Quickshifer utan PCIII?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Har ett Yoshi-system idag ihop med K&N, PCIII & deras quickshifter. Dock vill jag slänga dit originalsystemet nu men trots det behålla quickshiftern. Hur gör man med PCIII'an för att hojen inte ska gå för fett, finns det nå "originalmappar" att slänga in eller måste den upp i bänk?

*EDIT* Hitta massa mappar på deras site nu, men det var några stycken :D Ingen som har en R1 07-08 med öppnare filter som har en map att dela med sig av? Bättre än min Yoshimapp misstänker jag..

Last edited:
Du kan ju nolla den oxå, köra allt på noll så går den på orginal mapp.

Du kan ju nolla den oxå, köra allt på noll så går den på orginal mapp.

Den som kallas "zero map" alltså? Dom jag hittar annars är inte helt hundra eller för USA-hojarna. Men kommer Quickshiftern funka som den ska om jag slänger in denna "zero map"?

Den som kallas "zero map" alltså? Dom jag hittar annars är inte helt hundra eller för USA-hojarna. Men kommer Quickshiftern funka som den ska om jag slänger in denna "zero map"?
Zero map ställer bara alla värden på noll, så att signalerna går helt oförändrade genom PC'n. Quickshiftern använder PC'n för att fimpa motorn nån ms för växlingen och påverkas inte av/påverkar inte mappen som ligger i.

Den funkar väl oberoende av map, elelr justerar du något i mappen för att dua kunna använda shiftern?

Lite OT, men funkar det med QS på en 07-08 R1 utan att ha Power Commanders tändmodul?

Zero map ställer bara alla värden på noll, så att signalerna går helt oförändrade genom PC'n. Quickshiftern använder PC'n för att fimpa motorn nån ms för växlingen och påverkas inte av/påverkar inte mappen som ligger i.

Men det finns ju färdiga mappar med för "stock exhaust & stock air filter" på hemsidan. Där är det inte bara nollor

Men det finns ju färdiga mappar med för "stock exhaust & stock air filter" på hemsidan. Där är det inte bara nollor
Ja, dels vinner nästan alla motorer på att mappas korrekt, även om dom har orginalfilter och avgassystem fast då är ju en standarnmapp sällan optimal, dels har tillverkarna vissa hyss för sig med tändning och soppa för att få hojen tystare vid vissa varvtal eller andra egenskaper som dom eller lagen tycker är bra. Det kan man gå runt med såna mappar.

Lite OT, men funkar det med QS på en 07-08 R1 utan att ha Power Commanders tändmodul?

Om man bara har 4st spridare fungerar det utan tändmodul.

På tex Honda med 8st spridare, där PC endast är kopplad till 4 av spridarna behövs en tändmodul som bryter tändspolarna istället för spridarna.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka