Quadracers

  • Thread starter Thread starter Therudeboy
  • Start date Start date
Jag provkörde en Yamah Raptor 660! Jag kan väll säga att den drar på GANSKA bra! Gasar man till spinner den loss på alla 4 oavsett underlag! Men om man bara ska göra lite stunts behöver man kanske inte det absolut värsta! lr?
 
Jag kan väl gå och köpa en sån imorgon men det känns bättre om man inte rör spar pengarna. Så ett jobb först sen en minimoto,quad,hoj,bil :) senare hus.
 
Biifer skrev:
Jag provkörde en Yamah Raptor 660! Jag kan väll säga att den drar på GANSKA bra! Gasar man till spinner den loss på alla 4 oavsett underlag! Men om man bara ska göra lite stunts behöver man kanske inte det absolut värsta! lr?

Är inte den bakhjulsdriven?
 
Therudeboy skrev:
Japp ska köpa och kika lite, känns som nytt är bättre :)
Jag kan juh säga som såhär man är inte snäll mot dem!!! jag har plågat min som fan slått sönder praktiskt taget allt som går efter dumma whellies och hillclimbs men kul är det!!! Det blir förmodligen en ny nu snart ska få pengar av försäkringsbolaget för den andra
 
Mina kusiner har en gammal suzuki LT90 eller 80 och det finns inte nåt som inte är sönderkört på den :D
 
Joker skrev:

Nähepp..

Det var iaf vad min jobbarkompis upplevde när han provkörde Yamahas 04:or nere i Spanien i sommras. Nya 450 är mycket piggare i chassiet och motorn kommer mer till sin rätt på en crossbana än vad den tunga 660n gör.
(inget ont om 660n, det är en brutal motor och puttrar man runt på en bana så spelar det knappt nån roll om vilken växel som man kör på, det går lika fort ändå...)

Jag var körde ett test i sommras mellan Honda trx 400 (den gamla modellen, kommer en ny nu), Suzuki LTZ 400, Yamaha Raptor 660 och Polaris Predator 500.. Ganska intressant, då det givetvis gick att ha skitkul med alla fyra, men maskinerna delades snabbt upp i 2 läger där Honda och Suzuki stog för de lättkörda och "simplare" maskinerna. Man blev lätt sittandes på samma ställe på en Honda eller suka, beroende på dess lite mindre storlek.. därmed blev det svårare att ändra tyngdpunkt osv.. men för det så gick det kalas att hoppa med de :tungan

Yamman och Polarisen känns som "mer att växa" i. Massor utav utmaning att köra dessa herrar... Mycket kraft i motorerna, och som sagt, med yamman spelar det knappt nån roll vilken växel man kör på. Dock var Polarisen lite mer lätthoppad, och tack vare dess något längre hjulbas som var den lättare och stabilare att sno runt med i kurvorna (mer tryck över framhjulen-spinner mer på bakhjulen).

Kan iofs skriva "hur mkt som helst" om dessa maskiner.. men det får bli nån annan gång ;)
 

Bifogat

  • quad.jpg
    quad.jpg
    128.3 KB · Visningar: 44
Last edited:
skoteridioten skrev:
Nähepp..

Det var iaf vad min jobbarkompis upplevde när han provkörde Yamahas 04:or nere i Spanien i sommras. Nya 450 är mycket piggare i chassiet och motorn kommer mer till sin rätt på en crossbana än vad den tunga 660n gör.
(inget ont om 660n, det är en brutal motor och puttrar man runt på en bana så spelar det knappt nån roll om vilken växel som man kör på, det går lika fort ändå...)

Jag var körde ett test i sommras mellan Honda trx 400 (den gamla modellen, kommer en ny nu), Suzuki LTZ 400, Yamaha Raptor 660 och Polaris Predator 500.. Ganska intressant, då det givetvis gick att ha skitkul med alla fyra, men maskinerna delades snabbt upp i 2 läger där Honda och Suzuki stog för de lättkörda och "simplare" maskinerna. Man blev lätt sittandes på samma ställe på en Honda eller suka, beroende på dess lite mindre storlek.. därmed blev det svårare att ändra tyngdpunkt osv.. men för det så gick det kalas att hoppa med de :tungan

Yamman och Polarisen känns som "mer att växa" i. Massor utav utmaning att köra dessa herrar... Mycket kraft i motorerna, och som sagt, med yamman spelar det knappt nån roll vilken växel man kör på. Dock var Polarisen lite mer lätthoppad, och tack vare dess något längre hjulbas som var den lättare och stabilare att sno runt med i kurvorna (mer tryck över framhjulen-spinner mer på bakhjulen).

Kan iofs skriva "hur mkt som helst" om dessa maskiner.. men det får bli nån annan gång ;)
på crossbana är yzf450 överlägsen mot 660 men ska man bara stunta är 660:n hållbarare finns en limited edition ute nu med öhlins och allt av raptorn! Fan nu har jag blivit körsugen får ut och köra lite sukka!!!
 
det går att mc rega dom nu och köra på b-kort...
men för att förstöra allt har "dom" satt en löjlig regel som sägen max 20hk.. alltså ingen raptor 660 där..:-(
 
Melin skrev:
det går att mc rega dom nu och köra på b-kort...
men för att förstöra allt har "dom" satt en löjlig regel som sägen max 20hk.. alltså ingen raptor 660 där..:-(
va? det gäller väll inte quads det är väl bara atv:s man får regga?
 
Vart hittar man begagnade quads eller atv's då? Vad får man för mellan 20-30k? Var iväg idag och kollade på lite hojar och insåg att man kanske har lika skoj på en quad som på en rgv eller rs250 :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top