Jag provkörde en Yamah Raptor 660! Jag kan väll säga att den drar på GANSKA bra! Gasar man till spinner den loss på alla 4 oavsett underlag! Men om man bara ska göra lite stunts behöver man kanske inte det absolut värsta! lr?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Biifer skrev:Jag provkörde en Yamah Raptor 660! Jag kan väll säga att den drar på GANSKA bra! Gasar man till spinner den loss på alla 4 oavsett underlag! Men om man bara ska göra lite stunts behöver man kanske inte det absolut värsta! lr?
jo och endast bakhjulsdriven.... inte valfritt som det är på många nya atv:sRigge skrev:Är inte den bakhjulsdriven?
Kanske inte men det hade varit fett!!! köp atv och terrängmagasinet där finns en del begagnatTherudeboy skrev:Turbo är väl inte riktigt vad jag behöver i början jojje![]()
YamahaJojje skrev:jo och endast bakhjulsdriven.... inte valfritt som det är på många nya atv:s

Jag kan juh säga som såhär man är inte snäll mot dem!!! jag har plågat min som fan slått sönder praktiskt taget allt som går efter dumma whellies och hillclimbs men kul är det!!! Det blir förmodligen en ny nu snart ska få pengar av försäkringsbolaget för den andraTherudeboy skrev:Japp ska köpa och kika lite, känns som nytt är bättre![]()
Joker skrev:
på crossbana är yzf450 överlägsen mot 660 men ska man bara stunta är 660:n hållbarare finns en limited edition ute nu med öhlins och allt av raptorn! Fan nu har jag blivit körsugen får ut och köra lite sukka!!!skoteridioten skrev:Nähepp..
Det var iaf vad min jobbarkompis upplevde när han provkörde Yamahas 04r nere i Spanien i sommras. Nya 450 är mycket piggare i chassiet och motorn kommer mer till sin rätt på en crossbana än vad den tunga 660n gör.
(inget ont om 660n, det är en brutal motor och puttrar man runt på en bana så spelar det knappt nån roll om vilken växel som man kör på, det går lika fort ändå...)
Jag var körde ett test i sommras mellan Honda trx 400 (den gamla modellen, kommer en ny nu), Suzuki LTZ 400, Yamaha Raptor 660 och Polaris Predator 500.. Ganska intressant, då det givetvis gick att ha skitkul med alla fyra, men maskinerna delades snabbt upp i 2 läger där Honda och Suzuki stog för de lättkörda och "simplare" maskinerna. Man blev lätt sittandes på samma ställe på en Honda eller suka, beroende på dess lite mindre storlek.. därmed blev det svårare att ändra tyngdpunkt osv.. men för det så gick det kalas att hoppa med de![]()
Yamman och Polarisen känns som "mer att växa" i. Massor utav utmaning att köra dessa herrar... Mycket kraft i motorerna, och som sagt, med yamman spelar det knappt nån roll vilken växel man kör på. Dock var Polarisen lite mer lätthoppad, och tack vare dess något längre hjulbas som var den lättare och stabilare att sno runt med i kurvorna (mer tryck över framhjulen-spinner mer på bakhjulen).
Kan iofs skriva "hur mkt som helst" om dessa maskiner.. men det får bli nån annan gång![]()
YamahaJojje skrev:Fan nu har jag blivit körsugen får ut och köra lite sukka!!!
va? det gäller väll inte quads det är väl bara atv:s man får regga?Melin skrev:det går att mc rega dom nu och köra på b-kort...
men för att förstöra allt har "dom" satt en löjlig regel som sägen max 20hk.. alltså ingen raptor 660 där..:-(
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |