorsport är så oerhört nedprioriterat i svedala.
T.o.m 5-dagars O-Ringen får mer tid totalt trots att det bara är ETT evenemang.
Det är precis som fotbollshelvetet: Det börjar veckor innan, och det letas upp mormödrar, 5-åringar och obskyra föreningar från knäckebröhult! som alla intervjuvas om vad de tycker, och hur det ska gå.
Detta dravel ska man då stå ut med på prime time, och så avslutas sportspegeln med en mikro-notis om att "en svensk" lyckats i nåt race.
D.v.s en händelse som fått maximalt mediagenomslag i vilket annat land som helst. I synnerhet i länderna runt Medelhavet.
Där hyllas motorsportens utövare som de hjältar och idrottsmän de är.
Oavsett klass eller kubik. Alltså inte som här där endast största klassen får utrymme.
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller